Frusztrál, hogy a Facebook olyan gyakran változtat a hírfolyam algoritmusán? Úgy érzed, hogy rákényszerítenek a hirdetések vásárlására csak, hogy elérd a közönségedet? A Social Media Examiner összegyűjtött 18 módszert, amellyel igenis javíthatod a Facebook hírfolyambeli teljesítményedet és felülkerekedhetsz mindezen.
Hogyan alakul az elérés Facebookon?
Hogy megnézd az oldalad elérését, menj a Facebook Elemzésekre és ott keresd az Elérési riportot. Látni fogod, hogyan fejlődik az elérésed az idő haladtával (amint a képen látható):
Az elérést általánosan a következő események befolyásolják:
- Tartalmat posztolsz a Facebook oldaladra. A legtöbb rajongód nem fogja látni, de elérést generál, amit organikusnak nevezünk.
- A Facebook felhasználók tesznek vele valamit (lájk, hozzászólás, megosztás), ami sztorit generál a hírfolyamban. A Facebook ezt hívja virális elérésnek.
- Látogatókat küldesz a poszthoz saját marketing csatornáid használatával. Például belinkeled azt a hírleveledben. Ez beleesik az organikus elérés kategóriájába.
- Elérést vásárolhatsz Facebook hirdetésekkel is. Több opció is van, beleértve a bejegyzés kiemelését és az egyedi közönségekre targetálást. Ezek már a fizetett eléréshez tartoznak.
Minél több típusú elérést generálsz (melyek egyébként összekapcsolódnak), annál többen látják majd a posztodat. És itt jön be a képbe ez a 18 tipp, amellyel legyőzheted a Facebook hírfolyam algoritmusát.
1. Alakítsd ki tartalomstratégiát!
A rajongóid nem osztják meg a posztodat, csak mert látják a hírfolyamban. Azért teszik meg, mert hasznosnak találják és érdekesnek. Ehhez ajánlunk néhány angol nyelvű tartalmat:
- A sikeres tartalommenedzserek 5 szokása
- Tartalommarketing: hogyan vonzd be az embereket tartalommal?
- Hogyan írjunk olyan tartalmat, ami „leadet” generál?
2. Amikor a rajongóid elérhetőek
Mikor a legjobb Facebokon posztolni? Amikor a legtöbb rajongód jelen van.
Általában a legfrissebb tartalmak kerülnek a hírfolyam tetejére. Ha például hajnali 2-kor posztolsz, de a rajongóid csak reggel 8 körül kezdenek el facebookozni, biztos lehetsz benne, hogy nem fogják látni a bejegyzéseidet.
Hogy megtudd, mikor vannak online a rajongóid, menj a Facebook Elemzésekbe és kattints a Bejegyzések szekcióra!
3. Figyelj a posztok gyakoriságára!
Ha benéztél az Elemzésekbe, talán észrevetted, hogy soha nincs olyan időszak, amikor egyetlen rajongód sincs fent Facebookon.
Ez azt jelenti, hogy naponta legalább egyszer posztolnod kell. A SocialBakers kettőnél többet nem is ajánl.
4. Hagyd, hogy az emberek posztoljanak az oldaladra!
Ha ezt megteszik vagy megemlítik az oldaladat, az ismerőseik látni fogják a tevékenységet a hírfolyamukban, ami fontos virális elérésnek számít.
Amennyiben aggódnál a spamek vagy a negatív tartalmak miatt, ne tedd! Könnyen kitalálhatod, miként blokkolhatod a specifikus szavakat és profán kifejezéseket használó tartalmakat az oldaladon.
5. Indíts egy „írd meg a kép címét” versenyt!
Ezzel azonnali kommentáradatot generálhatsz, ami cserébe a virális elérés folyamát is megindítja! A szórakoztató és könnyű versenyek, valamint játékok magasabb organikus és virális elérést eredményeznek. A nyeremény lehet bármi, ami hasznos és releváns a közösséged számára.
