2020 is az influenszer-együttműködések éve lesz, de azért van néhány dolog, ami a trendek szerint változni fog az idén. Például az, hogy nagyobb szerephez juthatnak a mikroinfluenszerek, legalábbis a  Hootsuite kutatása szerint míg a megkérdezettek 48 százaléka mondta azt, hogy együttműködést tervez vagy már meg is valósította azt nagy nevű influenszerekkel, 45 százalékuk ugyanakkor azt is mondta, hogy a jövőben mikroinfluenszerekkel történő együttműködésben gondolkozik. Leginkább a szépségipar és a divatipar tervez influenszerekkel, mindössze a megkérdezettek 12 százaléka mondta azt, hogy náluk nem akar influenszereket. Még mindig az Instagram az együttműködések legkedveltebb terepe, ezt követi a Facebook és csak utána jön a Youtube, majd a Snapchat és a Twitter. 

A Forbes által megkérdezett szakértők szerint 2020 trendjei a következők lesznek:

  • Nem csak a pénz számít: a hitelesség mindennél fontosabb lesz, szakértők szerint leáldozott az az időszak, hogy mindenki mindent reklámoz, mert hiteltelenné válik. 2020-ban már senki nem veszi be, hogy a jól kereső sztár is a középkategóriás élelmiszerboltba jár bevásárolgatni, vagy hogy a modell csokoládékkal tömi magát. 
  • Erősödik a TikTok: nem csak erősödik, de egyre több együttműködés kerül át majd a TikTokra, hiszen ott egy teljesen más korosztályt lehet elérni. 
  • IGTV: az Instagram TV-je eddig is üzemelt, de viszonylag későn kezdték el használni az influenszerek, pedig rengeteg lehetőség van benne, úgyhogy az idei év valószínűleg az IGTV-től lesz hangos. 
  • Saját üzletek: egyre több nagy név fordul el a nagyobb márkáktól, és ehelyett saját vállalkozásokat indítanak, vagy ha énekesről, íróról van szó, akkor kikerülik a kiadót, esetleg a nagy márkákat már csak arra használják, hogy saját kollekciójukat megalapozzák vele. 
  • Új típusú szakértelem: a közösségi marketing világa már eddig sem arról szólt, hogy plusz egy felületen is lehet hirdetni, hanem teljesen új képességek kellenek. Minden eddiginél fontosabb lesz a megfelelő targetálás, a megfelelő tartalmak kitalálása, és az a fajta stratégia, ami nem annyiból áll, hogy a márkának az teszi a legjobbat, ha egy minél drágább influenszer tartja a kezében. 
  • Közvetlenebb kommunikáció: már nem arról szól majd minden, hogy valaki kitesz egy posztot, mások meg lájkolják. A követők közvetlen kapcsolatot szeretnének az influenszerrel, erre lehet jó megoldás a podcast, még több csatorna, vagy a VIP listák.