Az Instagram néhány remek tippel örvendeztette meg a social mediaplatformon jelenlévő márkákat. Nézzük meg, hogy a social media-óriás szerint mire kell odafigyelnünk, hogy brandünk posztjai jól teljesítsenek.

1. “Állítsd meg a görgetést”

Az Instagram szerint minden márkának alaposan át kell gondolnia azt, hogy miként tudják megragadni úgy közönségük figyelmét, hogy a felhasználók megragadjanak képüknél. Ez sokszor egy egyszerűbb képpel érhető el, mely egyrészt jól kiemeli a reklámozandó terméket, másrészt pont egyszerűségével tűnik ki a többi poszt közül. Erre jó példa az Everlane képe, mely egyszerűségével egyrészt kiemelkedik a sok túlszínezett és túlefektezett kép közül, másrészt a termék is főszerepet kap.

Instagram - Everlane

De nem a háttér az, ami számít – az a példától függetlenül lehet színes és túlzsófolt is. A lényeg, hogy a kép legfontosabb eleme mindig a termék legyen.

Ezen felül oda kell figyelni a méretekre is – az emberek többsége telefonon keresztül használja a közösségi média platformot, vagyis méretekben mindenképpen egy telefon kijelzőjében kell gondolkodnunk.

2. “Teremts kapcsolatot!”

A jó branding eléri, hogy az emberek akár egy kép segítségével is megjegyezzék a márka nevét és azt egy termékhez, termékcsaládhoz kössék. Ez viszont nem mindenképpen úgy érhető el, ha a logónkat rátesszük a képre – inkáb használjuk minél kreatívabban a termékeket és azok segítségével tüntessük fel a logót. A legjobb, ha a logó a lehető legtermészetesebb módon tűnik fel a képen.

A felhasználól az Instagrammon sok esetben inspiráló képeket keresnek, mely valami olyan dolgot ábrázol, mely vágyakozást kelt bennünk. A márkáknak leginkább olyan képeket kell mutatniak, ahol a branding természetesen jelenik meg, egy életeérzéssel.

Erre jó példák a Harry’s, a Nike a Michael Kors képei.

Instagram - Harry's

Instagram - Nike

Instagram - Michael Kors

“Inspiráld őket!”

Az Instagram szerint egy jó hirdetés tájékoztatja arról a hirdetőket, hogy űkik ők, mik az értékeik és hogy miként tudhatnak meg mégtöbbet termékeikről – vagy hogyan szerezhetik be őket. A Ray Ban hirdetésén például láthatjuk, hogy milyen értéket, életérzést akarnak üzenni – és hogy milyen értékek és életérzések lehetnek a miénk, ha megvásároljuk a terméket.

Instagram - RayBan

Ha pedig már elérhetőek az action buttonok érdemes azokat is aktiválni, akár az azonnali vásárlás opcióját, akár a tájékoztatás opcióját erősítve. Arról pedig természetesen ugyancsak ne feledkezzünk meg, hogy ezek a trükkök beválhatnak az Instagram Stories-t is kihasználva, ahol még több tartalmat oszthatunk meg.

 

Forrás: Social Media Today