Az éttermek weboldalforgalmának fele mobil eszközökről származik – ez egy jel, amelyet a kisvállalkozásoknak észre kell vennie: okosodni kell a mobil webdizájn területén – írja a Venturebeat.
Goro Harumi, a „LetsEat” alapítója szerint, mely éttermek számára készít weboldalakat, az éttermek honlapjainak átlagforgalma a négy évvel ezelőtti 3 százalékról mostanra 43 százalékra emelkedett. A hétvégéken pedig eléri az 50-et.
„2014 lehet az első olyan év, amikor sok üzlet dönthet úgy, kihagyja a weboldal dizájnt és 100%-ban mobilra megy” – mondta Harumi.
Ez a dizájnerek foglalkoztatásának költségei miatt is van, ami különösen fontos kérdés kisvállalkozások körében. Ha a vásárlóid fele már egyébként is Android eszközökről vagy iPhone készülékekről nézi meg az oldaladat és ez a szám csak növekszik, akkor akár spórolhatsz is a költségeken és optimalizálhatsz mobilra már a kezdetektől.
Harumi vállakozása révén már 2009 óta követi az éttermek weboldalainak teljesítményét, jelenleg nagyjából 14 ezerét. Ennél fogva széleskörűen lát rá ennek a niche piacnak a trendjeire.
Érdekes, hogy a mobilhasználat városonként eltér és ilyen szempontból a „legmobilabb” az USA-ban Chicago, ahol az éttermek ügyfeleinek 48 százaléka használ mobil eszközöket. San Fransciscóban, ami pedig egy technológiai csomópont, csak 41 százalék.
Mindenesetre, ahogyan az éttermek ügyfelei is jönnek és mennek, épp így tesznek más üzletek vevői is. Tehát kisvállalkozók: készüljetek!