Amikor a közösségi médiából üzleti marketing eszköz lett, még csak néhány rendelkezésre álló eszköz volt. A Facebook, a Twitter és a LinkedIn voltak a legjelentősebbek. Mára sokkal többen vannak és kiegészültek például olyan vizuális hálózatokkal is, mint az Instagram, a Pinterest és a Vine. Több, mint 1,3 milliárd felhasználójával azonban még mindig a Facebook a legnagyobb köztük és ezt Te sem hagyhatod figyelmen kívül – írja a Jeff Bullas blog.
Alkalmazkodnod kell és megtanulnod használni a gyorsan fejlődő ökoszisztémát. A Facebook az utóbbi 5 évben komoly változásokat élt meg. Tőzsdére ment, elkezdett a mobilra fókuszálni (megvásárolta a Whatsapp alkalmazást 19 milliárd dollárért) és fizetésre készteti a felhasználókat a komolyabb figyelem elérése érdekében. Azaz a nagyobb elérésért egyszerűen és komolyan be kell fektetned a hirdetésekbe. Néhány éve ez még nem volt szükségszerű, akkor még elég volt felépíteni a Facebook törzsedet és folyamatosan posztolni nekik.
A figyelemért cserébe tehát fizetned kell. Ennek egyik módja lehet a „Bejegyzés kiemelése” gombra kattintás. Egyszerű, néhány kattintással megoldható, ha már regisztráltad a bankszámla adataidat az oldalon. Így növelheted az online láthatóságodat és a Facebook rajongói bázisodat is.
A Facebook marketingért és a lájkokért történő fizetés azonban nem szükségszerűen ördögi. Organikusan is bővítheted a közösségedet – tovább fog tartani, de ingyen lesz.
Tippek a Facebook lájkjaid megduplázásáért (fizetés nélkül)
- Hívd meg az email feliratkozóidat, hogy lájkolják az oldaladat! Ha barátokról vagy családról van szó, nem lesz nehéz dolgod a meggyőzéssel, amikor új oldalt indítasz. Ha azonban többre vágysz, akkor egy nagyon jó ösztönzőt kell kitalálnod cserébe: például ingyenes hozzáférést adhatsz a felhasználóknak egy-egy tartalomhoz, így e-könyvhöz vagy exkluzív videóhoz.
- Oszd meg a blogbejegyzéseidet Facebookon! A hasznos, oktató jellegű cikkekkel elérheted, hogy újra és újra visszatérjenek az oldaladra az emberek és lájkoljanak is. Ne becsüld alá az ilyen típusú tartalom erejét!
- Ossz meg érdekes fotókat! Ez a leggyakrabban megosztott médiaformátum Facebookon, ami könnyen terjed (virálissá válik) – ha kéznél van egy macskás vagy kisbabás képed, ne habozz bevetni!
- Kommentelj más oldalakon, ahol a célközönséged is jelen van!
- A személyes Facebook profilodon oszd meg és említsd meg az üzleti oldaladat!
- Ha bármilyen eseményt szervezel, készíts fotókat és ösztönözd a rajongóidat arra, hogy bejelöljék magukat a képeken! Esetleg ajánlj fel egy díjat is a legkreatívabb fotóért!
- Ajánlj fel kedvezményeket és különleges akciókat a rajongóknak! Ezek az elsődleges okai annak, hogy a felhasználók lájkolnak egy oldalt.
- Kösd össze a Facebook oldaladat a Twitter fiókoddal! Úgy is beállíthatod, hogy automatikusan menjenek ki a tweetek, amikor posztolsz.
- Rendezz versenyt! A nevezés feltételei pedig legyen olyanok, amelyért cserébe hajlandóak lájkot nyomni az oldaladra! Alkalmazások és különböző platformok segíthetnek ebben. Ilyen a Shortstack, a Rafflecopter vagy az Agorapulse.
- Biztosítsd, hogy „egyszerű” legyen az emberek számára az oldalad lájkolása! Ennek egyik legjobb módja, ha Facebook plugint helyezel el a weboldaladon vagy a blogodon egy kiemelt területen (például a kezdőoldal jobb felső részén), hogy annak elhagyása nélkül tudják lájkolni a Facebook oldaladat!
Még több ötletre vágysz? Nézd meg az alábbi infografikát!