Ha a tárgysorod béna, az emailedet nem olvassák el. Az átlagember naponta 50 emailt kap, jó néhányunk akár több, mint 100-at is. Ezt derítette ki a Varonis Systems szoftvercég 2012-es tanulmánya – írja a Fastcompany.

Tehát tegyük fel, hogy túljutottál az első akadályon és megnyitják az emailedet, máris van egy elem, ami felett gyakran elnéznek, és amit ugyanakkor át kell, hogy gondolj: az aláírásod az email végén. Ez lehet a lehetőséged, hogy sokáig tartó benyomást tegyél.

„Könnyű elfelejteni, hogy amint az olvasó túljut a tárgysoron és az email szövegén, van még egy lehetőség, amellyel ki lehet emelkedni” – mondja a személyes márka szakértő Melissa Cassera a Cassera Communicationstől. „Azért nézek oda, mert extra szikrát és káprázatot keresek.”

Ron Cates, a Constant Contact új piaci fejlesztési részlegének igazgatója egyetért az aláírás fontosságát illetően: „Nagyszerű marketing lehetőség, de egy tömör fajta” – mondja. „Ha rosszul használják, visszasülhet.”

Lássunk 5 gyakori hibát, amit célszerű elkerülni:

3025208-poster-p-1-5-common-mistakes-youre-making-with-your-email-signature

1. Megadsz minden létező kapcsolati lehetőséget

Több telefonszámmal, email címmel, weboldallal és közösségi média hálózattal, csábító lehet, hogy ezeket mind szerepeltesd az aláírásodban is. Ez azonban hiba. Elég egyet vagy maximum két csatornát megadni, ahol felvehetik veled a kapcsolatot.

Ezen kívül, kivéve ha fizikai értelemben is van üzleted, nem érdemes címet megadni az aláírásban. Közösségi ikonokból is elég 1-2. Minél több opciót adsz meg, annál kisebb az esélye, hogy bármelyikre is rákattintanak.

2. Képet használsz aláírásként

Néhány email szolgáltató vagy eszköz alapértelmezetten blokkolja a képeket az emailekben. Ha az aláírásod egy kép, amelyen látható a neved, a státuszod és a logód, kockáztatod annak esélyét, hogy a címzett ezekből semmit sem fog látni.

3. Nem tervezel kis képernyőre

A címzettek legalább fele mobil eszközön olvassa el az emailjeit. Ez azt jelenti, hogy az aláírásod is kis képernyőn mutatkozik meg.

Meg kell bizonyosodnod róla, hogy minden „tappolható”. A „tapp” az új egér. Ha a címzett nem tudja könnyen rátenni a hüvelykujját a linkedre, az emailed törlésre fog kerülni.

Emellett érdemes észben tartani, hogy a mobil eszközökön lassabb az olvasási sebesség. Érdemes 11 és 14ps méret között gondolkodni a fontoknál és megjegyezni, hogy a használhatóság mindig a dizájn felett áll!

4. Irreleváns információkat adsz meg

Ha van egy blogod vagy egy üzleted, valószínűleg növelni akarod az olvasóid számát. Jó ötlet lehet az aláírásodban megadni a weboldal linkjét, de tudd pontosan, hogy a tartalom releváns-e a címzett számára.

Valamint figyelj arra is, hogy naprakész legyen! Nincs annál kínosabb, mint belinkelni egy oldalt, ami már hónapok óta nem lett frissítve. Azt az üzenetet közvetíti, hogy nem veszed komolyan a dolgodat.

5. Unalmas az elköszönésed

A „Tisztelettel”, „Üdvözlettel” és „Minden jót!” levélzárások megfelelőek és betartják az üzleti etikettet, de nem fogják elérni, hogy megjegyezzenek Téged. Helyette nem árthat megmutatni a személyiségedet. Szórakoztató vagy? Csípős a humorod? Bolondos vagy? Használd ezeket előnyödre és fejezd be az emailjeidet egy meglepő módon!

A szakértők azt mondják, hogy megéri kockáztatni. Ha valaki sértve érzi magát a stílusod miatt, úgy valószínűleg egyébként sem akarnál vele dolgozni.

A cél az, hogy izgatottá tedd annyira a címzettet, hogy választ is írjon neked. Figyeld meg, hogy említést tesznek majd a különleges befejezésedről is! 🙂