A modern marketing dinamikus, többarcú és kompetitív. Másrészt viszont a marketingesek igyekeznek hosszú távon is tartós ügyfélkapcsolatokat kiépíteni a közösségi média, a hasznos tartalmak és márkafelismerés segítségével, s egyúttal azonnali értékesítéseket eszközölni egy olyan környezetben, ahol a potenciális vevők akár tucatnyi ajánlattal is találkozhatnak egy héten. A PracticalEcommerce több email marketing kampányra is hozott példát, amelyek közül bemutatjuk, hogy a HauteLook, a Gap és a Williams-Sonoma miként végzi a dolgát.

1. HauteLook

Az HauteLook oldalán óriási kedvezménnyel lehet hozzájutni prémium darabokhoz, limitált, rövid ideig tartó leárazások keretében. A főbb termékek között divatárukat találunk férfiak, nők és gyermekek számára, valamint lakásdekor, smink-és szépségtermékeket, illetve hasonló kiegészítőket.

Január 31-én küldött emailjében az HauteLook egy hírlevél stílusában közelített a termékek ajánlatainak bemutatásához. Egyetlen termék kivételével, ami egy Steve Madden mellény volt, egyetlen helyen sem szerepeltek árak, helyette megmutatták a címzetteknek az HauteLook széleskörű termékkategóriáit.

013114-hautelook-570x635

Tanulságok:

  • Nem feltétlenül kell árakat megjelenítened, hogy hirdess egy terméket;
  • Weboldalszerű megjelenítés;
  • Jó termékfotók.

2. Gap

A Gap egy multinacionális, több csatornát fenntartó ruházkodási és kiegészítőket értékesítő kereskedés, amely online és offline is üzemel. A cég 2012-es fiskális évében, amely 2013. februárig tartott, 15,6 milliárd dollárnyi bevételről adott számot, majd több, mint 11,5 milliárdról február 3. és november 2. között.

Ilyen összegű bevétel mellett azt várja az ember, hogy a Gap jól átgondolt, szépen megtervezett marketing üzenetekkel operál, s ennek nagyjából meg is felelt a január 31-i hírlevele.

013114-gap-570x825

Mind a kinézet, mind az üzenet kellőképpen letisztult. Ám érdemes megjegyezni, hogy előbbi így is relatíve széles volt (808 pixel), ami nehézzé tette az olvasást okostelefonon.

Tanulságok:

  • Egy fókuszpont egy ajánlattal;
  • Weboldalszerű navigáció;
  • Márka-releváns grafika és fotók.

3. Williams-Sonoma

A cég több csatornán kereskedik különböző sütéssel és főzéssel kapcsolatos termékekkel, valamint megannyi hasznos oldaltartalmat is állít elő. A Williams-Sonoma igen komoly ismertséggel rendelkezik, ami kétségtelenül felpörgeti a hírleveleinek megnyitási arányát és az email marketing eredményeit.

A 2014. január 31-én kiküldött üzenetében azt hirdette, hogy 20%-os kedvezménnyel vásárolhatóak meg süteményformák, tepsik és egyéb kiegészítők. Sok éles, jó minőségű kép volt az emailben, amelyek azt akarták megmutatni, miket kezdhet a termékekkel a címzett, amelyeket a Williams-Sonomától kaphat meg.

013114-williams-sonoma-516x1024

Maga az email hihetetlenül hosszú volt, nagyjából 4962 pixel a tetejétől az aljáig. Az ilyen és ehhez hasonló méretű oldalak mostanában helyet kapnak egy új webdizájn trendben, ahol a mobil, érintés-kompatibilis eszközökön olvassák az emaileket és amelyben a felhasználók inkább lefelé „húzzák” az oldalt, mint sem megnyitnak egy újat.

Tanulságok:

  • Remek termékfotók;
  • Hosszú, vertikális oldal.