Néhány cég már felismerte a vírusvideók erejét, így elkezdtek olyan videókat gyártani, amelyeket exkluzívan online lehet megtekinteni. Ezek hosszabbak is lehetnek, mint a nagyjából 30 másodperces TV reklámok és ízlés szerint akár humorosabbak, csípősebbek, huncutabbak vagy akár kockázatosabbak is, mint amit a televíziós főműsoridőben elfogadhatónak tartanak. Itt van néhány videó a legjobb és legfrissebb példák közül a Fastcocreate.com gyűjteményéből.

The Coca Cola Happiness Machine

Ez a rejtett kamerás videó két perces és egyértelműen az online megosztásra lett tervezve. Egy Coca-Cola automata ingyen Coca Cola üvegeket ad ki…aztán lufiállatokat, pizzát és még egy óriási szendvicset is, egy egyetemi kampusz közepén.

“The Motherhood,” Featuring Fiat 500L

Ez a videót „kézről kézre” adták a Facebookozó anyukák. 3 percével valójában egy zenei videónak felel meg, amelyben egy anyuka rappel csodás életéről kakis pelenkákkal, szülés utáni melltartókkal és császármetszés hegekkel. A nyelvezet és a tartalom miatt nem lehetne egy hagyományos TV reklám belőle, de az anyukák értékelték minden pillanatát. És az is biztos, hogy egyikőjük sem fogja hamar elfelejteni a Fiat 500L autót.

The Athlete Machine: Red Bull Kluge

Egy videó, amely majdnem 6 perces, sosem működne TV reklámként, de a Red Bull márka ma már egyet jelent a közönség fejében az extrém sportokkal és az ezeket bemutató videók az elsők között vannak, amelyek gyorsan elterjednek az interneten. Az alábbiban minden megvan: ejtőernyőzés, skateboardozás, kerékpárok és még számos dolog, amelyeket egy nagyszerű gépezet kapcsol össze.

Prada Presents “A Therapy”

A Prada nem sajnálta a pénzt erre az elegáns és humoros rövidfilmre, amelyet Roman Polanski rendezett. Egy terapeuta (Ben Kingsley) nehezen tud koncentrálni csakis önmagával foglalkozó páciensére (Helena Bonham Carter), miközben olyan sok luxuscikk és egyben csodálatos figyelemelterelő elem van a szobában.

The Next Big Thing is Already Here: Samsung Galaxy S III

Ez a zseniális videó azt a jelenetet vetíti elénk, amikor az emberek órákat képesek sorban állni a boltok előtt, hogy hozzájussanak a Samsung legújabb termékéhez. A tech geekek értékelni fogják, az biztos…és épp abba a típusba tartoznak, amelyik meg is fogja osztani a videót. Már több, mint 17 millió megtekintés volt és a szám csak növekszik!