Sok közösségi média statisztika van, amelyet követhetsz, de fontos, hogy azokra figyelj oda, amelyek specifikusan, az üzleted számára fontosak. A Social Media Examiner cikkéből megtudhatod, hogyan kell követni és mérni 4 fontos közösségi média mutatót, hogy fejleszthesd a közösségi médiára szabott marketing stratégiádat!

1. Találd meg a legjobb időpontot a posztoláshoz!

Twitter

Mivel a Twitter rendkívül gyorsan mozog, a tweetek hamar elfelejtődnek. Így nagyon fontos tudnod, mikor vannak a követőid online, hiszen ez a tweetjeid láthatóságára és sikerére is hatással van.

ld-tweriod-results

A „Tweriod” megvizsgálja a követőid legutóbbi tweetjeit, majd analitikát és adatokat mutat neked arról, mikor a legaktívabbak: láthatod, melyek a legjobb órák ahhoz, hogy elérd őket és a beszámolót emailen keresztül is megkaphatod vagy közvetlenül akkor, amikor megszületnek az eredmények.

ld-tweriod-analytics

Lényegében arra használhatod a Tweriod szolgáltatását, hogy meghatározd a megfelelő napokat és órákat a tweeteléshez!

Facebook

A Facebook hírfolyam telítettsége miatt ezen a platformon sem könnyű elintézni azt, hogy a rajongóid láthassák az oldalad posztjait. Ahhoz, hogy maximalizálni tudd a bejegyzéseid élettartamát, tudnod kell, mikor van a legnagyobb valószínűsége annak, hogy a posztjaidat látni fogják!

ld-facebook-fans-online

A Facebook Elemzések egy egyszerű módszert biztosít erre: a „Bejegyzések” fül alatt keresd az „Amikor a rajongóid elérhetőek” szekciót! Könnyen megfejthető grafikonok segítségével tudhatod meg, kik is a rajongóid, mi jellemzi őket, vagy, hogy átlagosan hányan látták a posztjaidat bármely órában.

ld-facebook-fans-times

2. Találd meg a varázsszámot: mennyit posztolj egy nap?

Neked kell kitapasztalnod, mennyi posztot érdemes közétenni egy nap az oldaladon. Előbb-utóbb megtudod, melyik a varázsszámod, azaz, hogy mennyi bejegyzést érdemes egy nap alatt publikálnod és ez drámai hatással lesz az elköteleződésre és a közösséged növekedésére is.

A Facebook Elemzésekben megnézheted a legutóbbi posztjaid információit és az elköteleződés, az interakciók gyakoriságát. Az oldaladon kattints az „Összes megjelenítése” linkre és látni fogod az „Áttekintés” szekciót!

ld-facebook-fan-page-overview

Exportáld az adatokat egy Excel fájlba a „Bejegyzés szintű adat” lehetőséget kiválasztva!

ld-facebook-insights-overview-data

A táblázatban csoportosítsd a posztokat napok szerint és hasonlítsd össze az „Élettartam – Bejegyzés összes megjelenítése” és az „Élettartam – Aktív felhasználók” oszlopokat! Minden egyes napon keresd az alacsonyabb aktivitási számokat, hogy megtudd, milyen posztmennyiség csökkenti az átlagos mutatókat, amiket mérsz.

Így találod meg a varázsszámodat, így tudod meg, mennyi posztot érdemes egy nap alatt megosztanod.

3. Mérd az átkattintási arányt!

Amikor megosztasz egy linket különböző platformokról, az a célod, hogy erre az emberek rákattintsanak. Az átkattintási arány (CTR, azaz click-through rate), amit a linkjeid elérnek, az egyik legfontosabb mutató, amit mérned kell. Ehhez pedig szükséged lesz egy URL rövidítőre, ami „le is követi” a kattintásokat.

A Bitly egy ingyenes URL rövidítő, amit annak vezérlőpultjából is kezelhetsz, de van böngésző bővítményük is FireFoxra és Chrome-ra.

Miután rövidítetted a linket, a Könyvtárból bármikor elérheted a „CTR” adatokat, a kattintások forrását, a földrajzi megoszlásukat és így tovább.

ld-bitly-stats-1

ld-bitly-link-stats-2

A Vezérlőpulton aggregált és egyedi statisztikákat is kapsz azokról a linkekről, amelyeket a Bitly használatával osztottál meg. Előbbiek megmutatják egy link globális aktivitását, utóbbiak pedig annak specifikus megosztásait.

ld-bitly-link-stats-1

4. Figyelj a befektetés megtérülésére!

A befektetésed másképp fog megtérülni (ROI, azaz return on investment) az egyes közösségi média platformok esetében. Neked azt kell kitalálnod, melyik generálja a legjobb ROI-t, hogy abba még több marketing erőfeszítést tehess!

Az „UTM Link Building” és a Google Analytics segíthet ez ügyben, valamint a Google URL építő, amivel „mérhető linkeket” hozhatsz létre és amelyeket a Google Analytics szegregálni tud a kampányaidba.

ld-url-builder

Hogy lásd, melyik közösségi hálózatban a legjobb a teljesítményed, a Google Analytics felületén vizsgáld meg a kampányaidat!

ld-ga-campaigns

Sok mutatót követhetsz a közösségi médiában, de azoknak, amelyeket kiválasztasz, tükrözniük kell az üzleti céljaidat.

Te melyik mutatókat követed?