2021 tulajdonképpen arról szólt az Instagram számára, hogy minél több dolgot másoljon le a TikTokról, ezért izgalmas, mire készülnek idén. A technológiai és funkcióbeli felzárkózás mellett pedig attól volt hangos a sajtó, hogy milyen hatással is van az alkalmazás a fiatal lányok életére és testképére. 

Adam Mosseri, az Instagram vezetője azt mondta, hogy 2022-ben a növekedésre fókuszálnak, ezen belül is a videós tartalmak, azon belül is a Reels –  ami a TikTok szinte pontos mása- kapja a fő hangsúlyt, és minden e köré szerveződik majd.  A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg még júniusban megjegyezte, hogy a Reels lett a legnagyobb hozzájárulója az Instagram növekedésének, és mivel a fogyasztók jelentős része elmozdult a rövid formátumú videók felé, ésszerű, hogy az Instagram is haladjon a korral, és igazodjon ahhoz, ami a felhasználók igénye. 

Ez a gyakorlatban úgy néz majd ki, hogy a Reels egyre jobban integrálódik a fő hírfolyamba, és arról is vannak pletykák, hogy a hírfolyam megjelenése teljes képernyős lesz, pont mint a TikToknál. Bár az utánzós megoldások unalmasnak és gyengének tűnnek, a számok visszaigazolják az Instagramot, egyre többen használják a Reels formátumot is. 

Mosseri elmondta, hogy javítanának még az üzenetküldésen is, és szeretnének tovább bevételszerzési formákat biztosítani a tartalomelőállítóknak. Arról is beszélt, hogy sokkal nagyobb átláthatóságot szeretnének, és többet mutatnának meg abból, hogyan is működik valójában az Instagram. 

Forrás: Social Media Today