A te ünnepi social media kampányod hogy néz ki? Valljuk be: cseppet sem egyszerű feladat minden évben kreatív és eredményes stratégiákat összedobni. Most bemutatunk 3 olyan márkát, akiknek ez megint sikerült, és kihozták a legtöbbet a közösségi médiából.

  1. TD Bank #MakeTodayMatter

Nincs is jobb módja a brand építésnek, mint megmutatni, hogy valójában mennyire törődsz a vásárlóiddal. A TD Bank #MakeTodayMatter közösségi média kampánya éppen ezt a célt tűzte ki, és a vevőik megbecsülését helyezte középpontba. A promóció novemberben kezdődött, és egy rendkívül egyszerű stratégia mentén épült fel: a bank lehetővé tette, hogy a fogyasztók beküldjék az eredeti ötleteiket, hogy hogyan segítenének a rászorulókon, majd kaptak 24 órát, hogy ezt valóra is váltsák. Az adni jobb, mint kapni szellemében végül rengeteg embernek sikerült segítséget nyújtani, például takarók, hálózsákok, tolószékek stb. gyűjtésével. Ez az akció megmutatta, hogy milyen egy vállalkozás, amelyiknek fontos a közösség, amiben él.

 

  1. Budweiser #HolidayBuds

A népszerű márka idei közösségi média a nosztalgia és a retró életérzés köré épült. A márka piacra dobott limitált kiadású palackokat, amelyek 1918, 1933 és 1969 ünnepi hangulatát idézték.  A csavar a dologban pedig az, hogy a Budweiser arra inspirálta a vásárlóit, hogy posztoljanak fotókat a vintage palackokról Twitteren és Instagramon a #HolidayBuds hashtag segítségével. Ez a kampány azt mutatja, hogy úgy érhetünk el a legjobb eredményeket, ha egy olyan faktort használunk fel, amihez mindenki tud kötődni, ebben az esetben például a nosztalgikus életérzést. Működött.

 

  1. Starbucks #Redcup

Már negyedik éve, hogy a Starbucks az ikonikus vörös ünnepi poharai köré építi a kampányát, ami csak ebben az időszakban elérhető. Tavaly a márka pályázatot hirdetett, hogy a kreatív lelkek maguk tervezhessék meg az ünnepi poharat, majd kiválasztották a 13 legjobbat. Ezt a Starbucks végül továbbvitte, és posztolta a nyerő design-ok mellett a tervezők életrajzát is, hogy mindenki megismerje a munkáikat. Ez nem csak eredeti ötlet volt a brand részéről, de így sokkal személyesebbé is tették a közösségi média jelenlétüket. Több ezren használták az erre kitalált hashtaget.

 

Az év legsikeresebb reklámjait itt mutattuk be:

A 10 legsikeresebb reklám 2017-ben

Az IKEA ünnepi kampányáról itt számoltunk be:

Ilyen lett az IKEA ünnepi kampánya

Forrás: Social Media Today