A visszatérő vevők (akik másodjára jönnek vissza) és akik ismételten vásárolnak (akik már háromszor vagy többször is) értékesek lehetnek, hiszen felmérések szerint hajlamosabbak többet költeni. Lássuk most azt, hogyan szerezhetsz Te is ilyeneket, avagy, hogy mit tegyél a kiszállított dobozba a visszacsábításuk érdekében – írja a Practical Eccomerce.

1. Tegyél kuponokat a dobozba!

Az Eastbay sportruházati kereskedő Wisconsinban sok mindenre beváltható, több százalékos kedvezményt biztosító kuponokat helyez el a dobozaiba, amelyekben a rendeléseket küldi ki a vásárlóknak. Például egy visszatérő vásárló 15 százalékot kaphat egy 75 dolláros vagy annál drágább tranzakció során azzal a kuponnal, ami a dobozban volt.

Az ajánlat azért működik, mert széleskörű. Az ügyfelek bármit vehetnek vele az Eastbaytől. Egy szűkebb ajánlat, például egy 20 százalékos kedvezmény Nike Air Force One cipőre, nem teljesítene olyan jól, hiszen nem minden Eastbay vásárló lenne érdekelt.

Emellett az ajánlat lekövethető. Az Eastbay megnézheti, milyen gyakran használják fel a kuponkódot és kiszámíthatják, mennyivel növekedett ezáltal az eladás. Ez pedig segíthet az „in-box” (dobozon belüli) marketing erőfeszítések optimalizálásában, azaz abban, hogy minél többet hozzanak ki az egyes kuponokból.

5-Things-to-Put-in-the-Shipping-Box

2. Tegyél ingyen „merchandise” termékeket a dobozba!

A Design By Humans, amely egy közösség hajtotta pólókereskedés, arról ismert, hogy ingyen „merchandise” termékeket tesz a dobozaiba. Ha egy új vásárló két vagy három pólót vásárol tőlük, akkor kaphat egyet ingyen a Design By Humans mosolygós logójával.

A váratlan ajándék jó érzéssel töltheti el a vásárlót és újabb termékek megvételére bátoríthatja.

3. Tegyél finomságokat a dobozba!

Az előzőekhez hasonlóan néhány kereskedő csokoládét, nyalókát vagy akár ajándékkártyát tesz a dobozba, amelyeket népszerű éttermekben vagy kávézókban lehet beváltani.

A vevőt díjazzák, amiért online vásárolt, a kereskedő pedig azt reméli, hogy így hatékonyan trenírozhatja az ügyfelet a visszatérésre és a további vásárlásra.

Ez a módszer egyben lehetőséget ad más kereskedőkkel való együttműködésre is. Egy cukorka kereskedő például hajlandó lehet mintákat adni és egy kupont egy ruházati boltba a rendelés mellé.

4. Tegyél egy termékértékelést kérő ívet a dobozba!

Sok bizonyíték van arról, hogy a vásárlók elolvassák a termékleírásokat és értékelik az azokban található információkat. Az ilyen visszajelzések bátorításának két előnye van legalább: visszahozhatják a vevőket az oldaladra és olyan tartalom jön létre, amely segíthet a jövőbeli ügyfeleknek a vásárlási döntés meghozatalában.

Tegyél a dobozba egy egyszerű, semmilyen extra következménnyel nem járó kérést a termék értékelésére vonatkozóan, majd számold hányan jeleznek vissza közülük ebben a formában! Célszerű lehet időnként azon is változtatni, ahogy a visszacsatolást kéred, hogy növeld a visszajelzési arányt.

Figyelmeztetés! NE ajánlj fel semmit az értékelésért cserébe! Ez könnyen úgy tűnhet, hogy pozitív véleményeket vásárolsz meg, ami kifejezetten negatív hatást érhet el.

5. Tegyél egy katalógust a dobozba!

Egy katalógus vagy akár csak egy szórólap a rendelés mellett a dobozban kibővíti a „merchandising” lehetőségeket az oldaladon túlra és további releváns termékeket mutathatsz meg általuk a vevőknek.

Mint más „in-box” taktikák esetében, a katalógusból vagy szórólapból származó értékesítési növekedést is könnyű mérni.