Az éttermek weboldalforgalmának fele mobil eszközökről származik – ez egy jel, amelyet a kisvállalkozásoknak észre kell vennie: okosodni kell a mobil webdizájn területén – írja a Venturebeat.

Goro Harumi, a „LetsEat” alapítója szerint, mely éttermek számára készít weboldalakat, az éttermek honlapjainak átlagforgalma a négy évvel ezelőtti 3 százalékról mostanra 43 százalékra emelkedett. A hétvégéken pedig eléri az 50-et.

restaurant-website-mobile-visitors-2009-2013

„2014 lehet az első olyan év, amikor sok üzlet dönthet úgy, kihagyja a weboldal dizájnt és 100%-ban mobilra megy” – mondta Harumi.

Ez a dizájnerek foglalkoztatásának költségei miatt is van, ami különösen fontos kérdés kisvállalkozások körében. Ha a vásárlóid fele már egyébként is Android eszközökről vagy iPhone készülékekről nézi meg az oldaladat és ez a szám csak növekszik, akkor akár spórolhatsz is a költségeken és optimalizálhatsz mobilra már a kezdetektől.

Harumi vállakozása révén már 2009 óta követi az éttermek weboldalainak teljesítményét, jelenleg nagyjából 14 ezerét. Ennél fogva széleskörűen lát rá ennek a niche piacnak a trendjeire.

Érdekes, hogy a mobilhasználat városonként eltér és ilyen szempontból a „legmobilabb” az USA-ban Chicago, ahol az éttermek ügyfeleinek 48 százaléka használ mobil eszközöket. San Fransciscóban, ami pedig egy technológiai csomópont, csak 41 százalék.

restaurant-mobile-traffic-by-city

Mindenesetre, ahogyan az éttermek ügyfelei is jönnek és mennek, épp így tesznek más üzletek vevői is. Tehát kisvállalkozók: készüljetek!