Minden cég arra vágyik, hogy legutóbbi kampánya tele legyen az internettel. Van, aki a cukiságra épít, van, aki a nosztalgiára, mások nagyszerű grafikákat vagy szép embereket használnak. Néhányan pedig a legőrültebb dolgokat gondolják ki, hogy terjesszék az üzenetüket. A Fastcocompany összegyűjtött 4 nem megszokott marketing kampányt a világ különböző pontjairól, hogy megnevettessenek és remélhetőleg, inspiráljanak is.

A Samsung haszontalan aukciója

Ez az indiai kampány a Samsungtól a cég új 7-inch méretű Tab2 310 tabletjét reklámozza, amely szerintük minden más technológiát, legyen szó TV készülékről, telefonról, laptopról, fényképezőgépről vagy kameráról, feleslegessé tesz. Tehát mi mást kezdenél ezekkel a hasztalan eszközökkel, mint hogy aukcióra bocsátod mindet az elképzelhető legalacsonyabb kikiáltási áron? Amikor rákattintasz a hirdetésre, ajánlatot tehetsz a kütyükre és ezzel versenybe szállsz egy Tab2-ért. Nemcsak az a merész állítás hívja fel a figyelmedet, hogy a létező technológiák haszontalanok, de az a könnyed módszer is, ahogyan a Samsung összekapcsolta a reklámot, a mikrooldalt és a közösségi média használatát ebben a kampányban.

Mit tennél 5000 fonttal, ha szórakozásra költhetnéd?

A Volvo UK azt kérdezte a Facebook rajongóitól, mire költenének 5000 fontot pusztán szórakozásból? Ezután megjelentek annak az öt szerencsésnek a házánál, akiknek elképzeléseit a legjobbnak tartották és filmre is vették azok megvalósítását. Kecskék, repülők, Elvis: semmi sem volt túl őrült az öt finalistának. A Volvo online is elérhetővé tette a videókat, amelyekre a rajongók szavazhattak és maguk is versenybe szállhattak az 5000 fontos élményért. A végső nyertes megnyerte az új Volvo V-40 R-Design modellt.

3008805-inline-inline-1-our-totally-insane-marketing-campaigns-actually-worked

Zombi támadás? Semmi gond.

Amikor támadnak a zombik, te is készen akarsz állni. Az OpticsPlanet amerikai cég kifejlesztette Zero Zombie Kit nevű felszerelését: 23 ezer dollárért „megkapsz mindent, amire szükséged van az élőhalottakkal való küzdelemben”. Természetesen az egész kampány célja az volt, hogy felhívja a figyelmet az OpticsPlanet termékeire, beleértve a fegyvereket, elsősegélynyújtáshoz szükséges tárgyakat, védőfelszerelést, akkumulátort és labor eszközöket, amelyek kétségkívül igen hasznosak lennének egy zombi apokalipszis esetén, de sokkal hétköznapibb helyzetekben is.

3008805-inline-ek3

A Red Bull szárnyakat ad az űrugráshoz is

Felejtsd el a globális kampányokat: a Red Bull egyenesen a sztratoszféráig repült új kampánya keretében. A cég YouTube videója Felix Baumgartnerről és a szuperszónikus szabadeséséről, melyet az űr pereméről hajtott végre mostanra több, mint 33 millió megtekintést ért el; az ugrás pedig átlépte a hangsebességet motorteljesítmény nélkül. A Red Bull logó megjelenik Baumgartner ruháján és a felszerelésen is: ez egészen biztos a legnagyobb magasságokat elérő marketing kampány volt.

4 tanulság a 4 kampányból:

1. Nem számít, hogy ezeknek a kampányoknak alig volt közük a tényleges termékhez

A Red Bull italt kedvelők valószínűleg nem fognak űrugrást bemutatni, az emberek általában nem vesznek elemet a zombiktól félve; az, hogy olcsó ajánlatot tesznek egy TV készülékre, még nem fogja eszükbe juttatni a telefonokat vagy a tableteket, és a szórakozásból egy nap alatt elköltött kisebb vagyonnak is kevés köze van az autókhoz. Ezek a mutatványok azonban kreatívak, szórakoztatóak és az emberek beszélni fognak róluk.

2. Vond be a rajongóidat, hogy segítsenek az üzenet terjesztésében!

A Volvo lehetőséget ad arra, hogy a kisfilmjeire szavazhassanak, így az emberek interakcióba léphetnek a kampánnyal – esélyt ad nekik, hogy megnyerjenek egy díjat, amely egy jó motiváció a részvételre. A Samsung ötlete, hogy alacsony ajánlattételre vegye rá az embereket egy nagyszerű módja annak, hogy együtt vicceljenek és szórakozzanak a rajongókkal, miközben lehetőséget kapnak arra, hogy megnyerjék saját Tab 2 készüléküket.

3. A humor egy jó eszköz arra, hogy népszerűsítsd a kampányodat

A Samsung, az OpticsPlanet és a Volvo kampányok mind humorral érnek el egy széles közönséget: azokat, akik szeretnek megosztani olyan dolgokat, amelyek megnevettetik őket.

4. Az eredetiség a kulcsa minden ilyen kampánynak

A meglepő, a találékony és a teljesen őrült kombinációja az, amelynek hatására az emberek elkezdenek beszélni, megosztani és akár megdönthetnek egy világrekordot  – vagy akár egy földöntúlit.

Ti milyen kreatív marketing kampányokkal találkoztatok mostanában?