Olyan közösségi média eszközöket keresel, amelyeket beépíthetnél a marketing stratégiádba? Azon gondolkozol, hogy a profik mivel érnek el sikereket? A SocialMediaExaminer 14 szakembert kérdezett meg arról, mely közösségi média szolgáltatásokat használják. Fedezd fel, te hogyan hasznosíthatod ezeket a közösségi média marketing tervedben!
1. Mention
A Mention nevű szolgáltatást a Google Alerts felhasználóbarát helyettesítőjének szánták. Az Apple-re jellemző megközelítést alkalmazták, ami a letisztult és egyszerű felhasználói felületet jelenti, emellett pedig számos funkció segítségével lehet módosítani az alapértelmezett beállításokat úgy, hogy az a legmegfelelőbb legyen számodra.
Azon túl, hogy azonosítja „online említéseidet”, ki lehet kapcsolni bizonyos forrásokat (ám az is beállítható, hogy az innen érkező értesítések a spam mappádba kerüljenek); illetve az alapértelemezett értesítési email azonnal a forráshoz visz ahelyett, hogy előtte meg kellene látogatnod a Mention platformját.
A bal oldali oszlopban láthatod, hányan emlegettek téged az interneten.
Todd Wheatland, Kelly Services.
2. Addvocate
Az Addvocate egy igen gyakori problémát old meg a közösségi médiában. A céged alkalmazottai általában kombináltan több közösségi kapcsolatot is ápolnak, mint maga a vállalat. Ráadásul időnként szükség van arra, hogy a kollégák releváns információt osszanak meg személyes profiljaikon.
Ezen szolgáltatás keretében a felhasználók egy böngésző bővítményt telepítenek, amely révén tartalomajánlásokat kaphatnak egy központosított marketing csapattól, miközben ők is ajánlhatnak tartalmakat nekik és egymásnak. Ezután a marketing csapat részletes statisztikát kap arról, mely kollégák osztanak meg tartalmat közösségi felületeken, hány kattintást érnek el és mennyi elköteleződésre ösztönző tevékenységet indítanak egyenként, stb.
Jay Baer, Convince & Convert.
3. Swayy
A Swayy platformja érdekes tartalmakat gyűjt össze egy felületen, amelyeket átböngészhetsz és olvashatsz. Ám a legérdekesebb funkciója a megosztási lehetőség. A Swayy megtalálja neked a legjobb tartalmat, amelyet megoszthatsz a célközönségeddel.
Minden egyes cikk végén rákattinthatsz a „share”, azaz megosztás gombra és automatikusan megnyílik a Twitter, a Facebook vagy a LinkedIn profilod. Egyszerre azonban több platformon is megoszthatod, amit kiválasztottál, plusz időzítheted is a megosztást. Briliáns!
Jamie Turner, 60 Second Marketer.
4. eGrabber’s Account-Researcher
Az eGrabber Account-Researcher nem ingyenes eszköz, de kaphatsz ingyenes próbaverziót. Ám annyira hasznos, hogy érdemes a havi 80 dollárt kifizetni érte. A lényege, hogy keresztülvág a LinkedIn jobb keresési lehetőségeire és kontakt információk megtalálására vonatkozó korlátozásain.
Megtalálhatsz vele hiányzó email címeket és telefonszámokat, amikor valakinek csak a nevét ismered és a céget, ahol dolgozik. Felépíthetsz egy listát egy vállalat döntéshozóiról, amely tartalmazza a nevüket, email címüket, telefonszámukat és közösségi média lábnyomukat.
Viveka von Rosen, LinkedIn Marketing
5. Compfight
A fotók elköteleződésre ösztönzik az embereket a blogodon és a közösségi médiában is. A remek képek azonban sokba kerülhetnek és ha rendszeresen blogolsz, ez komoly befektetési összeget jelenthet. A Compfight viszont könnyebbé teszi a folyamatot.
Megtalálja azokat a Flickr fotókat, amelyekre vonatkozik a Creative Commons licenc és kereskedelmi forgalomban használhatók. A további módosítások igénye esetén a Compfight még HTML kódot is biztosít a képekhez (ehhez szükség van a fotós engedélyére is, de ez már a legkevesebb).
Rich Brooks, Flyte.