6. Reagálj a hozzászólásokra!
Fontos, hogy figyelj a közösségedre és válaszokat adj a rajongóidnak. Most már specifikusan, adott kommentekre is tudsz reagálni. Erről a rajongó értesítést kap, meglátogatja az oldaladat – minél több a látogatás, annál hamarabb épül fel a Facebook oldalad közössége.
Hogy ezt a válaszadási lehetőséget bekapcsold, kövesd a következő lépéseket:
- Menj az oldaladra és kattints az „Oldal szerkesztése” opcióra!
- Válaszd a „Beállítások módosítása” lehetőséget!
- Keresd meg a „Válaszok” szekciót és kattints a szerkesztésre!
- Engedélyezd a hozzászólásokra adott válaszokat az oldalon!
- Kattints a változtatások mentésére!
7. Jelöld be a kommentelőket!
Normális esetben az oldalak nem tagelhetik az embereket Facebookon, de van egy kivétel: ha egy Facebook felhasználó hozzászól egy állapotfrissítéshez, bejelölheted az illetőt, amikor kommentet írsz ugyanahhoz a poszthoz.
A felhasználó adatvédelmi beállításaitól függően, értesítést kap erről és így látogatásra sarkallod.
8. Jelölj be más oldalakat és hirdess!
Az emberek reciprocitásra vannak bekötve. Azaz, amikor egy másik üzletet reklámozol Facebookon, erről értesítést kapnak és tudni fogják, hogy jót tettél értük. Ha jó partnerről van szó, viszonozni fogja a gesztust.
9. Posztold újra a korábban jól teljesítő bejegyzéseket!
A tartalomstratégiádnak nem kell kizárólag új tartalmakból állnia, újra is hasznosíthatod a legsikeresebb posztokat, hogy ismét elköteleződésre ösztönözd a rajongókat!
A legjobb bejegyzések megtalálásához ismerned kell a posztok által generált elköteleződési arányt, azaz azt, hogy az emberek hány százaléka látta, lájkolta, osztotta meg azt vagy írt hozzá kommentet.
Menj az Elemzésekbe és kattints a Bejegyzések szekcióra! Görgess le a „Minden közzétett bejegyzés” részhez és ismét kattints az Elérés oszlopra, hogy arányok szerint rendezd össze a posztokat!
Hogy még nagyobb áttekintést nyerj a helyzetről, exportálj legalább 6 hónapnyi poszt-szintű adatot és tanulmányozd!
És, hogy visszahozd a rajongókat a briliáns posztjaidhoz, a következőket teheted:
- Kattints az eredeti posztnál a megosztásra és oszd meg közvetlenül az oldaladon!
- Másolás és beillesztés technikával helyezd az eredeti posztot egy új állapotfrissítésbe!
- Módosítsd az eredeti bejegyzést, majd posztold új státuszként!
Fontos megjegyzés: Ne hasznosíts újra viszonylag friss tartalmat! Nem akarod azt éreztetni a rajongókkal, hogy gyakran láthatnak nálad ismételt posztokat!
10. Emeled ki a népszerű bejegyzéseket!
Nincs menekvés! Ha komolyan veszed a Facebook marketinget, hirdetéseket kell használnod! Ami azonban fontos, hogy csak a tényleg nagyszerű tartalmakat promotáld!
Akár tapasztalt vagy akár nem, érdemes elolvasni Jon Loomer írását a Facebook hirdetések és a Power Editor használatáról.
11. Mutasd meg a posztjaidat a „Lájk” mezőben!
A legtöbb ember nem tudja, hogy a Facebook „lájk doboza” a weboldala oldalsávjában rendelkezik olyan beállítással, amivel elérhető, hogy a legfrissebb státuszfrissítéseket jelenítse meg.
Amikor ezt látják, nem csak arra ösztönzöd őket, hogy ott rögtön lájkolják az oldaladat, de át is kattinthatnak oda, hogy részt vegyenek a beszélgetésben.
