A Google Plus több, mint 1 milliárd regisztrált (és 359 millió aktív) felhasználóval rendelkezik, valamint jó néhány üzlet-barát funkcióval. Most van itt az ideje, hogy elindítsd itt az üzleted oldalát, ha még nem tetted volna meg – írja a KISSmetrics blogja.

A Google közösségi oldala drámai módon javítja a keresőmotor találatainak rangsorolását, ami már önmagában elegendő indok a platformon való megjelenésedre. Ha kiépíted itt az üzleted jelenlétét, ezen a közösségi média csatornán, egyszerre tudod majd felpörgetni a SEO eredményeidet és növelni az üzleted online expozícióját. Lássuk, milyen módszerekkel!

1-get-your-business-onto-Google-Plus

1. Hozz létre egy személyes profilt az üzleti oldalad mellett!

A személyes profilodat használd arra, hogy felépítsd és megerősítsd a márkád oldalát. Az alábbi példák Mark Traphagen és Martin Shervington profiljait mutatják, amelyek bár csak róluk szólnak, minden egyes poszt és beszélgetés azért jelenik itt meg, hogy segítsen a márkatudatosság növelésében.

2.1-mark-martin

2. Kezeld a Google+ oldaladat úgy, mint egy mikroblogot és posztolj értékes tartalmakat!

Ne csak kommentelj és „+1-gyeld” mások tartalmait, posztolj sajátokat is, amelyek elköteleződésre ösztönöznek!

3-make-interesting-posts-on-your-Google-plus-page

3. Adj releváns embereket és üzleteket a köreidhez!

Kövess olyan embereket és üzleteket, akik és amik érdekelnek, így akár többen visszakövethetnek Téged is!

4-adding-a-business-to-your-circles

4. Lépj elköteleződésbe más felhasználókkal!

Legyél több, mint egy oldal! Legyél aktív és egyesével lépj elköteleződésbe a többi emberrel is! Szépen, sorjában!

5-engage-with-others-posts

5. Figyeld a népszerű témákat, hogy megtudd, miről beszélnek a felhasználóid!

Használd az „explore” (felfedezés) funkciót, hogy kiderítsd, melyek a legnépszerűbb témák!

6-explore-trending-topics

6. Keress felhasználókat, akikkel kapcsolatba léphetsz!

Használd a kereső, valamint a Ripples funkciót, hogy megtaláld a célközönségedet!

7-use-the-ripples-feature

7. Alakítsd ki az optimális időpontot, amikor posztolsz a közönségednek!

Próbálj ki több időpontot addig, míg meg nem találod azt, amely a legjobb eredményeket hozza! A Buffer alkalmazása segíthet ebben.

8-bufferapp

8. Ismerkedj meg az értesítésekkel és használd mindet bölcsen!

Ne idegesítsd az embereket a felesleges és véletlenszerű értesítésekkel! Nagyjából 20 tevékenység van, amelyek (a felhasználó beállításaitól függően) emailben vagy telefonon küldenek értesítést nekik. A Google Plus beállítások oldalán tudhatsz meg többet ezekről, a „Receive notifications” (Értesítések fogadása) menüpont alatt.

9-notification-settings

9. Használd a „Hangouts on Air” eszközt márkaépítésre!

Szakértőként mutathatod meg magadat vagy az üzletedet ezzel az eszközzel. Bár időbe telik megtervezni, előkészíteni és promotálni, megéri. Jó kis követői bázist építhetsz fel egy sikeres „Hangouts on Air” beszélgetéssel, ami tehát „branding” szempontjából sem utolsó.

10-hangouts-on-air

10. Hozz létre eseményeket és hívd meg a követőidet!

Legyél közösségi és hozz létre eseményeket a Google+-on keresztül! Hogy promotálj egy ilyet, készíts egy kört azok számára, akiket meg akarsz célozni az eseménnyel, majd ezeknek az embereknek küldj meghívót! Legyen meggyőző a neve is és ösztönözd arra a meghívottakat, hogy osszák meg a hírt az ismerőseikkel is! Ezen kívül legyen publikus az esemény, hogy bárki részt vehessen benne (kivéve persze, ha Te magad szeretnél valamilyen korlátozást bevetni)!

11-create-an-event

11. Említs meg más felhasználókat a posztjaidban!

Így a Google+ automatikus értesítést küld nekik. A „+” jelet használva említhetsz meg másokat, kiválasztva a nevüket a legördülő menüből. Így hatékonyan indíthatsz beszélgetéseket.

12-mention-other-users

12. Használj hashtageket, hogy a posztjaid becsatold bizonyos témákba!

Ezzel a tartalmad sokkal több felhasználó elé kerülhet, és mivel most már a Google-ben is kereshetővé váltak ezek a speciális címkék, rengeteget kihozhatsz belőlük. Érdemes megnézned, melyek a népszerű témák és azok hashtagjeit bevetned!

13-use-hashtags

13. Kérj meg másokat arra, hogy „+1-gyeljék” a posztjaidat!

Ne félj ilyet kérni. Amikor valaki „+1-gyeli” a posztodat, az őket követők hírfolyamában is megjelenik a tartalmad. Néhányak számára ez talán kétségbeesett húzás lehet, ám egy egyszerű, mégis hatásos „call-to-action” (CTA) nagy különbséget jelenthet.

14. Posztolj rendszeresen!

Így sosem feledkeznek meg rólad a felhasználók, mindig friss maradsz és ha legközelebb szükségük lesz valamire, amit Te is ajánlasz a piacon, hozzád fordulnak majd először.

15. Kérd meg a barátaidat és más ismerőseidet, hogy lájkolják az üzleted oldalát!

Használd a valódi kapcsolataidat, hogy növeld a számaidat! Szólj a barátoknak, kollégáknak, vásárlóknak és minden ismerősödnek, hogy kövessék az oldalat! A többi pedig érkezik majd magától.

14-invite-users-to-like-your-page

16. Tanítsd meg egy alkalmazottadat, hogy kezelje a Google Plus oldaladat!

Így Te fókuszálhatsz a stratégiára és a tervezésre.

17. Add hozzá a Google Plus oldaladat az email aláírásodhoz!

Legyen a márkaüzeneted része!

18. Jelöld meg a Google+ profilodat minden tartalmadnál!

Ha szerzőként, szakértőként jelensz meg valahol, például vendégbejegyzést írsz egy blogon, ne felejtsd el az életrajzodban, az elérhetőségeidnél megadni a Google+ profilod linkjét is! Nem csak több követőre teszel szert, de a szerzői rangsorodon is javíthatsz.

19. Használd a „Google Ripples”-t, hogy megtaláld a befolyásos hangokat!

Ez egy nagyszerű funkció, amely megmutatja neked, kikkel érdemes kapcsolatba lépned a célközönségedben. Látni fogod, ki kelt hullámokat és ki nem. Keresd azt, aki a legtöbb megosztást generálja és azokat, akik a legaktívabban osztják meg a posztjaikat!

15-ripples

20. Csatlakozz közösségekhez vagy hozz létre sajátokat!

Legyél aktív a releváns Google+ közösségekben, amelyekben interakcióba léphetsz az üzletágad, a piacod résztvevőivel!

16-join-communities

21. Használj egy Google+ „kitűzőt”, logót a weboldaladon!

Így jelzed a látogatóidnak, hogy ott is ápolod a közösségi média jelenlétedet.