Azon gondolkozol, hogy indítasz egy Facebook versenyt vagy nyereményjátékot? Az a célod, hogy új rajongókat vagy több email címet gyűjts, esetleg a meglévő rajongói bázisodat szeretnéd bővíteni? Hogyan lehetsz biztos abban, hogy azt a versenytípust választod ki, amelyik illik az oldaladhoz és a céljaidhoz? Ez mindenképpen kihívás, de most itt a segítség: a Social Media Examiner segítségével bemutatunk hat versenytípust, amelyet Facebookon indíthatsz.

1. Nyereményjátékok

Ezek nagyon jók arra, hogy akár a már létező, akár a jövőbeli rajongóktól email címeket gyűjthess össze. A résztvevők közül egy meghatározott időpontban sorsolással kerül ki a győztes. Ez az a típusú verseny, amellyel maximalizálni lehet a résztvevők számát anélkül, hogy sok időt ölnél a kezelésébe.

ee-sweepstakes-example

Az oldal adminisztrátorok egyszerűen tudnak ilyen versenyt indítani, ahogyan a résztvevők számára sem bonyolult a „nevezés” folyamata. Ami negatívum, hogy nem mindig olyan szórakoztató, mint más promóciós formátum és nem kifejezetten a megosztáson alapuló virális hajtóerő. Ezért ha azt szeretnéd, hogy a résztvevők jövőre is emlékezzenek rád, ez a típus nem neked való!

2. Azonnali győztes versenyek

Ez a tökéletes választás új rajongók megnyeréséhez amellett, hogy a meglévőket is erősebb elköteleződésre buzdítja. Ezek a versenyek is egyszerűek és úgy működnek, akár az automaták: a résztvevők azonnal tudni fogják, hogy nyertek vagy veszítettek és arra ösztönzik őket, hogy térjenek vissza később és próbálkozzanak újra! Ez a típus ezért szórakoztatóbb az előbbinél, így emlékezetesebb és nagyobb valószínűséggel hagy valamilyen nyomot a márkádról.

ee-facebook-instant-win-example

Az igazi márkatudatosság eléréséhez azonban azt ajánljuk, hogy az alábbi versenytípusokból válassz:

3. Fotóverseny

Ha van egy népszerű terméked, a rajongók általában már alig várják, hogy megoszthassák, mit csinálnak vele. Ha meg akarod szólítani a közönségedet, miközben növelnéd az oldalon történő interakciók számát, ne is keresgélj tovább: a Facebook imádja a fotóversenyeket!

ee-timeline-activity

A résztvevők szavazatai saját idővonalukon, az ismerősük tickerjében és hírfolyamában egyaránt meg fognak jelenni. És mivel a voksok nagy szerepet játszanak a győztes kiválasztásában, előfordulhat, hogy valaki ki akarja játszani a rendszert. Ezért bizonyosodj meg róla, hogy olyan alkalmazást használsz, amely kiszűri az ilyen próbálkozásokat és megfelelően moderálja a helyzetet! Ezen kívül jó ha tudod, hogy sokkal több időt vesz igénybe egy ilyen verseny lebonyolítása, hiszen folyamatosan monitoroznod kell a lefolyását.

ee-photo-contest

A fenti képen az MV Augusta Brutale Facebook oldal fotóversenyének példája látható, amelyben lehetővé teszik a rajongóiknak, hogy bemutassák kedvenc kétkerekűiket.

4. Hagyd, hogy a rajongóid szavazzanak!

Ez a győztes-győztes verseny, amellyel növeled a rajongóid elköteleződését. Segítőkész visszajelzéseket kapsz a vásárlóidtól a termékeidre, ötleteidre vonatkozóan, ők pedig részt vehetnek egy új termék megtervezésében.

Mutass meg nekik néhány képet a tervezett termék modelljéről, színéről és így tovább, hogy ők választhassák ki, melyik a legjobb! Az egész lehet puszta szórakozás is: az alábbi versenyben a 2012-es amerikai elnökválasztás során választhatták meg kedvenc elnöküket a résztvevők.

ee-fan-vote-contest

A rajongói szavazatokra épülő versenyeknél minden voks generál egy sztorit Facebookon, ahogyan hozzájárul a Graph Search elérésedhez is és szinte biztos, hogy a közönséged is emlékezni fog az élményre.

5. Kvíz, avagy kérdezd a közönséged!

Egy kvízzel erősebb lesz a rajongóid elköteleződése és újakat is szerezhetsz, ráadásul szórakoztató formában. A nagyfokú részvétel érdekében azonban szükséges lesz több díjat is felajánlanod a random résztvevőknek és a legjobb eredményeket elérőknek egyaránt.

ee-quiz-question

Ez az a versenytípus, amely sok idejét elveszi az oldal adminisztrátornak, mivel a kérdések és a válaszok megírása mellett a megfelelő vizuális elemeket is meg kell találnia. Értelemszerűen a rajongóknak is több idejébe kerül kitölteni egy kvízt, mint például leadni egy szavazatot, így ez hátrányosan befolyásolhatja a részvételi arányt.

6. A személyiségteszt

A rajongói elköteleződés témakörben az egyik legnépszerűbb versenyformátumról beszélünk. A márkák létrehozhatnak különböző személyiség profilokat, amelyek tükrözik a termékeiket, szolgáltatásaikat és a rajongók, akik kitöltik a kvízt, egy a márkával kapcsolatos személyiség profilt kapnak válaszaiknak megfelelően.

ee-personality-test-facebook-contest

A résztvevők és a barátaik szeretnek felfedezni és megosztani egymással ilyen szórakoztató profilokat, ez pedig segít a verseny  hírének terjesztésében is. Ez a formátum egy pozitív és emlékezetes felhasználói élményt biztosít. Viszont ahogyan az előző esetben is, egy ilyen típus felállítása is időigényes mind a kreatív, mind a résztvevő számára.

Ti mit gondoltok? Milyen tapasztalataitok vannak Facebook versenyekkel kapcsolatban? Ti melyik típust kedvelitek és melyiket kerülitek?