A Forbes elemzése szerint a legtöbb követővel rendelkező nemzetközi influenszerek jövedelme egy év alatt 200 százalékkal növekedett. A listába azokat a közösségi médiában népszerű arcokat vették figyelembe, akik a szó klasszikus értelmében vett influenszerek, vagyis népszerűségüket kizárólag a közösségi oldalaknak köszönhetik.
A legtöbbet kereső TikTokosok listáján Charli és Dixie D’Amelio végzett az élen, akiknek már saját sorozatuk is van a Hulun, ami miatt gyakran megkapják, hogy ők az új Kardashian-család. Az ő bevételeik növekedtek a legtöbbet, ami egészen pontosan azt jelenti, hogy míg egy évvel korábban 7 millió dollárt kerestek, 2021-re 27,5 millió dollárra nőtt az éves bevételük.
Addison Rae a harmadik a legjobban kereső listán, a TikTok híresség szerepet kapott egy Netflix-moziban, ahogyan a negyedik helyen álló Josh Richards is, vagyis úgy tűnik igenis van kitörési lehetőség az influenszerségből annak, aki szeretne. Szintén 5 millió dollárt keresett, így holtversenyben a negyedik Bella Poarch, akinek a karrierje tavaly óta rakétaként lőtt ki, az ötödik helyen pedig Kris Collins, aki 2020-ban még egy egyszerű fodrász volt, míg a járvány alatt letöltötte az alkalmazást, és egy év alatt 4,75 millió dollárt keresett. Szintén ennyi lett a bevétele Avani Greggnek, aki 2019-ben hagyta ott az állását, és úgy tűnik jó döntést hozott, azóta filmszerepei is vannak, sőt annak ellenére, hogy még nincs 25 éves, már önéletrajzi könyve is megjelent.
Bár ebből úgy tűnhet, hogy a legjobban kereső influenszerek fizetése az után ugrott meg, hogy már nem csak a közösségi oldalra fókuszálnak, az igazság az, hogy bevételeik 30-50 százaléka még mindig innen, illetve az itt megjelenő szponzorált együttműködésekből jön. Miután a TikTok elérte az egymilliárdos felhasználói számot, már olyan márkák is megjelentek, mint a McDonald’s, az Amazon és a Louis Vuitton, illetve a legnagyobb nevek is sokkal több pénzt tudnak elkérni egy-egy posztjukért.
Forrás: Forbes