2013 nagy év volt az online reklámok életében – a Vine-on és az Instagramon felbukkanó márkavideóktól a Facebook automatikusan lejátszódó videó hirdetéseiig a hírfolyamban, volt itt minden. A PracticalEcommerce gyűjteményéből hoztuk el 2013 néhány legtöbbször megosztott online reklámját (a Facebookon, a Twitteren és a blogoszférában nyújtott teljesítményük alapján). Az eredeti rangsor, valamint a Facebook és a blogposztok adatai az Unruly Media-tól származnak.

Geico: Teve nap az irodában

Ez a teve fel-alá járkál egy irodában tele élettelen dolgozókkal. A reklám talán bolondos, de ezt a tevét hamar megkedveltük.

Eredmény: 3,9 millió megosztás 2013-ban, összesen 19,1 millió megtekintés.

Budweiser: Egy ló és a gazdája

A 2013-as Szuperkupára készült ez a Budweiser reklám, amely egy Clydesdale ló és gazdája történetét mondja el. Először elválnak, majd ismét találkoznak.

Eredmény: 2,4 millió megosztás 2013-ban, összesen 15,4 millió megtekintés.

Cornetto: Párizsi szerelem Törökországban

Az Unilever Cornetto márkájának reklámja egy tinédzser szerelmeket bemutató sorozat része. Ez a darab a török piacra készült és két párizsi romantikára vágyó fiatalt láthatunk benne. A videóban egyszer sem bukkan fel jégrém. Ez a rövidfilm nagyszerű példája az online piacon elérhető globális sikereknek.

Eredmény: 2,4 millió megosztás 2013-ban, összesen 27,1 millió megtekintés.

Pepsi Max: Jeff Gordon tesztvezetése

Egy rejtett kamerás reklám a Pepsitől és Jeff Gordon autóversenyzőtől. Utóbbi egy mezei vásárlónak adja ki magát, aki kisbuszt keres, majd a mit sem sejtő eladót elviszi egy tesztvezetésre egy versenyautóban.

Eredmény: 2,4 millió megosztás 2013-ban, összesen 39,8 millió megtekintés.

Metro Trains Melbourne: Ostoba halálesetek

A Metro Trains Melbourne animált musicalje rövidfilm formájában mutat be lökött karaktereket, akik béna és sajnálatos véget érnek. A reklám a vonatokkal kapcsolatos biztonsági intézkedéseket hirdeti. A nézők letölthetnek egy mobil játékalkalmazást is, amelyben a karakterek szerepelnek, valamint a dalt és annak karaoke verzióját is.

Eredmény: 1,5 millió megosztás 2013-ban, összesen 66,9 millió megtekintés.