A Facebook nemrég változtatott az üzleti oldalak borítóképére vonatkozó szabályokon. Az a megkötés, hogy a szöveg nem lehet több 20 százaléknál, még mindig érvényben van, de a többi korlátozást megszüntették – írja a Practical Ecommerce.

Az új szabályok nagyobb rugalmasságot engednek meg az oldaltulajdonosok számára: „Minden borítókép nyilvános. Ez azt jelenti, hogy bárki, aki az oldalra látogat, láthatja a borítóképedet. Ezek nem lehetnek megtévesztőek, félrevezetőek és nem sérthetik senki szerzői jogait. Nem bátoríthatsz másokat arra, hogy a borítóképedet saját idővonalukra töltsék fel. A borítóképek nem tartalmazhatnak 20 százaléknál több szöveget.”

A Facebook elmagyarázta a 20 százalékos korlátozást a „help” szekcióban: „A 20 százaléknyi szöveg szabály nem vonatkozik a termékek képeire, amelyek a tényleges terméken tartalmaznak szöveget. A valós szituációban a termékről készült és a háttérrel együtt szereplő termékről készült képek elfogadhatóak. Azok a képek, amelyeken ráközelítenek a logókra vagy ahol túl sok a szöveg, nem megengedettek. Nem engedélyezünk olyan képeket, amelyeket egyértelműen úgy szerkesztenek meg, hogy a terméken szerepeljen szöveg, és így kiskaput használnak a szabályzatban.”

Hogyan kerülheted el a túl sok szöveget?

Egy német webfejlesztő cég megoldása alapján létrehoztunk egy eszközt, amelyet az oldaltulajdonosok arra használhatnak, hogy meghatározzák, megfelelő mennyiségű szöveg szerepel-e a borítóképen, azaz megfelel-e a szabályzatnak.

2013-04-29_0930

Az eszköz használatához egyszerűen a Facebook oldalat URL címét kell beillesztened és kijelölni a szöveget tartalmazó területeket.

10 ötlet borítóképekre

A korábbi irányelvek idején a borítóképeket leginkább márkahirdetési célokra lehetett használni. Az új szabályzat szinte határtalan kreativitást tesz lehetővé azok számára, akik adott értékesítési és marketing célokat akarnak elérni. Következzen 10 ötlet, amelyet érdemes átfutni!

1. Használj egy egyedi képet, amely bemutatja az üzletedet!

Ez lehet egy vásárlód fotója, aki a termékedet használja, egy speciális promóciót bemutató vagy akár az évszakra reflektáló kép. Tesztelj különböző képeket, hogy lásd, miként reagálnak a rajongók és az oldal látogatói!

2. Buzdíts akcióra!

A régi irányelvek a „call-to-action”, azaz a tevékenységre való felhívás minden típusát tiltották, ilyen a „Látogass el a weboldalunkra!” vagy a „Vedd meg ezt a terméket!” típusú felszólítás. Ez a korlátozás többé már nem létezik. Itt egy példa a Kohl’s-tól, amely így buzdítja a látogatókat: „Vásárolj. Spórolj. Nyerj.”

300469_10151137948396248_2137496601_n

3. Illessz be árra vagy promócióra vonatkozó információt!

Írhatod például azt, hogy „20 százalékkal olcsóbb” vagy „Korlátozott ideig elérhető.”

4. Adj meg elérhetőséget!

Ez lehet a weboldal URL címe, email cím vagy telefonszám.

5. Használd ki a Facebook közösségi tevékenységeket!

Kérj akár lájkot vagy megosztást. Még egy nyilat is használhatsz, amely az oldalon lévő „like” gombra mutat.

6. Helyezz el más közösségi hálókra vezető referenciákat!

Használhatsz Twitter, Pinterest vagy LinkedIn ikonokat az oldalak URL címeivel együtt.

Az alábbi példa a Facebook alkalmazásokkal foglalkozó ShortStack borítóképe, amely arra ösztönzi a felhasználókat, hogy kövessék a céget Twitteren:

shortstack_FB_cover_lightbox

7. Hívd fel a figyelmet egy alkalmazásra!

Vezesd a felhasználókat alkalmazásokhoz, például olyanokhoz, amelyeket harmadik fél biztosít, ilyen a North Social és az Offerpop is.

8. Adj információt egy termékről és használd az URL címét is!

Használj olyan URL rövidítőt, mint a Bit.ly, ha a cím túl hosszú ahhoz, hogy a felhasználó begépelje. A borítóképeken nem lehet aktív linkeket elhelyezni – másképp mondva a felhasználók nem tudnak a képre kattintani, hogy az egy újabb oldalra vigye őket -, tehát nekik kell majd begépelni a címet. Így minél rövidebb, annál valószínűbb, hogy meg is teszik.

9. Vezesd a felhasználót!

A HubSpot például az alábbi borítóképet arra használta, hogy bátorítsa a közönségét egy e-könyv letöltésére. A felhasználóknak ehhez először egy adatlapot kellett kitölteniük.

hubspot_FB_cover_lightbox

10. Időnként változtasd a borítóképet!

Ezzel frissen tartod az oldaladat és okot adsz a felhasználóknak, hogy visszatérjenek!

Összegzés

A borítóképek tehát egyaránt szolgálhatnak értékesítési és marketing funkciókat. Gondolj úgy ezekre, mint egy kijelzőre vagy egy hirdetőtáblára! És inspirálódj ebből a 10 ötletből!