A banner hirdetések újratargetálása, az élő chat és a jól megtervezett emailek sorozata, amelyben a vásárlót a „kasszánál hagyott” termékekre emlékeztetik, nagyban felpörgethetik egy online kereskedő konverziós arányait és eladásait. Méghozzá relatív kis idő-és pénzbeli befektetéssel – írja a Practical Ecommerce.

1. Banner hirdetések újratargetálása

Az „újratargetálás” sokféle marketing taktikát takarhat, amelyek célja arra ösztönözni a vásárlókat, hogy visszatérjenek az e-kereskedelmi oldalra, miután megnéztek termékeket, de úgy döntöttek, nem vásárolnak.

Az egyik leggyakoribb formája az újratargetálásnak, banner hirdetéseket mutatni a vevőnek, hogy megjelenítsék neki a termékeket, amiket korábban látott. Ez a megközelítés hatékony lehet és könnyen alkalmazható.

2. Élő chat

Az élő chat segíthet az online kereskedőnek megválaszolni a vásárlók kérdéseit, reagálni az aggodalmaikra és felpörgetni az eladásokat. Sőt. Az élő chat talán az egyik legkönnyebb módja egy e-kereskedelmi üzlet fejlesztésének és nem utolsósorban, egyszerűen bevethető.

Olark-570x303

A lényege, hogy azokat az okokat vitassa meg, amiért a fogyasztók vásárlás nélkül hagyták el az oldalt. Segíthet az oldal dizájnjának vagy a fizetési folyamat problémáinak azonosításában. Betekintést adhat abba, hogyan hatnak az eladásokra a termékfotók és leírások, valamint az árak és persze nagyszerű marketing eszközről is van szó.

Az élő chat azért is jó, mert vele könnyen azonosíthatóak a vásárlók leggyakoribb kérdései és aggodalmai, amelyeket aztán meg lehet vitatni blog bejegyzésekben, más oldal tartalmakban és akár a közösségi médiában is. Így, amit a kereskedő a chat során megtud, az a tartalommarketing részévé válik – egyúttal pedig segíti a vevőket és végül forgalmat hajt az oldalra.

3. Emlékeztető emailek

Ha egy online kereskedő tudja egy vásárló email címét, lehetősége van emlékeztetni őt a kasszánál hagyott termékekre és elérni, hogy javuljanak az eladási számok. A Listrak email szolgáltató 2013 októberi felmérése szerint a vevők az esetek 73 százalékában hagynak fel a vásárlási folyamattal.

A fent leírt taktikákhoz képest ez a harmadik nagyobb kihívást rejt magában, de az bizonyos, hogy egy kereskedő egy megfelelő email szolgáltató segítségével fel tud építeni egy robusztus email sorozatot, hogy csökkentse a megszakított vásárlások számát.