A Mashable közölte egy tinédzser lány írását, akinek saját bevallása szerint egyetlen barátja sem használja a Facebookot. Bár korábban csak erről tudtak beszélni az Instagram, a Vine, a Snapchat és egyéb közösségi hálók mellett, 13 éves korában változás történt: „A Facebook az utóbbi időben elveszíti a kamaszokat és azt hiszem, tudom, miért.”

Az egyik ok szerinte, amiért a Facebook elveszíti generációja figyelmét, hogy ma már sok más közösségi háló is létezik. 10 éves korában, írja Ruby, még nem volt elég idős, hogy regisztrálhasson az oldalon. Viszont akkor jött ki az Instagram és a szüleiknek fogalma sem volt arról, hogy létezik korhatár. Hirtelen aztán az összes barátja elkezdte használni a platformot.

Most pedig, hogy már elég idősek a Facebook használatához, többé már nem vágynak rá. Amikor szerették volna használni, máris Instagram – függők lettek. A Facebook pedig csupán egy dolog lett, amit a szülők használnak.

teens-leaving-facebook

„Bár van Facebookom, egyetlen barátomnak sincsen. Ők egyszerűen úgy gondolták, hogy időpocsékolás. Én úgy döntöttem, hogy regisztrálok és megnézem, miről szól. Hamarosan rájöttem, hogy barátok nélkül haszontalan. Ott az egyetlen barátom lényegében a nagymamám.” – írja Ruby.

A tindézserek szerinte „követők”. Vagyis ha az összes barátja elkezdi használni ezt az új menő dolgot, amit Snapchatnek hívnak, akkor neki is kell. Azt akarják, ami trendi és ha a Facebook nem az, akkor a tiniket nem érdekli.

Ruby arról is ír, hogy természetesen a szüleik és azok barátai fent vannak Facebookon és ez nem csak a tőlük érkező kellemetlen, ámde jó szándékú üzenőfali bejegyzésekkel jár együtt, hanem annak veszélyével, hogy a tinik olyan fotókat posztolnak egymásról, amelyek miatt bajba keveredhetnek a szüleiknél.

A cikk érinti az internetes zaklatás témáját is, amely Ruby tapasztalata szerint az ő iskolájában is jelen van. A gyerekek gonosz kommenteket írnak mások fotójához vagy ilyen üzeneteket küldenek. „Ez nem a Facebook hibája, de az ilyesmi ott történik. Ha az anyukám meghallaná, hogy zaklatnak Facebookon, azonnal azt mondaná, hogy töröljem a profilomat.” – írja.

af-facebook-20130812101517246124-620x349

Van viszont egy dolog, ami miatt Ruby és feltehetőleg a generáció, amelyet képvisel, valóban hibáztatja a közösségi oldalt. Amint ugyanis lehetősége volt regisztrálni, megtapasztalhatta, hogy a platform folyamatosan és gyakran túlságosan hirtelen változik. „Nézz meg valami olyat, mint a Twitter, ahol négy gomb van! Az emberek szeretik az ’egyszerű’ dizájnt!”.

Nem is beszélve arról, hogy a Facebook egy „hatalmas marketing szócső” lett. Az érdeklődéseid, a lájkjaid alapján mutat hirdetéseket a hírfolyamban. „Nem bántásból, de amikor átnézem a hírfolyamomat, nem igazán érdekel a Panten új terméke.” – jegyzi meg Ruby.

Tehát ez már nem az a Facebook, amit hét évesen látott. Azóta bonyolultabbá vált és nem érti, miért kellett változtatni rajta, ha az emberek szerették úgy, ahogy volt.

Szerinte a Facebook túlságosan próbálkozik, ezt pedig utálják a kamaszok. „Csak elkergeti őket. Ez olyan, mintha az anyukám azt mondaná, ne tegyek meg valamit – akkor azonnal muszáj megcsinálnom. Ha pedig valamit rám erőltet, tényleg nem akarom megcsinálni.”

Ruby úgy látja, a tinik szeretnek maguktól csatlakozni a dolgokhoz. Ha csupa új funkciót nyomnak az arcukba, idegesíteni fogja őket és a közösségi média más részére eveznek. Pedig a Facebooknak szüksége van rájuk, hiszen ők azok, akik nem is olyan sokára továbbviszik a platformot: „Én szeretem a Facebookot, tényleg. Remélem, hogy visszatér és a barátaimnak is tetszeni fog, amit látnak. Nagyszerű ötlet egy weboldalra és sok szerencsét kívánok a Facebooknak!”.