Vizuális történetmesélést akarsz bevetni a közösségi média marketingedben és lehetőleg minél kreatívabban? Van egy jó sztorid, de nem tudod, hogyan oszd meg a közönségeddel? Minden cégnek megvan a maga története. Lehet konkrét márkatörténet, belső innovációt bemutató sztori vagy egy rajongó visszajelzése is. Ebben a cikkben a Social Media Examiner 5 módszert vázol fel, melyekből megtudhatod, hogyan használnak a márkák képeket történetmesélésre, melyekkel elköteleződést generálnak Facebookon.

how-to-pose

Miért egy vizuális történet?

Egy kép felér ezer szóval. Ez nem véletlenül egy klisé. Amikor lefelé görgetsz a hírfolyamban, mi ragadja meg a tekintetedet? A legtöbb státusz szöveges, de a Facebook felhasználók igazából imádják a képeket.

A képek posztolása növelheti az elköteleződést és a megosztásokat Facebookon. A fotóposztok a legtöbb elköteleződést kiváltó Facebook bejegyzések 93%-át teszik ki. 53%-kal több lájkot, 104%-kal több kommentet és 84%-kal több átkattintást érnek el linkeken, mint a szöveges alapú posztok.

Kihasználod a saját előnyödre a képek erejét? Lássunk 5 céges példát arra, hogyan lehet vizuálisan elkápráztatni a rajongókat!

1. Használd a fotókat kreatívan!

Az American Express Facebook oldala remek vizuális reprezentációja a márkának. Releváns témákban készítenek fotókat, majd megosztják azokat rövid szöveggel, gyakran tesznek fel kérdéseket és váltanak ki valamilyen érzelmet.

Nemrég az USA-ban mindenki a hideg időjárásról beszélt. Az American Express ezt az egyszerű, mégis sokatmondó képet osztotta meg Facebook idővonalán:

ew-american-express-christmas-

A kép nem csak elmond mindent a télről és a havas napokról, de finoman feltüntet egy American Express kártyát is. Az elképzelt üzenet valami ilyesmi lehetett: „Lehet, hogy ma erősen havazik, de csupán az American Express kártyádra van szükséged ahhoz, hogy rendelj egy pizzát, letölts egy filmet vagy online vásárolgass anélkül, hogy szembeszállnál az időjárással.”

A cég ugyanezt a technikát vetette be december 23-án:

ew-american-express-clues

A poszt azt mondta, „Tippelj, kinek a karácsonyi kellékei ezek?”. Okos alternatíva volt ez az ünnepi posztok tömegében, ráadásul beszélgetést indított és remek reakciókat váltott ki.

Tipp: Fényképezd le a termékedet hétköznapi helyzetben vagy valamilyen más elrendezésben, hogy elmondhass egy történetet vagy kiválts egy érzelmet a közösségedből! Az aktuális trendekre támaszkodva mutasd meg a vásárlóidnak, hogyan használhatják a termékedet!

2. Indíts önálló vizuális kampányokat!

Néhány éve egy brit biztosító cég online felülete, a „Compare The Market”, indított egy kampányt azon ötlet köré, hogy a „market” (piac) úgy hangzik, mint a „meerkat” (szurikáta). Bemutatták Aleksandr Orlovot, az orosz akcentussal beszélő szurikátát, akinek nem mellesleg arisztokrata felmenői vannak. A kampány óriási siker volt. Bár a Compare The Market nem is volt jelen Facebookon, Aleksandr saját oldalt kapott több, mint 800 ezer lájkkal.

Itt elmondják Aleksanrd, a barátai és a családja (beleértve Oleget, a legkisebb gyerkőcöt) történetét szórakoztató és interaktív módon, ami forgalmat hajt vissza a cég weboldalára köszönhetően az okos történetmesélésnek és a „merchandising” támogatásnak (minden vásárlás mellé jár egy ajándék szurikáta játék).

ew-compare-the-market

Tipp: Ha nincs is kabalaállatod, miért ne mondanád el a történetedet, ami megbújik a logód mögött vagy elárulja, miért ott jött létre a cég, ahol? Bármilyen sztorit előadhatsz, ami egyedivé teszi az üzletedet. A marketing többé nem a B2B vagy a B2C körül forog – az új jelszó a P2P (people to people, azaz ember és ember közötti kommunikáció).