6. Tagboard
A Tagboard nevű közösségi média eszköz arra alkalmas, hogy kulcsszavakat monitorozzon számos közösségi média csatornán keresztül. Ahhoz, hogy ellenőrizze azokat a beszélgetéseket, amelyeket bizonyos hashtagek kapcsolnak össze Twitteren, Facebookon, Instagramon, Google+ -on és Vine-on, a Tagboard átvizsgálja a megfelelő tartalmakat és létrehoz egy testreszabható felületet, amelyen áttekinthetőek. Használhatod a márkád teljesítményének monitorozására és tartalomválogatásra is!
Kim Garst, Boom Social.
7. ManageFlitter
Mint azt valószínűleg Te is tudod, a Twitter igen zajos tud lenni. És ha van egy eszköz, amely segíthet kezelni a fóiókodat, miközben a megfelelő embereket követheted vele, az mindenképpen értékes. A ManageFlitter éppen ilyen.
Többek között segít megtalálni Twitteren a releváns embereket, akiket követhetsz és akikkel kapcsolatba léphetsz, kiszűrni az inaktív profilokat, valamit tweeteket időzíteni és posztolni az alkalmas időpontokban.
Stephanie Sammons, Wired Advisor.
+7 közösségi média eszköz, amit a profik ajánlanak
Stephanie Shkolnik, a Digitaria közösségi média igazgatója a Socialbakers Analytics Pro nevű eszközére szavaz, amely segítségével jobban megértheted, hogyan teljesít a márkád a versenytársakhoz képest különösen Facebookon, Twitteren és YouTube-on.
Ian Cleary, a RazorSocial alapítója szerint a Post Planner tartalommenedzselő szolgáltatás a legjobb választás, amely applikációként fut a Facebookon belül. Ezzel nem csak időzíteni tudod a tartalmakat, de segítséget is a megtalálásukhoz azzal, hogy több ezer állapotfrissítést képes átböngészni, kiemelve a legnépszerűbb témákat.
Neal Schaffer, a Maximize Social Business alapítója a Facebook tartalomstratégiád javításához ad tippet. A Komfo ingyenes Facebook analitikai eszköze segítségével vizsgálhatod a Facebook tartalmaidat akár a rajongói penetráció, a viralitás vagy a spamek kérdéskörében keresed a válaszokat.
Andrea Vahl, a Facebook Marketing All-in-One for Dummies egyik szerzője nemrég fedezte fel a Rignite szolgáltatását, amely segít a különböző közösségi média platformok – köztük a Facebook, a Twitter és a YouTube – monitorozásában, egyetlen forrásból. A felületen fórumokat is lehet indítani, valamint kihasználni a chat funkciót és feladatokat kitűzni a csapatod tagjai számára.
Jeff Bullas blogger véleménye szerint az egyik legjobb eszköz a közösségi média marketingben a SocialOomph (amelynek profi verziójáért 25 dollárt kell fizetni havonta). Ezzel nemcsak időzíteni lehet a tweeteket, de intézheted úgy is, hogy ismétlődjenek, és újra felbukkanjanak, ezzel pedig rengeteg időt tudsz megspórolni.
Paul Colligan, az Instant Customer tartalommarketing igazgatója úgy véli, hogy a Zapier megváltoztatta a közösségi média marketing játékát. Az eszközzel különböző tevékenységeket automatizálhatsz egyszerre több platformon is. Egy Google spreadsheetet is létrehoz, amelyben követheted egy adott kulcsszó megjelenését Twitteren, de a segítségével automatikusan küldhetsz kiválasztott Facebook posztokat a blogodra is.
Beth Hayden, a Pinfluence szerzője és közösségi média szakértő egy szakmai fórumon vett részt, ahol az előadó megadott egy telefonszámot, amelyre a résztvevők elküldhették a nevüket és az email címüket, hogy megkapják az előadás vázlatát. A vállalkozó szelleműek azonnal láthatták a beérkező leveleik között, amit ígértek nekik és így gond nélkül tudták követni a beszédet; az előadó pedig számos újabb email címre tett szert, amelyen később felkereshette az akkor jelenlévőket. A két eszköz, amelyet használt a FixYourFunnel és a Mobivity volt.