Órákat töltöttél a Facebook hirdetéseid optimalizálásával. Magasabb átkattintási arányokat érsz el és alacsonyabb CPM (cost per thousand) költségekkel dolgozol, mint valaha. Ám senki sem konvertál a landing oldaladon. Mi a probléma? A Whispond blog 3 okot is szolgáltat arra, miért van az, hogy az emberek rákattintanak a Facebook hirdetésidre, de nem konvertálnak. És azt is megtudhatod, hogyan oldhatod meg a problémákat.

tumblr_inline_n0ls94HFFP1rur54v

1. A Landing oldalad nem ugyanazt a képet és szöveget használja, mint a hirdetésed

Amikor valaki rákattint a hirdetésedre, van egy általános elvárásuk azzal kapcsolatban, mit fognak látni, amikor megérkeznek a landing oldaladra. Ez pusztán és csakis abból fakad, amit a hirdetésben mutatsz neki. Ezért, ha a hirdetésed, amit Facebookon mutatsz, teljesen másképp néz ki, mint a landing oldalad, össze fogod zavarni az embereket – ez pedig több oldalelhagyáshoz és alacsony konverziós arányhoz vezet.

Két dolog van, amire ügyelned kell, hogy passzoljon egymáshoz a Facebook hirdetésed és a landing oldalad a zavartság minimalizálása végett: a kép és a szöveg.

A kép

  • Érdemes ugyanazt a képet használni a hirdetésben és a landing oldalon is, utóbbin persze egy nagyobb méretben. Értelemszerűen olyat keress, ami mindkét méretben működik!
  • Fontos még a szín is. Célszerű ugyanazt a színpalettát alkalmazni mindkét felület esetében, így a landing oldalad lényegében a hirdetés kiterjesztésének fog tűnni, ami csökkenti az esetleges zavartságot és a bizalmatlanságot is a felhasználókban. Ez pedig több konverziót fog termelni.

Itt egy példa a Clearly Contacts cégtől. Ugyanazt a szemüveget és fehér hátteret használták a két felületen és még ugyanazt a kék szöveget is a landing oldalon, mint amit a Facebook használ a hirdetések címénél:

Facebook hirdetés:

cc - fb ad

Landing oldal:

cc - landing page

A szöveg

  • A korábbiakat folytatva, itt is egyszerű a dolgod: használd ugyanazt a szöveget! Természetesen a Facebook hirdetésben csak egy sokkal rövidebb verziónak lesz helye, mint a landing oldaladon. A hirdetés címe is lehet a landing oldal címének rövidebb változata.
  • A „call-to-action” szintén jelentős szereppel bír. Ha a hirdetésedben az olvasható, „Szerezd meg az ingyen e-könyvet!”, ugyanezt kell találnia a felhasználónak a landing oldalon is.

Itt egy rossz példa a Marin Software nevű cégtől. A hirdetésben a „GET THE GUIDE”, míg a landing oldalon a „SUBMIT” kifejezés szerepel mint „call-to-action” felhívás. Kár érte, hiszen ezen kívül figyeltek arra is, hogy a gomb stílusa és színe is megegyezzen a két helyen.

Facebook hirdetés:

MS - FB Ad

Landing oldal:

ms - lp

2. A landing oldalad túl sokáig tölt be

Sokat számít, milyen gyorsan tölt be a landing oldalad. Minél tovább tart a folyamat, annál alacsonyabb lesz a konverziós rátád. Ez tény. Az Amazon felméréseiből kiderül, hogy ha csak egy perccel lassabban tölt be egy oldal, az már 1,6 milliárd dollárnyi költséget jelent éves szinten az értékesítésükben. Ha a vállalkozásod kisebb is, mint az Amazoné, a Te landing oldalad is sokat veszíthet, ha nem a megfelelő sebességet tudja felmutatni. Lássuk, mi az, ami ezt okozhatja és hogyan küszöbölhetőek ki!

Tippek, hogy gyorsabban töltsön be a landing oldalad:

  1. Csökkentsd a képek számát!
  2. Csökkentsd a képek fáljméretét!
  3. Mozgass át minden Javascriptet a </body> tag alá!

3. Túl sok a kitöltendő mező

Egy nagy adatlap untatja a legérdeklődőbb embert is. Különösen, ha az egyes mezők olyan kérdéseket tesznek fel, amelyek mindegyikén sokat kell gondolkodni válaszadás előtt. Az egy dolog, hogy megkérdezed valakitől a nevét és egy másik, ha azt akarod tudni, melyik a kedvenc futócipő márkája – ennél már meg kell állnia és gondolkodnia. Ez pontosan az, amit el kell kerülnöd! Bármilyen marketing anyagot is tervezz, ezt a koncepciót kell észben tartanod!

Tehát mi a megfelelő mennyiség?

Nos, ez az értékesítési vagy a marketing csapatok követelményeitől, elvárásaitól függ. Ha mindenképpen tudniuk kell bizonyos dolgokat, például az üzletági-és a marketing büdzsé miatt, akkor kérdezd meg! Ha marketingesek egy email automatizálási kampányban gondolkodnak és személyre szabott mezőket terveznek, tudniuk kell a cég nevét és címét is, neked pedig ezt előbb meg kell kérdezned. Ám mindig bizonyosodj meg róla, hogy 100%-osan szükséges az információ!

Tegyük fel, hogy valaki először látogat az oldaladra és első alkalommal lép kapcsolatba a cégeddel. Csupán azért érkezett, hogy letöltsön egy e-könyvet. Ez esetben nem kell olyan adatokat megtudnod tőle, amelyek az eladással kapcsolatosak, hiszen ezen a ponton még nem valószínű, hogy a cég bármilyen értékesítési vagy marketing üzenetére jól reagálna. Az ilyen mezőket meghagyhatod a jövőbeli landing oldalaidnak.