A lájk dobozod frissítéséhez menj a plugin oldalra és módosítsd a beállításokat: válaszd a „Show posts”, azaz a Bejegyések mutatása opciót!
12. Ágyazd be a legsikeresebb posztjaidat a blogbejegyzéseidben!
Nézd meg, melyek voltak a legjobb Facebook státuszaid és írj azokhoz kapcsolódó témákról a blogodon! Ezután pedig ágyazd be a szövegbe az eredeti Facebook posztot is!
Ez nem csak nagyobb elérést biztosít, de olyan blogposztot is eredményez, amire feltehetőleg már izgatottan várt a közösséged!
13. Üzenj az ismerősi hálózatodnak!
A baráti hálód erősségétől függően próbálj megosztásokat és hozzászólásokat kérni az ismerőseidtől! Természetesen ezt senkire sem erőltetheted rá, de előfordulhat, hogy néhányan ráállnak és terjesztik a híredet. Ha pedig mások azt látják, hogy sok ismerősük beszél egy témáról, hajlamosabbak lesznek ők is kattintani.
14. Találj vendégszerzőket azok között, akik forgalmat hajtanak az oldaladra!
Az Elemzésekben menj a Látogatások szekcióra, itt pedig görgess le a Külső hivatkozások részhez! A grafikon mutatja neked, mely weboldalak generálják a legtöbb tartalmat a Facebook oldaladra. Kövesd ezeket és igyekezz minél többet kihozni az ilyen partnerségekből! Vedd fel velük a kapcsolatot és derítsd ki, lennének-e vendégszerzőid? Ezen kívül persze számos más marketing lehetőséget is kihasználhatok együtt.
15. Pineld a legjobb képeket Pinteresten!
Amikor képeket pinelsz Pinteresten, megvan a lehetőséged URL megadására. Ha egy felhasználó rákattint a képre, az adott hivatkozásra érkezik.
Próbáld újraposztolni a Facebookon jól teljesítő képeket Pinteresten és linkeld ezeket vissza a Facebook poszthoz! A helyes link kinyeréséhez kattints a poszt közzétételi dátumára Facebookon (amint a képen látszik), ami elvisz egy oldalra, ahol csak a bejegyzés jelenik meg. Ezt az URL-t másold, hogy Pinterest linkként használhasd!
Figyeld majd itt is, hogy mennyi forgalmat küld a Facebook oldaladra a Pinterest az Elemzések Külső hivatkozások grafikonján!
16. Tweeteld a jól teljesítő posztokat!
A Twitter esetében az működik, ha viszonylag friss Facebook státuszokat tweetelsz régiek helyett. Itt is bizonyosodj meg róla, hogy mérni tudod a Twitterről a bejegyzésedhez érkező kattintások számát!
17. Használj email marketinget, hogy promotáld a legütősebb bejegyzéseidet!
Egyszerűen csak helyezz el egy linket a Facebook oldaladhoz a hírleveledben! Azok, akik megnyitják és elolvassák az emailedet, valószínűleg elköteleződést mutatnak majd feléd a Facebookon is.
18. Azonosítsd a legjobb taktikákat a Facebook Elemzésekkel!
Végül pedig meg kell találnod a legjobb taktikákat, amelyek működnek a Facebook oldaladon! Exportáld az Elemzésekből az elmúlt félév adatait és tanulmányozd, mi működik az oldaladnál, majd igyekezd megismételni a sikert a fenti tippekkel!
Figyelj arra, mely státuszok eredményeztek új rajongókat! Nézd meg, mely posztok generáltak speciális típusú elérést és elköteleződést (a megosztások például fontosabbak, mint a lájkok)!
Te jössz!
Használd ezeket a tippeket, hogy interakcióra ösztönözd a rajongóidat az oldaladon és még több embert érj el a Facebook marketingeddel!
Mit gondolsz? Neked milyen tippjeid vannak az elérés és az elköteleződés növelésére Facebookon? Írd meg egy kommentben!