Aki a közösségi médiában dolgozik, tudja, hogy időnként nem az a gond, hogy el kell érni a befektetés megtérülését (ROI) vagy folyton alkalmazkodni a Facebook algoritmus változásaihoz, netán elbírni a Twitter trollokkal – hanem az, hogy meg kell küzdeni a közösségi média beszippantó erejével – írja a MarketingLand.

Valószínűleg neked is ismerős a helyzet. Arról van szó, amikor „csak” felmész Facebookra, hogy a legutóbbi blogbejegyzésed linkjét posztold, majd valahogyan további 30 percre ott ragadsz és már plusz 7 oldalad van megnyitva. Netán beleesel a Pinterest éléskamrájába, nem bírod otthagyni a Google+ beszélgetéseket, vagy hirtelen úgy döntesz, frissítened kell a LinkedIn profilodat – mindeközben pedig valami mással kellene foglalkoznod.

Ha jól csinálod, a közösségi média időt vesz el, de jobb, ha ezt kapcsolatépítésre használod, valamint új és nagyszerű tartalmak létrehozására ahelyett, hogy oda-vissza görgeted a Twitter csatornádat már a 12. alkalommal.

Mert, hogy mondunk egy igazán meglepőt: a közösségi média marketingesek is megérdemlik, hogy saját életük legyen a közösségi médián túl. Ha jól osztjuk be az időnket, mindig lesz lehetőség az újabb inspirálódásra és ismét felfedezni azt a fajta kíváncsiságot, ami még több és jobb ötletet eredményez – azokat, amelyek csakis a képernyőn túli életből származhatnak.

Azért, hogy mindez sikerüljön, lássunk 20 eszközt, amivel elkerülhető, hogy egy az egyben beszippantson a közösségi média!

Nagyszerű tartalom felfedezése

Megtalálni és kiválogatni a legjobb tartalmakat, amelyeket aztán megoszthatsz a közösségi médiában, nem egyszerű feladat. Adunk egy kis segítséget!

1. SmartBrief

A specifikus, egyedi és megfelelően kiválogatott cikkek közlése szinte minden üzletágban fontos. A SmartBrief egy ingyenes és hatékony eszköz ahhoz, hogy mindig tudd, melyek a fontos hírek.

smartbrief

2. Percolate

A Percolate végigfésüli a Twitter kapcsolataidat és a blogokat, amelyekre feliratkoztál, majd létrehoz belőlük egy top linkgyűjteményt és szépen, összerendezve szállítja az inboxodba minden nap.

3. Feedly

RSS-en keresztül kaphatod a legfrissebb híreket nem csak a legnagyobb szerkesztőségekből, de igazi gondolatvezérektől és akár a konkurenciától is. Egy olyan hírolvasó, mint a Feedly, segíteni fog, hogy mindent egy helyen rendezz össze. Csak figyelj oda, hogy tényleg a szükséges forrásokat válaszd ki, mert ellenkező esetben nem bírsz majd a hírfolyammal!

4. Who Shared My Link

A MuckRack cég újságírókat köt össze marketingesekkel, és egy igen egyszerű eszközt ajánl, amely könyvjelzőtárként is funkcionál. Illessz be egy URL-t, hogy megtudd, hányszor került megosztásra a tartalom! Ha híroldalról van szó, gyakran információt kapsz a szerzőről is, aki a cikket írta.

Screen-Shot-2014-01-28-at-8.28.38-PM-600x303

Lépést tartani az ötletekkel

Egy jó ötlet akkor is érkezhet, amikor a legkevésbé várod – éppen ezért fontos egy hatékony rendszer kialakítása, ahol mindent „megőrzöl”.

5. Pocket

Pakold ide a statisztikákat, tanulmányokat és minden más információt, ami később még hasznos lehet! Csak a linket kell elmentened olyan könyvjelző alkalmazásokkal, mint a Pocket vagy a Pinboard. Címkézz mindent, hogy később egyszerű legyen megtalálnod!

6. Findings

Ki akarsz emelni egy bizonyos idézetet vagy szakaszt az olvasmányodból és megőrizni későbbre? A Findings legyen az első számú választásod!

Screen-Shot-2014-01-28-at-7.24.32-PM-600x263

Kizárni a zajokat

Talán ez az egyik legnehezebb küldetés a közösség médiában. Szerencsére sok eszköz beépített megoldással rendelkezik erre.

7. Facebook érdeklődési listák

Mind szeretünk arról panaszkodni, hogy a Facebook nem azokat a posztokat mutatja nekünk, amiket látni szeretnénk. A nem gyakran emlegetett Érdeklődési listák megoldják ezt a problémát. Hozd létre a saját listádat (privátat vagy nyilvánosat) vagy iratkozz fel másokéra, hogy mindig képben legyél adott témákban!

interest-lists

8. Twitter listák

Hasonlóképpen, a Twitter listák – különösen a privátak – óriási segítséget jelenthetnek, ha azokról az emberekről szeretnél hallani, akik számodra igazán értékesek, s közben nem akarod elidegeníteni a közönséged maradék részét.

