A Twitter az utóbbi néhány évben intenzív fejlődésen ment keresztül: egy briliáns közösségi eszközből olyan média platformmá vált, amely a márkák számára különböző fizetős szolgáltatásokat nyújt („pay to play”), akárcsak a Facebook. A cégek használják a mikroblogot ügyfél információk szolgáltatására, márkaépítésre és arra, hogy kapcsolatot teremtsenek a vásárlókkal, és ezt a lehető legkreatívabban kell megtenniük. A Simplyzesty összegyűjtötte az 5 legjobban sikerült kampányt, amelyek kifejezetten a Twitterre készültek.

Ben & Jerry’s – Fair Tweets

A Ben and Jerry’s a Fair Trade Day-t akarta promotálni, ezért létrehoztak egy alkalmazást, amellyel a felhasználók tweeteket posztolhattak. Ami különlegessé tette ezt az applikációt, hogy a fennmaradó karakterhelyet fair trade üzenettel töltötték ki, amely egy kapcsolódó cikkhez tartalmazott linket.

Egy Twitterrel működő italautomata

Egy dél-afrikai jeges teát előállító cég fel akarta hívni a figyelmet a termékeire mintavétel közben, ezért megkérte a fogyasztókat, hogy tweeteljenek az italokért.

Gyászos tweetek

Egy igazán kreatív argentin kampány során segíteni akartak az Amia terrorista támadás áldozatainak gyászolásában. Az alkalmazás lehetővé tette, hogy a tweet első részét elsötétítsék és azóta egyre csak nőtt a felhasználói száma, például Amy Winehouse vagy Steve Jobs elhunytakor.

American Express Twitteren

A pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó cégek mindig lassan fedezik fel a közösségi médiát, de vannak kivételek. Az Amex (American Express) egy okos kampányt indított, amellyel a felhasználók a hashtageket valami értékesebbé tudták konvertálni.

A Mercedes Twitter versenye

A Mercedes már jó néhány Twitter stílusú versenyt lefuttatott az Egyesült Államokban. A legutóbbi kampányban a Twitter felhasználók irányítanak: dönthetnek a sztori alakulásáról.