Több mint 1 millárd embernek van Facebook fiókja és ebből 58 százalék azt naponta is aktívan használja. Ezek a felhasználók egy potenciálisan masszív közönséget jelentenek az üzleted számára. A kiskereskedelmek tulajdonosai megtalálták a módját, hogy bevételhez jussanak ebből a közönségből, amely a Facebook mindennapi betevőjét biztosító funkciót használja: a hírfolyamot – írja a Directory Journal.

A Facebook eladások története

A nagykereskedők gyakran úgy próbálják meg eladni termékeiket, hogy a posztjaikban a honlapjukra vezető linket helyeznek el. Ez a módszer egy végzetes lépéssel jár – arra kényszeríti a felhasználókat, hogy elhagyják a Facebook oldalát a vásárlás érdekében. A harmadik feles alkalmazások készítői gyorsan megoldották ezt a problémát azzal, hogy létrehozták a Facebook tabokban elhelyezhető áruházakat, amelyet úgy is emlegetnek, „f – commerce” vagy „F (mint Facebook) – kereskedelem. Azonban tanulmányok már kiderítették, hogy a Facebook felhasználók többsége lájkolás után soha többet nem tér vissza az adott oldalra, ami azt jelenti, hogy nem fogja újra látni a tabjaidat vagy az áruházadat. Minden interakció a hírfolyamban történik.

BRUSSELS- MARCH 13:  Facebook Announces Mobile DevCons In NYC, L

Természetesen a Facebook is észrevette ezt, ezért engedi meg a hirdetőknek, hogy a hírfolyamban a promotált posztokkal és szponzorált sztorikkal közvetlenül elérhessék a felhasználókat. Ezért teljesen logikus, hogy oda menj árusítani a termékeidet, ahol az események történnek. Szerencsére a Facebook hirdetésekért való fizetés nem az egyetlen opciód.

A hírfolyamban történő értékesítés sikere

Az egyik legsikeresebb üzlet, amely a hírfolyamot mint értékesítési platformot használja a Lolly Wolly Doodle. Nem egy üzleti óriásról van szó, amely mesterien megtanulta a hírfolyamban történő értékesítés leckéjét. Ez egy olyan kiskereskedelem, amely egy nő otthonában indult el és azóta már több mint 100 alkalmazottat foglalkoztat. Nemrég egy Bloomberg cikkben nyilatkozott a tulajdonos arról, hogy több mint 30000 ruhát ad el havonta.

23872_10151474859713449_1309199690_n

A Lolly Wolly Doodle napi és limitált ajánlatokat posztol a hét minden napján. Az oldal követői számára megéri, ha gyorsan reagálnak, hiszen korlátozottan érhetőek el a darabok. A versenyszellem, hogy te legyél az első hozzászóló, nagyban növeli a hírfolyam értékesítés sikerességét. Természetesen, amint a rajongók interakcióba lépnek egy poszttal, az elérés (reach) növekszik, mivel a felhasználó barátai is látják a bejegyzést saját hírfolyamukban.

Tippek a hírfolyamban történő értékesítéshez

1. Használj nagyszerű fotókat!

Készíts a termékeidet bemutató fotókat! Észre fogod venni a Lolly Wolly Doodle oldalán, hogy szinte az összes ruhát gyerekmodelleken mutatják be. Ez mindenképpen felkelti a figyelmet, miközben a felhasználó átgörgeti a hírfolyamát, legalábbis jobban, mintha csupán a ruhákat látná a fotókon.

2. Csak egyszerűen!

Tudasd a rajongóiddal minden egyes posztban, mit kell tenniük ahhoz, hogy megvásároljanak egy darabot! Ne felejtsd el, talán ez az első alkalom, hogy az illető látja a termékedet, ezért legyél konkrét! Adj egyszerű instrukciókat, például „Szólj hozzá a poszthoz, megadva az email címedet, méretedet és a választott színt, hogy lefoglald a terméket!”.

lollywolly

3. Reagálj gyorsan!

Ha valaki megnyert tőled valamit, igyekezz minél hamarabb gratulálni egy emailben és magyarázd el, hogyan fizethet! A Lolly Wolly Doodle létrehozott egy tabot a nyertesek számára, ahol a linket követve juthatnak el a számlájukhoz. Ebből láthattok egy részletet a fenti képen.

4. Ösztönözz elköteleződésre!

Ez az üzleti modell nem való azoknak, akiknek nincs ideje kapcsolatot ápolni a vásárlókkal. A Lolly Wolly Doodle minden órában posztol új termékeiről, újra megoszt bejegyzéseket a kifutó darabokról és megválaszolja a kérdéseket.

Köszönhetően az ilyen oldalak sikerének – legtöbbjük ruházati üzlet –, már vannak harmadik feles alkalmazások, amelyek egyszerűsítenek a folyamaton, például a Soldsie.

Szóval mire vártok? Ott a sok bevétel, amelyre szert tehettek a Facebook hírfolyamból és jelenleg ez egy olyan sugárút, amelynek használatáért nem kell fizetned a közösség oldalnak. Az egész csak idő-és energia befektetés kérdése üzleted sikere érdekében éppen ott, ahol több mint egy milliárd ember szokott összejönni.