A rajongóid emberi kapcsolatra vágynak a márkáddal és a csapatoddal. Be akarnak lesni a kulisszák mögé, felfedezni a céged vállalati kultúráját, megérteni a missziódat és kideríteni, mi inspirálja az innovációdat.

3. Építs közösséget jótékony alapokra!

Sok üzlet célja, hogy visszaadjon valamit a közösségének, de a TOMS cipőmárka továbbmegy ennél. A cég megálmodott egy jótékony koncepciót: minden eladott pár cipő esetén egy újabb párt adományoznak a szegénységben élő gyermekeknek szerte a világon.

A TOMS azzal ér el hatást a rajongóiban, hogy megosztja azok képét, akiken segítettek. Hiszen egy dolog tudni, hogy egy cég jótékony és egy másik látni is – ez segít a rajongóknak értékelni azt a változást, amit elérhetnek a világban.

ew-toms

Tipp: Oszd meg a céged szenvedélyét a rajongóiddal! Minden márkának van egy inspiráló története az innovációról és a munkatársaknak a céges termékek iránti elkötelezettsége mögött! Használj képeket, hogy megmutasd az üzleted legfőbb értékeit!

4. Építsd be a rajongók tartalmait!

A Starbucks Facebook oldala mindig a cég legfontosabb embereit ünnepli: a vevőit. A rajongóik Instagram fotóit posztolják, hogy megmutassák a közösségnek, miként látják a fogyasztóik a márkát.

Így nem csak szórakoztató módon mutatják ki, mennyire értékelik a vásárlóikat, de okosan be is tudják szerezni az új, releváns tartalmakat, amelyek közelebb hozzák egymáshoz az üzletet és a vevőket.

ew-starbucks

Amikor a Starbucks a fenti képet osztotta meg egy fogyasztójától, az több, mint 78 ezer lájkot, 460 kommentet és 1500 megosztást hozott.

A vevők saját fotóinak felhasználása egy márka történetének elmesélésére nagyszerű stratégia és egyértelműen tud rezonálni a rajongókkal. Az autentikus szájbeszéd értéke megfizethetetlen.

Tipp: A vásárlóid a legfontosabb vagyontárgyad, éreztesd velük a képeik megosztásával, hogy a történeted értékes darabjai mind! Kérd meg a rajongókat, hogy specifikus hashtaget használjanak, amikor a márkád képeit osztják meg, hogy így könnyen megtalálhasd azokat!

5. Oszd meg a történetedet!

A pozitív nosztalgia erősíti az igazi érzelmi kötődést. Ha reflektálsz a márkád történetére, az egy egészen új dimenziót hoz be a marketingedbe.

Az IBM illusztris innovációs történetet tud felmutatni, amit a cég szépen hasznosít is archív képek megosztásával a Facebook oldalán. A leglájkoltabb és legtöbb kommentet generáló posztok némelyike azt mutatja be, mennyit változott a technológia és az IBM miként vállalt ebben vezető szerepet.

ew-ibm

Ha megmutatod, hogyan indult a márkád, milyen kihívásokon mentél keresztül és hogyan ünnepelted meg a legjobb eredményeidet, a követőid is büszkék lehetnek arra, hogy „veled vannak” és a nagyszerű munkára, amit már évek óta végzel.

Tipp: Ne temesd el a múlt képeit az offline archívumokban! Használd azokat annak bemutatására, milyen hosszú utat tettél meg és melyek voltak azok a pillanatok, amelyekre a legbüszkébb vagy! Ünnepelj a közösségeddel és kérd meg őket, hogy osszák meg veled a saját emlékeiket is!

Mit gondolsz? Te hogyan használod a képeket a céged történetének bemutatására? Aktívabban reagálnak a rajongóid, ha képeket posztolsz? Várjuk a kommenteket!