Néhány napja számolt be a sajtó arról, hogy a Fehér Ház szerette volna kikölcsönözni Van Gogh: Tájkép a hóban című képét a Guggenheim múzeumból. A remekmű az eredeti elképzelés szerint Donald Trump hálószobájának egyik ékköve lett volna, ám a múzeum elutasította a kérelmet. Helyette egy 18 karátos aranyból készült vécécsészét ajánlott fel, amelyet eddig mintegy 100.000 látogató használt a Guggenheim nyilvános mosdójában.
Mi köze ennek a kríziskommunikációhoz?
A sztori a Washington Post virtuális hasábjain is megjelent, ami után rögtön elárasztották a közösségi csatornákat a történtre reagáló kritikus posztok és negatív vélemények.
A Guggenheim Facebook-oldala rövid időn belül mintegy 30.000 egy csillagos értékelést kapott, amely romba döntötte a múzeum több éven keresztül felépített pozitív közösségi média megítélését.
Mi ebből a tanulság?
- Üzleti és PR kommunikációnk során érdemes kizárólag a szakmai érvekre hagyatkozni és nem összekeverni a személyes érzéseinket a munkánkkal, mert ebből könnyen krízishelyzet alakulhat ki. Erről az „Így készülj fel a közösségi kríziskommunikációra” című bejegyzésünkben már közöltünk néhány gondolatot korábban.
- Érdemes meghatározni a támadási felületeket is és fokozott figyelemmel kísérni azok alakulását, köztük természetesen az értékelések funkciót is.
Érdekel a kríziskommunikáció? Hallgasd meg a Be Social előadásait és kerekasztal beszélgetését az Evolution 2018 konferencián.
Forrás: HVG