Bár a YouTube csatornák kezdőoldalai igen letisztultak és egyszerűek, van néhány fukció, amelyekkel finomabbá hangolhatod a megjelenésedet és így optimalizáld a látogató élményét. Nem lehet úgy alakítani, mint régen és nagyon sok az üres, fehér tér is, de vannak bizonyos módszerek, amelyekkel az oldalad kitűnhet a többi közül – írja a Mashable.

1. Posztolj egy nagyszerű előzetest a csatornádról!

Amint megérkeznek az oldaladra a látogatóid, meg akarod fogni őket. Erre jó egy, a csatornádat bemutató előzetes videó. Valami olyanra gondolj, ami rövid, figyelemfelkeltő és tükrözi azt a tartalmat, amelyet posztolni szoktál. Ne mondd meg az embereknek, hogy mit tegyenek – mutasd meg nekik!

Itt egy jó példa a PBS Idea Channeltől:

Az előzetes alkalmas lehet arra, hogy felhívd a figyelmet a feliratkozási lehetőségre is: finoman jelezd a nézőknek, hogy ezt hol tehetik meg!

2. Optimalizáld a csatornád nevét és leírását!

Ne felejtsd el, hogy a csatornád neve és leírása nem csak a kezdőoldaladon fog megjelenni. A csatornád felbukkan majd keresésekben és javasolt csatorna kategóriákban a YouTube-on keresztül, ezért legyen kellőképp vonzó. Figyelj oda rá, hogy a csatornád neve nem azonos az URL címeddel, az előbbit megváltoztathatod anélkül, hogy átalakítanád az utóbbit.

Miközben a csatornád bemutató szövegét írod, jó, ha arra gondolsz, hogyan fog megjelenni az oldalon keresztül és a weben. Olyan leírásra van szükséged, amely rögtön kiemeli a legfontosabb tartalmaidat.

YouTubeThumb

3. Válaszd ki a megfelelő ikont!

Ennek az a kulcsa, hogy valami olyat válassz, amely kis felbontásban is jól mutat. Ez nem olyan, mint amikor a Facebook vagy Twitter profilképedet választod ki; itt elsősorban a brandingről van szó. A barátaidat nem igazán érdekli, hogy ha nem vagy felismerhető a képen, már ha egyáltalán rólad készült. Viszont a rövid figyelemgörbék korában, ez a picike elem az egyik esélyed arra, hogy bevonzd a nézőket a csatornád oldalára.

4. Sajátítsd el a csatornák művészetét!

Ismételten fontos átgondolni, hol fog megjelenni a tartalmad a csatornád oldalán kívül. Illetve ebben az esetben az a kérdés, hogyan. A látogatóid asztali gépekről, tabletekről, laptopokról, telefonokról, tévékről és mindenféle új formátumról érkeznek, amelyek már jövő héten betoppanhatnak az ajtón. Ez azt jelenti, hogy optimalizálnod kell a profilodat, hogy jól mutass minden platformon.

A YouTube a 2560×1440 px dimenziókat javasolja. Nézzétek meg az erre vonatkozó irányelveit, hogy ellenőrizzétek, hogyan mutatnak majd a képeitek a különböző platformokon keresztül (tehát, hogy ki mit fog látni ezekből).

Alább láthatjátok a Mashable YouTube csatornájának egy részletét. Figyeljétek meg, hogy csak a kép közepén húzódó sáv látható az asztali megjelenítésben.

YouTubeNewGradientGREENnogradient-640x359

Amikor a saját művészi megjelenítéseden dolgozol, próbálj valami olyat létrehozni, amelyet a néző összekapcsolhat a márkáddal vagy a logóddal. Ha a csinos arcodat akarod odatenni, hát legyen. A YouTube a GoPro és az Epic Meal Time oldalait ajánlja, mint megfelelő dizájnnal rendelkező csatorna oldalakat.

5. Tartsd fenn a tartalmaidat!

Tartalom előállítóként mindig szórakoztatni akarod a hűséges feliratkozóidat. Ha nincs heti menetrended a feltöltéseket illetően, a csatornád hírfolyama viszont így is azt mutathatja, hogy aktív vagy. Egy alapértelmezett hírfolyamban szerepelnek majd a feltöltéseid, a videók, amelyeket lájkoltál, amelyeket a lejátszási listáidhoz adtál és a csatornák, amelyekre feliratkozol.

Alakíthatsz a megosztási beállításaidon, ha nem akarod elárasztani a feliratkozóidat a saját frissítéseiddel. Vagy választhatsz stratégiai megközelítést is: például csak bizonyos videókat lájkolj és bizonyos tartalmakhoz szólj hozzá a hét bizonyos napjain.

Nektek vannak tippjeitek a YouTube profilotok fejlesztésére?