Legyünk őszinték: a legtöbb márka számára a közösségi média még mindig zavaros. Használd a Facebookot, hogy felpörgesd az üzletet – de hogyan? Legyél sikeres a közösségi hálózatokban – de mit jelent ez? – kérdezi a SocialMouths.

Ha ezeket a kérdéseket már te is feltetted magadnak, nem vagy egyedül. Az igazság az, hogy a legtöbb márka ugyanazokat a hibákat követi el a közösségi médiában és akár te is az egyikük lehetsz. Segítségképpen lássuk az 5 leggyakoribb ilyen hiba listáját! Vessetek rá egy pillantást és gondoljátok át, rátok igaz-e bármelyik!

5-Mistakes-You-Might-Be-Making-on-Social-Media

1. Egyáltalán nem veszed figyelembe a közösségi médiát

Azok a márkák, amelyek nem értik a közösségi média hatását, teljesen átnézhetnek rajta. Ha a Facebook számukra csak figyelemelterelés és a Twitter „üres zaj”, értékes lehetőségeket hagyhatnak ki, amelyek segítségével pedig kapcsolatba léphetnének a rajongókkal, megerősíthetnék a márka üzeneteit és promotálhatnák termékeiket. Míg a versenytársaik kapcsolatot ápolnak a közönségükkel online, őket sehol sem találni.

2. Elhiszed, hogy igaz a képlet: lájk = eladás

Sok márka azzal a céllal veti be magát a közösségi médiában, hogy „milliónyi lájkot szerez” vagy valami hasonlóan elképesztő szám lebeg a szemük előtt. Megerősítést kapni a közösségi médiában szórakoztató, de nem a végső cél. Igaz az, hogy bizonyos számú lájk bizonyos számú eladáshoz vezet? Az igazság az, hogy valószínűleg nem. És miután a lájkszerzés nem egyenlő az értékesítéssel, ne ez legyen a végjátékod.

3. Többet beszélsz, mint amennyit hallgatsz

Ha összesen annyit teszel, hogy a saját termékeidről és promócióidról beszélsz a közösségi médiában, a rajongók meg fognak unni és valószínűleg a másik irányba futnak. Plusz, kihagyod a lehetőséget, hogy tanulj a közönségedtől. Formáld beszélgetéssé a közösségi médiát, ne pedig monológgá! Ne csak te beszélj, hanem hallgasd meg az olvasóidat és a vásárlóidat is! Ha megtanulsz odafigyelni és elköteleződést mutatni, megtanulod, hogyan építhetsz el egy közösséget, amely igazán számít – és ez pedig idővel az eladásokat is növelheti.

mistakes_on_social_media

4. Nem vagy következetes

Ezen a héten minden nap fent vagy Facebookon, a következőn pedig teljesen megfeledkezel róla. A Twitter hangod ma segítőkész és profi, holnap már viccet csinálsz az ügyfeleidből. Ki vagy te? Miről szól a márkád? Ha nem vagy képes konzisztensen válaszolni ezekre a kérdésekre, azt a közönséged is észre fogja venni – és valószínűleg nem fognak sokáig maradni, hogy végignézzék, miként változtatod a színeidet. A közösségi médiában fontos, hogy következetes legyél, mind a hangod, mind a tartalmad vonatkozásában, hogy nagyobb hatást érj el.

5. Nagyobbat harapsz, mint amennyit meg tudsz rágni

A rengeteg ma elérhető közösségi hálóval – kezdve a Pinterestől a Facebookig, a LinkedIn-en át az Instagramig – és az egyre több új fejlesztéssel (mint a Vine), könnyen megtörténhet, hogy a márkák nagyobbat harapnak ki a közösségi médiából, mint amennyit meg tudnak rágni. Ahelyett, hogy minden egyes közösségi hálón megjelennek, jobb, ha stratégiát formálnak és kiválasztják azt a néhányat, amelyekhez tartani tudják magukat. Időt kell szánni arra, hogy rájöjj, melyik hálózat jelenti a legtöbbet a közönséged számára. Ha megvan, ragaszkodj hozzá!

A te céged elkövette már valamelyik baklövést? Ha igen, ne aggódj: nem vagy egyedül. Sőt, ami azt illeti, sosem késő elindítani a változásokat.