Kim Garst szakértői blogján osztotta meg tippjeit, hogy bevételre tehess szert azzal, hogy a Google+ oldaladról forgalmat hajtasz a weboldaladra.
1. Hozz létre kiváló tartalmat!
Ha csak egyetlen dolgoz jegyzel meg ebből a cikkből, az legyen ez! Olyan tartalomfolyamot hozz létre, amely valódi értéket szolgáltat a közösséged számára, linkeket tartalmaz a blogodhoz és/vagy egy adott landing oldalra a honlapodon!
A marketing mai állás szerint, abszolúte kiemelkedhetsz, ha tartalmaidon keresztül szolgáltatsz értéket és ez egyben az elsőszámú oka annak is, hogy valaki az oldaladra látogat.
Lássunk néhány tartalomtípust, amelyet Google+ -on használhatsz és promotálhatsz:
- tanulmányok
- e-könyvek
- webinárok
- blogbejegyzések
- videók
- útmutatók és oktatóanyagok
Egy további előnye annak, ha a Google+-on osztasz meg tartalmat, a SEO formájában érkezik. Habár nem tudjuk pontosan, miként számítanak a +1-ek a SEO-ban, az biztos, hogy a Google+ tevékenységed befolyásolja az organikus keresési rangsorolást.
2. Adj linkeket a fotóidhoz!
A legnagyobb terület, amit elfoglalsz Google+-on, az a borítóképed és a profilképed. Az egyik módja annak, hogy felkeltsd a figyelmet a weboldaladra az, hogy valamelyiken megjeleníted az URL címedet.
Ne felejtsd el nem csak a képen elhelyezni a linket, de a fotó leírásában is, hogy még láthatóbbá tedd!
Ha a célközönséged kedveli azt, amit Google+-on mondasz (lásd az 1-es pontot), nagyobb valószínűséggel látogatják majd meg a weboldaladat és haladnak tovább a marketing csatornádban. Ennek egyik legegyszerűbb és legkényelmesebb módja, ha könnyen hozzáférhetővé teszed az URL címedet a fotóidon.
3. Használd a köröket a tartalmaid megszabására!
Tudjuk, hogy a kifejezetten releváns tartalmak megosztása specifikus csoportokkal, egy nagyon jó módja a forgalom generálásának. A Google+-on pedig a körök ezt rendkívül egyszerűvé teszik.
Ha létrehozol különböző köröket adott emberekből, például „leendő ügyfelek” és „vásárlók” névvel, minden egyes felhasználói csoportra a megfelelő üzenetet szabhatod. Nem csak az egyes csoportokkal megosztott tartalomtípusok lehetnek eltérőek, de az esetenként alkalmazott „call-to-action” felhívások is. A közönségedet feloszthatod érdeklődési körök, földrajzi elhelyezkedés, egyéb demográfiai mutatók, vagy ezek bármely kombinációja szerint is.
Minél ügyesebben tudsz írni és promotálni tartalmat a közönséged meghatározott szegmensére targetálva, annál jobb lesz a konverzió.
4. Használj linkeket a Google+ oldaladon!
A 2-es tipphez hasonlóan érdemes megemlíteni, milyen fontos a weboldalad linkjeit megjeleníteni mind a Google+ profilodon, mind a posztjaidban. Ez nem csak SEO előnyökhöz juttat, de egyszerű és kényelmes módot biztosít az érdeklődőknek arra, hogy megtaláljanak.
Ha még nem tetted meg, célszerű lenne létrehoznod egy landing oldalt a honlapodon, amely specifikusan arra való, hogy elküldhesd a közösségi média látogatóidnak. Ezt szabhatod konkrétan az érdeklődési köreikre, tartalmazhat egy rövid áttekintést arról, ki vagy és mivel foglalkozol, és természetesen, egy erős „call-to-action” felhívást, hogy bizonyosan forgalomhoz juss.
Ne felejtsd el, hogy a forgalom generálása nem egyenlő az eladásokkal! Mindig emlékezz rá, hogy a közösségi média közösségi és nem kereskedelmi! Mindazonáltal nagyszerű lehetőséget biztosít a potenciális vevők és ügyfelek elérésre, valamint az értékes és segítőkész tartalmakkal történő bevonzásukra.