A Twitter nagyszerű eszköz lehet a márkád és a közösséged építésében, valamint a befolyásod növelésében. Ám azért, hogy a legtöbbet hozd ki a platformból, először is el kell kerülnöd a leggyakoribb hibákat – írja a The Next Web.

Twitter_Mistakes-786x305

1. Valakinek a nevével kezded a tweetet

Ha csak nem akarod elrejteni az így megjelölt felhasználót és a Twitter profilodat az olvasók hada elől, ne kezdd felhasználónévvel a tweetedet! Helyette tegyél elé egy pontot, így: .@felhasznalonev. Így mindenki számára láthatóvá teszed a tweetedet a Twitter-univerzumban.

Ez arra is vonatkozik, amikor a cégedről teszel bejelentést és azt meg akarod osztani a követőiddel is: a „@microsoft új vezetőt kap” és a „.@microsoft új vezetőt kap” két teljesen különböző tweet!

2. Követsz engem? Követlek Téged!

Visszakövetni valakit, aki bekövetett Téged, szép dolog, de nem feltétlen szükségszerű. Csak akkor kövess valakit Twitteren, ha érdekesnek tűnnek a tweetjei és ne pusztán azért, mert Ő is követ Téged! Így olyan hírfolyamot építhetsz fel, amely releváns és nagyszerű tartalomforrás lehet, amelyet megosztanál a közönségeddel is.

3. Túl hosszúak a tweetjeid

A rövidebb tweetek magasabb elköteleződési arányokat generálnak, állítja a tudomány. Sőt, ami azt illeti, a 100-120 karakteres tweeteket retweetelik a legtöbbször. Tehát légy rövid és tömör, hogy növeld a Twitter elköteleződésed mértékét és hagyj teret a közönségednek a retweetre és a kommentekre!

length_retweets-520x355

4. A teljes URL-t tweeteled

Sokan csinálják ezt és teljesen logikus is. Néha az a legegyszerűbb és a legkényelmesebb, ha egy cikk olvasása közben a Twitter gombra kattintunk. Azonban jobb, ha ezt is elkerülöd különösen, ha marketing célokra használod a tweeteket.

Minden alkalommal, amikor teljes URL-t tweetelsz, lemaradsz a tweeted kattintási arány mutatóiról. Eközben pedig nagyon sok linkrövidítő eszköz van, amelyekkel igen egyszerű ellenőrizni azt is, hányszor kattintottak a linkekre, amelyeket tweeteltél. A Google linkrövidítője vagy a bit.ly egyaránt könnyen használhatóak és extra elemzéseket adnak arról, kik osztották már meg az adott linket, honnan érkeztek a kattintások és milyen gyakran kattintottak az elmúlt órában.

5. Túl későn állítod be az analitikát

A tweetek és a követői bázisod növekedése mind olyan számok, amelyekre mindenképpen oda kell figyelned, ha értékelni szeretnéd a Twitter teljesítményedet. Ezek azonban nem elegendőek.

Ha sikeres akarsz lenni Twitteren, tudnod kell, mi működik a közönséged számára és mi nem. És minél hamarabb deríted ki azt, annál jobb. A meghatározó analitika figyelése sok időt spórol meg neked, amelyet tweeteléssel tölthetsz és a közönséged szükségleteinek mélyebb felderítésével.

Ha rajta tartod a szemedet az „említéseken” (mention) és a retweeteken, az már jó kezdet annak azonosításához, mit kell tweetelned ahhoz, hogy magasabb elköteleződési arányokat érj el és lásd, milyen típusú tweetek segíthetnek ebben. Akkor osztják meg többször a tweetjeidet, ha szövegesek vagy ha képeket használsz? Ezek az elemzések hozzájárulhatnak az elköteleződésed és a követői bázisod növeléséhez.