A Social Media Examiner cikkéből 4 módszert ismerhettek meg, melyek segítenek jobb elköteleződést kialakítani a Facebook oldaladon közösségi játék segítségével.

how-to-pose

Miért játékok?

Az egyszerű közösségi játékok indítása fel fogja pörgetni az oldaladat, hiszen növelheti a megosztások, lájkok számát és közösséget épít a márkád köré. Ráadásul igen szórakoztatóak neked és a rajongóid számára is.

Ha nem akarsz sokat költeni Facebook hirdetésekre, de szeretnél javítani a láthatóságodon, kezdj közösségi játékokba és vonzd a rajongóidat az oldaladra! Ezek a játékok sikeresen futhatnak egy oldal idővonalán és egy csoportban is – ami jó hír akkor, ha mindkettővel foglalkoznod kell!

1. Tippelj!

A Facebook szabályzatának legutóbbi változásai szerint, az üzletek már indíthatnak versenyeket az idővonalukon is. Az első ajánlatunk egy tippelős játék, amelyben díjat is lehet nyerni vagy a cél lehet egyszerűen az elköteleződés növelése is. Habár nyilvánvaló, hogy a rajongóid számára szórakoztatóbb lesz, ha megnyerhetnek valamit.

cm-lolly-jar-2

Hogyan működik?

Vásárolj valamiből egy bizonyos mennyiséget, ami érdekelheti a rajongóidat. Lehet cukorka, gombok, lufik, márkázott és személyes dolgok, mint golf labdák vagy akár játékok. Töltsd meg ezekkel egy nagy üveget és posztold az üzleted oldalára!

Ha nem ajánlasz fel nyereményt, akkor csak kérd meg őket, hogy tippeljenek, mennyi van az üvegben az adott dologból és írják meg hozzászólásban! Ha díjat is adsz, akkor meg kell bizonyosodnod arról, hogy követed a Facebook szabályzatát és egyértelműen tisztázod, mit lehet nyerni és hogyan – mindezt azért, hogy ne zavard össze a rajongóidat.

Mivel csak egyetlen helyes válasz van, tudasd az emberekkel, mi történik, ha döntetlen az eredmény. Ha csak egyetlen nyeremény van, akkor a legegyszerűbb kijelenteni, hogy az első posztoló lesz a győztes.

cm-lolly-jar-3

Ezt úgy nézheted meg, hogy a komment időpontjára kattintasz. Érdemes időhatárt is szabni a játéknak, így a felhasználók tudni fogják, meddig van esélyük válaszolni. Ez gyorsaságra ösztönzi majd őket és neked is megkönnyíti az adminisztrációt.

2. Kérdezd meg a következőt!

Ez egy szórakoztató és egyszerű játék, amivel gyorsan lehet közösséget építeni.

Hogyan működik?

Kezdésnek tegyél fel egy eldöntendő, afféle „ez vagy az?” kérdést és írd le, hogy a következő kommentelőnek kell megválaszolni egyetlen szóval, majd feltenni a következő eldöntendő kérdést.

cm-ask-next-friend

A Queensland Business Group is ilyen játékok futtatott, melyben 95 hozzászóló volt és egyetlen ember sem tért el a tárgytól.

3. Nevezd meg a filmet, ami az életedről szól!

Azok a játékok, amelyek segítenek a közösséged tagjainak abban, hogy jobban megismerjék egymást, remekül teljesítenek az elköteleződés és a kapcsolatépítés szempontjából Facebookon. Ebben a játékban a rajongóid megneveznek egy filmet, ami tükrözi az üzletüket vagy az életüket. A válaszok pedig segítenek nekik egymással közelebbi kapcsolatot kialakítani.

Hogyan működik?

Tedd fel a kérdést: „Ha az életed/üzleted egy film/könyv/dal lenne, melyik lenne az?”. És ne felejtsd el a diskurzus megkezdése végett elsőként meg is válaszolni a kérdést. Ezután pedig hívd meg a követőidet, hogy hírét vigyék a játéknak és minél többen részt vehessenek benne!

cm-movie-game

4. Mesélj el egy történetet!

Olvastál már olyan könyvet, ahol te választhattad meg, mi fog történni legközelebb? Ez a játék ehhez hasonló. Az egyik legjobb dolog, amit tehetsz Facebookon, az a történetmesélés erejének kihasználása. Vond be ebbe a rajongóidat is, hogy ők lehessenek a sztárok a márkád műsorában!

Ebben az egyszerű közösségi játékban a rajongóiddal együtt alkothattok egy történetet. Ez nem csak egy szórakoztató és elköteleződésre ösztönző mese, de még néhány új rajongót is szerezhetsz vele.

cm-story-telling-game

Hogyan működik?

Készíts egy grafikát, amelyen szerepel a történet első mondata és az instrukciók a játékban való részvételhez. A leírásban mindenképp helyezd el az első mondatot.

Jó ötlet, ha később posztolsz egy újabb frissítést, hogy megoszd a történetet, ahogyan alakul. Ez nem csak a részvétel mértékét növeli, de segít helyreállítanod a történetet is, ha a Facebook netán összekuszálná a kommentek sorrendjét.

cm-story-arc

Mit tarts észben, ha közösségi játékot indítasz Facebookon?

  • A képeid legyen tiszták, figyelemfelkeltőek és lehetőleg négyzetesek! Javasolt az optimális idővonal képmérettel dolgozni, ami 403×403 pixel vagy nagyobb. Akár a maximum méretre, 2048×2048 pixelre is veheted a képeket, hogy amikor az emberek rákattintanak, kitöltsék a teljes ablakot.
  • Írd le az instrukciókat a játékhoz és minden szabályt a poszt leírásában, ne csak a képen!
  • Az instrukciók legyenek egyszerűen követhetők, hogy ne hátráltassák a részvételt!
  • Indítsd azzal a folyamatot, hogy részvételre ösztönzöl másokat vagy értesítsd néhány hűséges rajongódat, hogy segítsenek a játék terjesztésében!
  • Kérd meg néhány rajongódat, hogy kezdeményezzenek hozzászólásokat!
  • Ha a posztod iránt nagy az elköteleződés, gondolkozz el azon, hogy kiemeled a bejegyzést és így javítsd tovább a láthatóságát!

Te jössz!

Az elköteleződés megteremtésének Facebookon nem kell időigényes, bonyolult vagy költséges dolognak lennie.

Egy kis képzelőerővel és humorérzékkel, használhatod ezen játékok valamelyikét vagy kitalálhatsz egy újat is, hogy részvételre bátorítsd a rajongóidat és még több posztodat lássák a hírfolyamukban.

Játszottál még közösségi játékkal? Milyen játékötleteid vannak?