Annyi biztos, hogy ez a hét az Instagramról fog szólni: az egyik legnépszerűbb közösségi oldal tegnap bejelentette, hogy elérte a havi 800 millió aktív felhasználót. Ez a szám már önmagában elég indok ahhoz, hogy a jövőben egyetlen hirdető se engedhesse meg magának, hogy ignorálja az elképesztő mértékben növekvő felületet. Most viszont az átütő siker örömére megosztunk veletek 30 meghatározó tényt, amit feltétlenül ismernetek kell az Instagramról.
- Az Instagramnak most már havi 800 millió aktív felhasználója van
- A divat iránt rajongók naponta 15x gyakrabban nézik az oldalt, mint más érdeklődésű userek
- Az Instagram Stories-nak több mint 250 millió aktív felhasználója van
- A statikus képek 36 százalékkal nagyobb engagementet produkálnak, mint a videós tartalmak
- A legnagyobb eléréssel rendelkező Instagram-posztok 65 százaléka valamilyen termék megjelenítéshez köthető
- Az olyan képek, amiken arcok is vannak, 38 százalékkal több like-ot kapnak
- A 25 év alatti felhasználók naponta több mint 32 percet töltenek az oldalon
- A Nike, H&M, Zara, Adidas és a Forever 21 a top 5 ruházati márkák Instagramon
- A legtöbb márka engagement aránya 3-6 százalék
- A helyszínnel megjelölt posztok 79 százalékkal nagyobb enagementet produkálnak
- A felhasználók 70 százaléka keresett már rá márkákra az oldalon
- A felhasználók 80 százaléka követ minimum 1 márkát
- Az üzletek csupán 36 százaléka hirdet Instagramon
- A 18-29 közötti generáció 53 százaléka aktív a felületen
- A 30-49 közötti generáció 25 százaléka mutat aktivitást
- Az 50-64 közötti korcsoport csupán 11 százaléka használja a platformot
- A 65 fölöttiek csupán 6 százaléka van jelen a platformon
- Az Instagram felhasználóinak 80 százaléka él az USA-n kívül
- Az Instagram felhasználóinak 26 százaléka többet keres évente 75 ezer dollárnál
- Az Instagram Stories már nagyobb, mint a Snapchat
- 100 millió felhasználó használja a Stories funkciókat naponta
- A márkák 2017-ben 1 milliárd dollárt költenek influencerekre
- Havonta több mint 120 millió felhasználó tanul valamit az oldal üzleti alkalmazásáról
- Jelenleg 8 millió regisztrált üzleti profil működik az oldalon
- Ma már 2 millióan hirdetnek Instagramon
- Az amerikai cégek több mint 70 százaléka használja az oldalt marketing célokra
- Beyoncé fotója tartja a rekordot a legtöbbször lájkolt Instagram-posztként (11 millió like)
- Naponta 95 millió képet és videót osztanak meg Instagramon
- 2016 végéig 282 millió szelfit posztoltak a felületen
- 10-ből 7 hashtag valamilyen márkához kapcsolódik
Az Instagram legújabb statisztikájáról itt számoltunk be a héten:
Hogy mi minden történt még mostanában a közösségi médiában, arról itt számoltunk be:
Forrás: We Are Social Media