A Facebook minden üzletnek, legyen az étterem, szolgáltatás, kereskedés vagy más vállalkozás, egy nagyszerű lehetőséget biztosít arra, hogy kapcsolatban legyen a vásárlóival és újabb ügyfeleket is találjon, hiszen az emberek ezen a platformon töltik az idejüket. A Zephoria adatai szerint átlagosan 20 percet minden egyes bejelentkezéskor. A kulcs hozzájuk az értékszolgáltatás és az időszerű információk áramoltatása – írja Mike Gingerich szakértői blogján és ezzel együtt 4 tippet is ad a Facebookon jelen lévő üzleteknek.
1. Posztolj inspiráló, figyelemfelkeltő tartalmat!
Bár csábító a gondolat, hogy folyamatosan posztolj kedvezményeket, leárazásokat és egyebeket, ne felejtsd el, hogy a közösségi média a kapcsolatok építéséről, a közösségi létről és az értékszolgáltatásról szól! A Facebook felhasználók azzal lépnek kapcsolatba és elköteleződésbe, ami, és aki érdekli őket. Ha állandóan csak eladni akarsz, azzal elijeszted őket.
Hűséges követői csapatot és közösséget csak úgy tudsz létrehozni, ha aktívan keresed és megosztod az értékes tartalmakat, melyek számodra és a közösséged számára is relevánsak, továbbá inspirálnak, informálnak, oktatnak és összekötnek. Ennek kulcsa a figyelemfelkeltő tartalmak posztolása, beleértve a képeket, videókat, inspiráló idézeteket és sztorikat. Ezek nem fognak kapcsolódni a termékedhez, egyszerűen csak közösségi interakciót fognak eredményezni, mely az oldalad sikerének lételeme.
Posztolj rendszeresen, napi 2-3 alkalommal a fentiek figyelembevételével, a megfelelő időpontokban úgy, hogy záporozzanak a lájkok, megosztások, hozzászólások! Többféle poszttípust is vess be, a státuszfrissítésektől a kajafotókon át a rövid videókig!
TIPP: Az emberek vizuálisak és a Facebook, valamint a Pinterest népszerűsége is azt bizonyítja, hogy jól reagálnak a képekre. Ha gyorsan szeretnél figyelmet kapni a rajongóidtól és a követőidtől, vess be olyanokat, amelyek megragadják a tekintetet és kedvesek a szemnek!
Gondolkozz el esetleg olyan eszközök kipróbálásán is, mint a Vine és az Instagram videó, de adhatsz esélyt a Facebook videójának és természetesen a YouTube-nak is, amelyekkel egyszerűen megosztható tartalmakat hozhatsz létre, amik még jól is mutatnak Facebookon!
2. Emeld ki a rajongói oldalad borítóképének speciális elemeit!
Most, hogy a Facebooknak már nincs meg a borítóképekre vonatkozó 20%-nyi szöveglimitje, használhatod a felületet arra, hogy kiemeld néhány fontos híredet, aktualitásodat, mint a heti ajánlatodat, a szezon kedvezményeit, képeket a csapatodról, és lényegében bármit, ami releváns az üzletedre nézve. Ezt cserélheted hetente vagy kéthetente is.
Egy borítókép mintát is alkalmazhatsz, ami segít majd a képek gyors testre szabásában – és ne felejtsd el megadni a kép leírását és egy linket, amikor posztolod. Itt még 12 további tippről olvashatsz, ha szeretnéd felpörgetni a borítóképed által elért hatást.
Amint a látogató rákattint a képre a hírfolyamban vagy a Facebook oldaladon, hozzájut a kép részleteihez, beleértve a leírást és a linket.
3. Biztosíts webes funkciókat egy Facebook tabon keresztül!
Függetlenül attól, hogy pontosan mit árulsz, mutasd meg Facebookon is! Hozz létre egy fület vagy tabot és használd például a Website ReSizer alkalmazást, hogy elhozd a weblapodat a Facebook oldaladra! Aztán posztolj róla a hírfolyamban egy linkkel és szoktasd hozzá a vásárlóidat ahhoz, hogy meglátogassák az oldaladat megannyi információt keresve!
Ez nagymértékben növeli a rajongói oldalad által kínált és képviselt funkcionalitást. Amikor az emberek fent vannak Facebookon, gyakran ott is akarnak maradni és ez megadja nekik erre a lehetőséget azzal, hogy információkat és eszközöket szolgáltatsz nekik a Facebook oldalad egyik tabján.
Hogyan teheted ezt meg gyorsan? Használd a TabSite Website ReSizer eszközét és egyszerűen add hozzá a már létező menüdet a weboldaladról az egyik Facebook füledhez! Így tudsz igazán időt spórolni! Ha frissíted a menüt a weblapodon, a tab is automatikusan frissülni fog, hiszen gyakorlatilag ugyanarról az oldalról beszélünk, csak Facebookon! A Website ReSizer segítségével bármely weboldal tökéletesen beleilleszthető egy Facebook tabba.
A menüd frissítéseiről pedig posztolj is, amelyben megadod az adott fülhez vezető linket is egy úgynevezett „Smart URL” (mobilbarát link) segítségével, hogy közvetlenül a forráshoz irányítsd a látogatókat!
BÓNUSZ: Bármelyik tab elé „állíthatsz egy kaput” (Like Gate) egy képpel, hogy a felhasználók csak akkor láthassák a fül tartalmát, ha lájkolták az oldaladat és a rajongóddá váltak!
4. Kínálj speciális ajánlatokat az email feliratkozásért cserébe egy Facebook tabon!
A teendő a következő: hozz létre egy tabot a Facebook oldaladon, ahol feliratkozhatnak a hírleveledre a felhasználók! Ezután posztolj róla rendszeresen, szolgáltass tippeket és emlékeztesd őket a hírlevél létezésére! Ez bizony kritikus pont, hiszen az email továbbra is sikeres módszernek számít az elsődleges marketing csatornák között. Ha valami eljut a beérkező levelek közé, az figyelmet kap!
Az olyan szolgáltatások integrálásával a Facebook tabodban, mint például a MailChimp és a Constant Contact, sokkal egyszerűbbé teheted az email feliratkozás folyamatát. Ez még most is nagyobb hatást ér el, mint egy egyszerű kapcsolati adatlap, hiszen cserébe kreatív megoldásokkal élhetsz a felhasználó irányában: adhatsz ingyen útmutatót, kedvezményes ajánlatot és bármit, ami motiválhatja a feliratkozásra!
Ezen tippek bevetésével, kiegészítve a Facebook rajongói oldalad megszokott hírfolyambeli posztjaival, egy sikeres és értékes marketing módszert alkalmazhatsz, mellyel bővülhet a vevői köröd is.
Mi a helyzet a Te üzleteddel? E tippek többsége a legtöbb üzletágban működőképes. Van ötleted arra, hogy még mit adhatnánk hozzá a mixhez?