Mostanában csak frusztrál a közösségi média? Bár igazán okosak a posztjaid, mégsem generálsz akkora felhajtást, mint amilyet megérdemelnél. Elbátortalanít a tény, hogy a Facebook posztjaid felszívódnak a hírfolyamban, hogy a tweetjeid nem kapnak elég újraosztást; hogy a YouTube videóid, amiknek a létrehozásával sok időt töltöttél, kevés megtekintést érnek el. Ne add fel! Napi 1 dollárnál kevesebbért mindent elérhetsz! – állítja a Jeff Bullas blog.
Fizetni a figyelemért
Az EdgeRank egy algoritmus, amelyet a Facebook fejlesztett ki, hogy irányítsa, mi jelenik meg a hírfolyamban. A márkádról az dönt majd, milyen mértékben tudnak a tartalmaiddal elköteleződésbe kerülni a felhasználók. Hacsak még nincs óriási követői bázisod (amihez általában költségvetés is kell), szükséged lesz rá, hogy olyan tartalmakat tegyél a képernyőkre, amelyek újból megcélozzák a közönségedet.
Itt az ideje félretenni egy keveset, hogy nagyobb közösségi elköteleződést hajts! Szerencsére, ha követed az alábbi négy tippet és taktikát, a céljaidat mindössze napi 99 centért (~228 Ft) cserébe elérheted! És csak bánni fogod, hogy azelőtt nem költöttél ennyit a kampányaidban.
1. Emeld ki a Facebook posztjaidat!
Ha csak 1 dollárnyi (~230 Ft) promócióval járulsz hozzá a Facebook posztjaidhoz, már az is drasztikusan megnöveli az interakciók számát. Észreveszed majd a különbséget, amikor kevés pénzért, de megfelelően kiemeled a posztodat. Az alábbi kép egy olyan üzlet statisztikáit mutatja, amely 20 dollárnyi (~4615 Ft) „kiemelést” vásárolt, aminek eredményeképpen 178 ember lájkolta, kommentelte vagy osztotta meg az adott posztot. Ez pedig jóval felette volt az átlagos interakciónak, amit korábban tapasztaltak.
Jegyezd meg, hogy minél vonzóbb a poszt, amit így felpörgetsz, annál nagyobb elköteleződést vált majd ki! Egy egyszerű 1 dolláros poszt egy cég Facebook oldala esetében kevesebb, mint 10 ezer lájkkal, csodákat tehet.
Fektess be hetente 2 dollárt (~461 Ft) a két leginkább magával ragadó Facebook posztodba! Ez havonta 8 dollárt (~1845 Ft) jelent és máris látni fogod az emelkedést az interakciókban.
2. Hirdesd a YouTube videóidat!
Az egyik legkönnyebb (és legmegfizethetőbb) módja annak, hogy észrevegyenek a közösségi médiában, egy YouTube videó készítése. Ha napi 1 dollárnál kevesebbért (<230 Ft) hirdeted a videódat két héten át, közel 1000 megtekintéssel zárhatsz (különösen, ha megfelelően optimalizálod a videót és a tartalom magával ragadó!). Minden megtekintés a hirdetésből érkezett? Nem. Az igazság az, hogy a kezdeti lökés segített a videónak organikus nyereséghez jutni a hirdetés által generált megtekintések mellett.
Egy 12 dolláros (~2768 Ft) YouTube költségvetéssel (amit könnyen beállíthatsz a Google AdWordsben), könnyen generálhatsz akár négyezernél is több megtekintést egy videóhoz.
3. Promotált tweetek
Már mind találkoztunk promotált tweetekkel a hírcsatornánkban. 2014-ben ma már végre mindenkinek könnyű előnyökre szert tenni ebből a hirdetési platformból. Amióta a Twitter nyilvánosan jegyzett társaság lett, a mikroblogging weboldal egyértelműen igyekszik több profitot generálni.
Ha egy ügyfél Twitter fiókját kezeled, válassz egy vonzó tweetet, ahol kérdést teszel fel, ami pedig választ vár (vagy egyenesen retweetért kiált)! Olyan szponzorált tweetet akarsz létrehozni, ami a fő demográfiai célcsoportodra targetál és ezután pedig kezdd el a hirdetést 4 dollárért (~923 Ft)! Nincs garancia arra, hogy a tweet virális lesz, de arra igen, hogy az adott hónapban az lesz az egyik legjobban teljesítő! És mindössze 4 dollárodba kerül majd!
Amint láttad az első eredményeket arról, mit is jelent egy kis pénzzel megtámogatni néhány tweetet, máris nyitottabb leszel egyéb lehetőségek iránt, amelyek még komolyabb interakciókat generálnak Twitteren.
4. Találj egy befolyásos Instagram követőt!
Olyan erőteljes felhasználót keress Instagramon egy releváns területen, aki sok interakciót generál! Keresd meg és ajánlj fel neki például egy 5 dolláros (~1154 Ft) Starbucks ajándékkártyát! Cserébe kérd meg, hogy készítsen olyan képet, ami kapcsolódik a márkádhoz! Emellett említsen meg 3 különböző posztban a hónap során! Meglepődnél, mennyire megközelíthető néhány top Instagram felhasználó ilyen módon! Nem beszélve azokról az emberekről, akik imádják a kávét!
Az eredmény? A felhasználók trendinek fogják találni az Instagram fiókodat és egyre több követőd lesz, miközben új közönséghez is szólhatsz (a befolyásos felhasználó követőihez).
Ennyi lenne. Kövesd a formulát és sok-sok közösségi interakcióra számíthatsz napi kevesebb, mint 1 dollárért (hogy pontosak legyünk, egy hónapban 30 dollárnál [~6900 Ft] kevesebbért!). A közösségi média egyik uralkodó trendje, hogy ha nem költesz egy kis pénzt, a tartalmad eltűnik a süllyesztőben. Ha kreatív posztokat hozol létre és rászánod azt a napi 1 dollárt a kampányaidra, akkor a tartalmaidat egy katapult repíti majd a versenytársak feje felé!