Az Instagram lehetővé teszi a cégeknek, hogy vizuális történeteket mondjanak el. Az elköteleződés magas, mert az Instagram arra épít, hogy a) az emberek többsége közelében ott van a telefonja manapság és b) a rövid figyelemgörbe okán egy fotóalapú alkalmazással könnyebb az információ befogadása – írja a Business2Community.
Miután az üzletek csak nemrég kezdtek megjelenni a platformon, nehéz lehet kitalálni, milyen tartalom az, amelyre rezonálnak a követők. És mindig ott van a félelem a próbálkozás, a bukás és a fiók megléte miatt, amely állandó emlékeztetője marad a posztoknak, amelyeket senki sem szeretett.
Az alábbi összeállításban olyan tartalmakat találtok, amelyek példák a követőkkel való sikeres kapcsolatépítésre kis és nagy üzletek ötlettárából.
1. A vásárlócentrikus Instagram fotók
Amikor az Instagramra posztolsz, a megosztás előtt tedd fel magadnak a kérdést: mit ad ez hozzá a vásárlóm életéhez? Miért előnyös számukra? Miért érdekelné őket? Hogyan tudom relevánssá tenni a követőim számára ezt a posztot? Mindig a vevőid érdekét tartsd szem előtt, amikor a termékedre vagy a szolgáltatásodra gondolsz és fordítva, tégy ugyanígy a marketing tartalmaidra való fókuszáláskor is!
A legjobb fotók, amelyeket választhatsz, megmutatják a termékedet használat közben, ami ingyen reklám egy segítőkész kísérő felirattal a követőtől, aki posztolta. Így érdekeltté teszed a felhasználókat abban, hogy figyelemmel kísérjék a profilodat és lássák, kiválasztod-e a fotójukat vagy egy barátjukét.
Itt a Holt Renfrew példája, amely köszönetet mondott a vevőknek egy leárazást követően és miután azok megosztották új szerzeményeiket a #HoltsSale hashtag használatával:
2. Az alkalmazott – centrikus Instagram fotók
A közösségi média arról szól, hogy megmutatod a márkád személyiségét. Hadd lássák a cég arcait, így könnyebb lesz a rajongóknak elköteleződni feléd. Azok a cégek, amelyek jól bánnak az alkalmazottaikkal, sokkal vonzóbbak. Fókuszálj arra, kik ők, milyen a személyiségük, a munkaterük, milyen események történnek a munkahelyen, például csapatépítők, születésnapok!
A személyes kapcsolódás a kulcs, hiszen az Instagram az instant pillantásról szól, arról, hogy mi történik ebben a másodpercben. A követők imádják az exkluzív, színfalak mögött készült felvételeket, ráadásul ezeket látva sokkal könnyebben kötődnek majd a céghez.
A Mashable digitális hírekre fókuszáló weboldala gyakran emeli reflektorfénybe a dolgozóit Instagramon. Ez a fotó a „rocksztár szerkesztőségi gyakornokról” készült az utolsó napján:
3. Az Instagram versenyfotók
A tartalmak az elköteleződés hajtóerejét képezik. Az Instagrammal könnyebb lesz a rajongóidnak bekapcsolódni egy versenybe és „képben maradni” a rendszeres posztoknak köszönhetően.
A Caffe Artigiano a #caredcup hashtaget használta „Caffe Artigiano Red Cup challenge” elnevezésű versenyéhez, hogy bevonja a játékba a kávéimádókat. Fotók beküldését kérték a követőiktől, hogy a termékeik szerepeltetésével együtt növeljék az elköteleződésüket. Termékpromóció a kávézónak és esély a 15 dolláros ajándékutalvány elnyerésére a résztvevőknek.
4. Termékcentrikus Instagram fotók
Az Instagram egy vizuális médium, ami azt jelenti, hogy a képek, amelyek a színekre fókuszálnak, kiemelkedhetnek a tömegből. Egy olyan egyszerű dolog, mint a termékeid felsorakoztatása és megmutatása az összes elérhető színben, meglepően népszerű az Instagramon.
Lássunk erre egy újabb példát a Holt Renfrew jóvoltából. Egy férfi kollekciót láthatunk narancssárga árnyalatokban pompázni. A képaláírás a dizájnerek neveit is tartalmazza hashtagek használatával:
Mások pedig nem egy, hanem sok színre fókuszálnak. Ez a kép a Samsung S4 telefontokokat ábrázolja megannyi verzióban. Az Otterbox mellé csupán egy egyszerű kérdést tesz fel: „Neked melyik a kedvenced?”:
5. A blogger – centrikus Instagram fotók
Egy blogger hitelességet ad a termékedhez úgy, mintha egy híresség bólintana rá. A népszerű bloggereknek megvan a maga rajongói bázisa, akik szintén promotálhatják az Instagram posztjaidat és a márkád termékeit egy szélesebb közönség előtt.
Ez a Helena nevű blogger lány (@BrooklynBlonde1 néven található meg Instagramon) egy Tj Maxx blézert visel három különböző összeállításban. Az Instragam fiókjának 74 ezer követője van, akik látták az eredeti posztját. Összehasonlításképp, ez sokkal több, mint a Tj Maxx 26 ezer követője. Az ilyen típusú szövetség egy fejlett változata a „word-of-mouth” (szóbeszéd) marketingnek és a márkanagyköveti létnek.
Használjátok ki ezeket a tippeket, hogy megerősítsétek a cégetek megjelenését Instagramon és lássátok, hogyan növekszik irányotokban az elköteleződés!