A Facebook fontos bejelentést tett a Dreamforce konferencián San Franciscóban: most már 25 millió aktív kisvállalkozói oldala van. Ezt a harmadik negyedéves költségbeszámoló előzte meg, amelyben még 20 millió kisvállalkozás jelenlétét jegyezték az oldalon – összegzi a MarketingLand.

Dan Levy, a Facebook kisvállalkozásokért felelős igazgatója elmondta, hogy a szám azért változott, mert módosítottak a fogalom definícióján, hogy szélesebb körbe tartozó üzlettípusokat is bele tudjanak venni.

A 20 milliós szám azokra a kisvállalkozásokra vonatkozott, amelyek fizikai címmel vagy helyi üzlettel rendelkeztek. Most már az e-kereskedelmi cégekkel és mobil fejlesztőkkel is számolnak, amelyek kisvállalkozások, de nem „helyiek”. Így emelkedik a szám 25 millióra. A 20 milliós körbe tartozóak néhánya szintén érdekelt az e-kereskedelemben, ezért felrajzolható egy Venn diagram is, amely mutatja az átfedéseket. Ennek mértéke azonban feltehetőleg kicsi.

Screen-Shot-2013-11-18-at-4.16.49-PM

Tehát mind a 25 millió technikailag kisvállalkozásnak számít és Levy elmondása szerint egyetlen személyes profil sincs köztük, mindegyik üzleti oldal. Ezen kívül mindegyik havi szinten posztol tartalmakat és aktívan kezeli a fiókjait.

A 25 milliós szám globálisan értendő, de azt nem tudni, milyen a földrajzi eloszlása ezeknek a kisvállalkozásoknak. Csak annyit gyaníthatunk, hogy jelentős részük Észak-Amerikában és Európában működik.

Az amerikai statisztikák szerint durván 27 millió cég van az USA-ban. 90 százaléknál is több számít kisvállalkozásnak, melyek között a többség valóban kicsi, négynél kevesebb alkalmazottal. Ezek „megcélozható piaca” digitális marketing perspektívából nézve valamivel kisebb annál, amennyit a 27 millió sugall – talán fele vagy annál is kevesebb.

Screen-Shot-2013-11-18-at-4.05.53-PM-600x282

A Facebook kihívása, hogy segítse átvezetni aktív kisvállalkozói felhasználóit a hirdetői oszlopba. Ez nem kis feladat. Ugyanakkor a cég már próbálkozik különböző taktikákkal, személyes szemináriumoktól kezdve az egyéb „csináljátok meg nekem” típusú asszisztálásokig, hogy segítsenek a vállalkozásoknak a Facebook marketing beindításában.

A cég azt mondja, hogy nagyjából 1 millió hirdetője van, amelynek jelentős részét adják a kisvállalkozások. Ám, még ha ennek az 1 millió hirdetőnek a 90 százaléka kisvállalkozás is lenne, az akkor is azt jelentené, hogy több, mint 24 millióan vannak a nem-hirdetői kategóriában.

Egyértelműen masszív lehetőség van ebben, de a Facebooknak minden követ meg kell majd mozgatnia a megvalósításért.