Az email továbbra is erős marketing eszköz, amely gyakran a legnagyobb befektetési megtérülést hozza az e-kereskedelemben utazóknak. Az email nem csak az eladások növelésében segíthet, de könnyebbé és hatékonyabbá teheti a mindennapi adminisztrációt és az ügyfélszolgálat működtetését. Ennek azonban feltétele az email program megfelelő kezelése. Ha ez nincs meg, az eredmény káros lehet. Lássunk négy gyakori, de elkerülendő hibát az email marketingben – írja a Business2Community.

1. Túl sokat költesz a kreatív részletekre.

A direkt marketing általános útmutatója a 40-40-20 szabály. Ez azt jelenti, hogy bármely ilyen kampány esetén a bevétel 40 százalékát a közönség hajtja majd, amelyet megcélzol, 40 százalék jön be az ajánlatból és 20 százalék érkezik a kreatív kivitelezésnek köszönhetően. Bár ez a klasszikus szabály nem veszi figyelembe az olyan változó platformokat, mint a közösségi média, de remek betekintést ad a lényegbe.

MM

Az email marketingben is fontos a legjobb kreatív gyakorlatok követése. Ugyanakkor, ha túl sok időt szánsz erre, az szép lassan elaprózza a potenciális megtérülést. Csak bizonyosodj meg arról, hogy a kreatív kivitelezésed hatékony! Viszont ne erőltesd, hogy abszolúte tökéletes legyen! Ne felejtsd el, hogy a legtöbb email esetében a kreatív vonások mindössze a bevétel nagyjából 20 százalékáért lesznek felelősek!

2. Ugyanazt az emailt küldöd el mindenkinek.

Az email marketing egyszerű fajtája, amikor ugyanazt az emailt egy nagy csoportnak vagy a teljes adatbázisodnak küldöd el, sikerrel volt használható néhány éve, de mára idejétmúlt lett és nem egészen olyan hatékony, mint volt. A vásárlók egyediek, személyes érdeklődési körrel és életmóddal. Minél többet tudsz a hírleveledre feliratkozókról – azaz minél több adatot gyűjtesz össze róluk –, annál jobb szegmentálhatod és személyre szabhatod a stratégiádat, hogy szépen megtámogasd az email ROI-t.

3. Növeled a gyakoriságot, hogy növeld az eladásokat.

Az email küldés gyakoriságát megváltoztatni csak azután érdemes, hogy aktívan mérted a feliratkozóid reakcióit. Gyakran a nélkül is fejleszthetőek az email programok, hogy panaszok és leiratkozások kísérnék. Ugyanakkor a gyakoriság növelése csak azért, hogy további eladásokat érj el, káros lehet, ha közben feláldozod a vásárlóid elvárásait és tolerancia szintjét.

4. Kihasználod a történéseket és tragédiákat.

Ez már közhelynek számít, ám vannak üzletek, amelyek fájdalmas évfordulókat vagy eseményeket használnak fel promóciós célokra. Például szeptember 11. évfordulóján nem is olyan rég futhattak bele a fogyasztók ízléstelen ajánlatokba. Feltehetőleg ezek az üzletek nem akartak ártani, mindössze megpróbáltak új promóciós ötletekkel előállni. Sajnos azonban sok embert megbántottak. A közösségi média korában egy kisvállalkozás tulajdonosának egyetlen email hibája óriási negatív nyilvánosságot teremthet.

A legbiztonságosabb opció elkerülni az email promóciókat, amelyek fájdalmas évfordulókat és tragédiákra emlékeztetnek.

bostonstrong