Lezajlott a „Cyber Monday” is az Egyesült Államokban, a Hálaadást követő hétfő, amikor a cégek online vásárlásra buzdítják az embereket. Idén ezen a napon nagyjából 2,29 milliárd dollárra ugrott meg az online értékesítés az USA-ban egy Adobe beszámoló szerint. Az email promócióknak pedig feltehetőleg nagy szerepe volt ebben a közel 16 százalékos növekedésben. Ha megnézzük, milyen üzeneteket használtak a cégek mindehhez, értékes információhoz juthatunk arról, mely e-kereskedelmi ajánlatok működnek igazán az ünnepek alatt – írja a Practical Ecommerce.

Megjegyzendő azért, hogy az ünnepi eladások 3,9 százalékkal estek vissza az USA-ban összehasonlítva ugyanezzel a hétvéggel 2012-ben, a National Retail Federation adatai szerint. Ettől függetlenül azonban az e-kereskedelem nagy sikereket aratott. Lássuk, milyen emailek segítettek ebben:

1. Az Amazon a termékekre fókuszált

Az Amazon a legsikeresebb online kereskedések közé tartozik, így nem csoda, hogy kiváló email marketing példákat szolgáltat. Cyber Monday alkalmából személyre szabott emaileket küldtek ki az aktuális ajánlatokról, amelyekről úgy gondolták, hogy a címzett ízlésének és érdekelődésének megfelelő.

120313-amazon-featured-570x537

Ami különösen érdekes az az, hogyan írták le a kedvezményeket. Például a Kindle Fire HDX-et úgy promotálták, „50 dollárral olcsóbb”, míg az ASUS VivoBook termék áránál az szerepelt, „csak 199 dollár”.

Ezek az ajánlatok azt hivatottak üzenni, hogy sokat lehet megtakarítani velük. A Kindle Fire HDX 64 GB tárhellyel 409 dollár, tehát 50 dollár levonása az körülbelül 12 százalék kedvezmény. Ha viszont azt írják „50 dollárral olcsóbb”, máris többnek tűnik.

2. A Trader Joe elterelte a figyelmet az árakról

A Trader Joe a rengeteg kedvezményről és leárazásról szóló email lavina közepette csupán egy nyugodt emléketetőt küldött ügyfeleinek a hétvégén arról, hogy az ünnepekre szóló vásárlói kézikönyvük elérhetővé vált.

120313-trader-joes-570x579

Az email nem mutatott árakat, nem ígért óriási vagy hihetetlen megtakarításokat, helyette az ügyfeleivel kiépített, jó ideje tartó kapcsolatra támaszkodott, hogy elköteleződésre sarkalljon. A lecke itt az lehet, hogy az ünnepi marketing lényegében a kiterjesztése annak a marketingnek, amellyel folyton foglalkozol. Ha kiépíted az ügyfélkapcsolatokat júliusban, azok a vevők valószínűleg vásárolni fognak az ünnepekkor is.

3. A Boot Barn négyszer küldte el ugyanazt az emailt

A Boot Barn, amely az USA egyik legnépszerűbb western ruházati kereskedője, egyértelműen a gyakoriságra fókuszált a Cyber Monday napján, hiszen nem kevesebb, mint négy alkalommal küldte el ugyanazt a promóciót vasárnap és hétfőn.

Az első email tárgyában vasárnap felhívták a figyelmet arra, hogy kezdődik a Cyber Monday, a másodikban hétfőn apró változtatással kiment ugyanaz az email („Csak ma Cyber Monday kiárusítás”), majd harmadjára emlékeztették az embereket arra, hogy csak néhány óra van hátra a promócióból, negyedik alkalommal pedig arra, hogy már csak néhány perc.

120313-boot-barn-570x636

A Boot Barn azt demonstrálta, hogy nem fél ismételt emaileket kiküldeni a vásárlóknak, ha a cél az üzenet átadása. Még ha nem is akarsz négy emailt elküldeni 24 órán belül, a tanulság az, hogy elfogadható, ha az ünnepek alatt gyakrabban szólsz a vevőkhöz.

4. A B&H az oktatásra helyezte a hangsúlyt

A B&H, amely fényképészeti és videókészítéshez szükséges berendezéseket és kiegészítőket árul, jelentős teret szentelt oktató jellegű információknak a Cyber Monday napi emailjében. Sőt, attól függően, hogy a címzett milyen emailt klienst használt és milyen típusú eszközön tekintette meg az üzenetet, az egyetlen dolog, amit az email felső részében láthatott, az a fejléc volt és „tananyag”.

120313-bh-education-570x688

A cég ezek szerint igyekszik nem csak, mint kereskedőt bemutatni magát, hanem mint hasznos információk forrását. A megközelítés segíthet, hogy kitűnjön a tömegből és ezzel együtt növekedjenek az eladásai is.

Ha az email címzettje követte az oktatóanyagban elhelyezett linket, termékek értékelését, bemutatását vagy instrukciókat tartalmazó videókat találhatott, így például egy 16 perces felvételt, amelyben egy profi fotós beszélt a portrékészítésről.

Érdemes azért megemlíteni, hogy az emailben lejjebb elhelyeztek néhány komolyabb kedvezménnyel árusított termékfelhívást is. Mindez arra emlékezteti a kereskedőket, hogy hosszú távon kell felépíteniük az üzletüket anélkül, hogy ma feláldoznák az eladásokat.

120313-bh-instant-savings-570x253

5. A Unline az egyszerűségre szavazott

A Unline főleg egy B2B kereskedő, amely csomagolásokat és kapcsolódó termékeket árul. Tekintve üzleti klienskörét és az emailek számát, amit kaphatnak az év ezen szakaszában, a Unline egyszerű és közvetlen értékesítési üzenettel célozta meg őket, ami Cyber Monday után is érvényes.

Néha az online kereskedők túlságosan bonyolult ajánlatokat tesznek, ezért mindig frissítően hat, ha mindössze egy egyértelmű kedvezménnyel találkozunk.

120313-unline-570x456