A Facebook már több mint havi 2 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik, ezért szinte kötelező a márkáknak a közösségi jelenlét. Számos felmérés igazolja, hogy a felhasználók arra is használják a felületet, hogy megkeressék a kedvenc brandjüket, ráadásul a fiatalabb korosztályok mintegy harmada szívesebben lép kapcsolatba az üzletekkel a közösségi oldalon, mint telefonon vagy személyesen. De hogyan tehetjük megkülönböztethetővé a jelenlétünket a legnagyobb közösségi oldalon?

Szervezzünk nyereményjátékokat

Még mindig ez az egyik leghatékonyabb módja, hogy figyelmet generáljunk a márkánknak, és jobb eléréseket produkáljunk a felhasználók körében. Az üzenőfali villámjátékok szervezése viszonylag egyszerű, ráadásul a tárgyi vagy szolgáltatás jellegű nyereményekkel a felhasználók jobban megismerkedhetnek a termékeinkkel. Viszont mielőtt ilyen játékokat szervezünk, győződjünk meg róla, hogy megfelel-e a Facebook szabályzatának ezen a téren.

Figyeljetek a minőségi tartalomra

Nyilván úgy tűnik, hogy ez a legkézenfekvőbb, de a minőségi tartalmak létrehozása korántsem egyszerű feladat. Az a helyzet, hogy a gondosan felépített, többletértékkel rendelkező és figyelemfelkeltő kontent még mindig verhetetlen a közösségi marketingben. A legfontosabb, hogy mindig tartsuk szem előtt, amikor létrehozunk egy új bejegyzést, hogy ami működik Facebookon, az nem feltétlenül fog működni Instagramon, tehát ehhez igazítsuk a stratégiánkat. Fontos, hogy úgy tekintsünk az oldalunkra, mint egy olyan platformra, ahol a felhasználók informálódnak és inspirálódnak, ezért tudatosan és megbízhatóan szolgáltassuk azokat a tartalmakat, amik érdekesek lehetnek számukra.

Facebook retargeting

Tudtad? Az oldaladra látogatók mintegy 96 százaléka még nincs felkészülve a vásárlásra. A megoldás: retargeting. Ezzel az opcióval elérhetjük, hogy a látogatók felfigyeljenek az oldalunkra, és megteremthetünk egy specifikus célközönséget.  Minél többen látják a márkánkat, annál nagyobb az esélye annak, hogy a tartalmainkra is kíváncsiak lesznek.

A KFC innovatív kampányáról itt írtunk a napokban:

A KFC új kampányában mutatta be a világ első GPS kazettáját

 

A Facebook legújabb analitikai eszközéről pedig itt adtunk hírt:

A Facebook integrálja a digitális és TV-s kampányok mérhetőségét

 

Forrás: Social Media Today