A Google AdWords továbbfejlesztett kampányok már minden hirdető számára kötelezőek július 23-a óta, de valójában egészen február vége óta vannak használatban. A PracticalEcommerce 5 taktikát osztott meg, amelyek nemcsak optimalizálják az ilyen kampányok teljesítményét, de a kezelésükben is segédkeznek.

1. Írj legalább 4 hirdetést egy hirdetéscsoportban!

Korábban minden kampányban két hirdetés volt a minimum egy hirdetéscsoportban, akár asztali kliens volt megcélozva, akár tabletek vagy okostelefonok. Azért írtunk legalább két hirdetést, hogy teszteljük, melyik teljesít a legjobban. Ez a szabály továbbra is érvényes a továbbfejlesztett kampányokban, ahol több eszközt célozhatsz meg szimultán. Minden hirdetéscsoportnak legalább négy hirdetéssel kell rendelkeznie: kettő, ami asztali klienst céloz meg (beleértve a tableteket) és kettő, ami a mobil eszközöket. A mobil hirdetéseket másképpen kell megírni, ez pedig elvezet minket a következő ponthoz.

2. Mobilon legyél lényegre törőbb!

A mobil hirdetéseknek tömörebbnek kell lenniük az üzenet és a „call to action” szempontjából. Sok esetben a mobil felhasználók egy jobb árat keresnek online, amikor egy boltban vásárolnak. Rendkívül fontos, hogy ezeknek a felhasználóknak rövid, de erőteljes üzeneteket adjunk.

A hirdetés beszélhet például árról:

Mobile-ad-speaking-to-price

Vagy ingyenes kiszállításról:

Mobile-ad-speaking-to-free-shipping

A kattintásonkénti költség alapjában nem más akkor, amikor mobil eszközöket célzol meg – targetált kulcsszavak használatával, különböző üzenetek tesztelésével –, de a hirdetéseket a mozgásban lévő felhasználókra kell szabnod. Másképp fogalmazva: legyenek annyira egyszerűek, amennyire csak lehetséges, hogy a felhasználók megkezdjék a kívánt műveletet.

Ami szintén fontos, hogy be kell jelölnöd a „Mobil” (Mobile) négyzetet az „Eszközbeállítás” (Device preference) felirat mellett, hogy mobil specifikus hirdetést hozz létre. Ha ezt nem teszed meg, akkor a mobil hirdetésed asztali kliensen és tableteken fog megjelenni, ahol viszont más típusú üzeneteket érdemes mutatni.

Mobile-device-preference

3. Állítsd be a megfelelő mobil ajánlatkorrekciókat!

Mivel már minden eszközt egyetlen kampányban lehet megcélozni, nem adott a lehetőség, hogy különböző mobil kampányokat indíts és korrigálj a kulcsszavak vonatkozásában. A mobil kulcsszavak korrekciói most már az asztali ajánlatok százalékában állíthatóak be a kampány vagy a hirdetéscsoport szintjén. Ha például 1 dollárra korrigálsz asztali kulcsszavak esetében és „-20%”-os arányt adsz meg, ez a korrekció 0.80 dollár lesz mobil eszközökön.

Fontos állandóan monitorozni a mobil teljesítményt és állítani a módosítható elemeken, hogy azok összhangban legyenek a kattintásonkénti konverzióval és a bevételi célokkal. A kampány és a hirdetéscsoport szintjén megnézheted az összes vonatkozó adatot az egyes eszközöknél. Ezen a felületen belül látni fogod a „Szegmens” (Segment) gombot. Kattints ide és válaszd ki az „Eszköz” (Device) opciót a legördülő menüből!

Segment-by-device

4. Földrajzi elhelyezkedésre célozz országok helyett!

A továbbfejlesztett kampányok egyik nagy előnye, hogy be tudsz állítani módosítókat a helyszínre vonatkozóan, hasonlóan a mobil korrekciókhoz. Akár teljes országot, azon belül egy területet, vagy például város specifikusan is lehet célozni, valamint a rosszul teljesítő régiók kizárásával is.

Ami szintén fontos a földrajzi célzásnál, hogy minden helyszínt egyesével meg kell adni. Ha csak egy országot adsz meg, a Google nem teszi lehetővé, hogy országos szinten tegyél módosításokat. Amellett, hogy manuálisan meg kell adnod a helyszíneket, tömeges szerkesztést is eszközölhetsz az AdWords Editor felületén.

5. Hasznosítsd a hirdetésbővítményeket!

A hirdetésbővítmények plusz üzleti információt jelenítenek meg a hirdetéseidben, amivel segítenek javítani az átkattintási arányon. Különböző típusokból lehet választani: hely-, hívás, alkalmazás- és véleménybővítmények, belső linkek, közösségi jelölések és eladóértékelések. A legnagyobb hatást a kampányok többségében általában a hely-és hívásbővítmények érik el.

Desktop-and-mobile-sitelinks

A hívásbővítmények mobil eszközökön a „Call” (Hívás) gombot is megjelenítik, hogy az üzleted közvetlenül elérhető legyen. Ugyanakkor ennek használatakor a szöveg néha csonka lesz:

Truncated-mobile-text-ad-570x205

Ennek elkerülése végett ezért általában érdemes 60 karakteres vagy annál rövidebb mobil hirdetéseket írni, hogy ilyen, nem csonka formátumot lássunk:

Non-truncated-mobile-text-ad-570x184

Összegzés

A továbbfejlesztett kampányok megváltoztatták a több eszközre tervezett, jól strukturált kampányok világát. Az imént tárgyalt öt taktika segít ezek funkcióinak optimalizálásában, miközben továbbra is elősegítik az optimális kampány menedzsmentet.