9. Unroll.me

Ha a marketingben dolgozol, az elég hamar teli inboxhoz vezet, hiszen elég könnyen megtörténik, hogy mindenféle blogra és szolgáltatásra feliratkozol. Ha túlcsordulna a fiókod, az Unroll.me segíthet. Gyorsan leiratkoztat onnan, ahol nem akarsz tovább maradni és a többit pedig egy, a szemnek is könnyen fogyasztható módon mutatja.

Unroll.me_-300x272

Posztolás és időzítés

A legnagyobb kérdés a közösségi médiában: mikor a legjobb posztolni? Ezek az eszközök segíthetnek megtalálni a választ és még könnyűvé is tehetik a posztolást.

10. Tweriod

A Tweriod megvizsgálja a Twitter fiókodat és napi, heti vagy akár óránkénti elemzést biztosít. Így biztosan megtalálod az alkalmas időpontot a tweetelésre.

11. Facebook Elemzések

A legjobb időpontot keresed Facebookon is? Ne hagyd, hogy infografikák és tanulmányok döntsenek helyetted a stratégiádról – a saját Facebook Elemzéseidben találod a választ. Nézd meg, hogy mikor van a közösséged legnagyobb része online és ebből indulj ki!

Screen-Shot-2014-01-23-at-5.34.08-PM

12. Buffer

Rendezd össze a közösségi média posztjaidat a Bufferrel, amely sorba állítja a Twitter, Facebook, Google+ és LinkedIn státuszaidat, akár rendszeres időközönként, akár adott, választott időpontokban!

13. „Szerkesztőségi” naptár

Amikor többféle tartalommal, hálózattal és időzónával igyekszel zsonglőrködni, könnyen fejfájást kaphatsz. Egy egyszerű táblázat is segíthet megőrizni a józan eszedet és elérheted azt is, hogy az egész csapatod „ugyanazon a lapon” és naprakész legyen.

A márkád monitorozása

14. KnowEm

Szinte naponta felbukkan egy új közösségi hálózat, így ezért is fontos tudnod, hogy mindenhol védett a márkaneved. Használd a KnowEm oldalát, add meg a márkád nevét, az pedig utánanéz a nevednek több, mint 550 népszerű és kialakulóban lévő közösségi média oldalon!

15. Topsy

A Topsy felületén kulcsszóra vagy –kifejezésre kereshetsz rá, hogy megnézd, ki beszélt róla az elmúlt egy órában, héten, hónapban vagy még nagyobb intervallumban. Nézd meg a specifikus nyelveket vagy a poszttípusokat, de email figyelmeztetésekre is feliratkozhatsz! (A Topsy prémium felhasználói még több funkcióhoz jutnak.)

topsy

Gazdálkodás az idővel

Még a közösségi média menedzserek sem tölthetik az egész napjuk a közösségi hálózatokban. Ha meg tudsz határozni egy bizonyos fix időtartamot napi szinten, amikor ezekkel foglalkozol, sokkal fókuszáltabb leszel!

16. FocusBooster

Néha egy egyszerű megoldás kell csak ahhoz, hogy felpörögj. A FocusBooster egy diszkrét időzítő, ami visszaszámol 25 percenként (vagy egy általad választott időtartamban), hogy segítsen összepontosítani.

focusbooster

17. RescueTime

Mi, marketingesek imádjuk az analitikákat, hát miért ne kapnánk egy kis betekintést a saját produktivitásunkba? A RescueTime pont ezt adja meg neked egy kezelőfelület formájában, amelyen megmutatja, miként hasznosítod az idődet.

rescue-time

18. StayFocusd

A legdrasztikusabb megoldás az időbeosztásra a StayFocusd nevű Chrome bővítmény, amivel beállíthatod, hogy bizonyos, jellemzően az idődet elszippantó oldalakon maximum mennyi időt akarsz tölteni. Ha az idő lejár, ennyi volt mára!

StayFocusd-300x127

Beszámolás az eredményekről

19. SharedCount

Nem lenne hasznos, ha lenne egy listád minden tartalomról, amelyet a közösségi médiában hirdettél, beleértve azt is, mennyi megosztást kaptak az adott hálózatokban? Ezt kapod meg a SharedCount használatával. Add meg a linkeket, exportáld és lásd meg, mi az, ami működik – vagy sem – a stratégiádban!

20. Google Analytics egyedi kezelőfelülettel

A Google Analytics rengeteg remek információt biztosít a marketingeseknek, de ha a közösségi média a fókuszpontod, lehet, hogy a sokaságnak csak egy kis részletére vagy kíváncsi. Itt jönnek képbe az egyedi kezelőfelületek – kiválaszthatod, hogy mely mutatók érdekelnek. Ehhez kezdőlökést adhat ez a cikk is.

Neked milyen eszközök segítenek fókuszálni és produktívnak maradni? Oszd meg mindet egy kommentben!