Már eddig is voltak róla pletykák, de most maga a Facebook erősítette meg a The Wall Street Journalnak, hogy kemény összegeket fizet néhány médiaszereplőnek azért, hogy használja a Facebook Live szolgáltatást.
Nem is keveset – körülbelül 50 millió dollárt, vagyis majdnem 1,5 milliárd forintot. A Facebook megközelítőleg 140 megegyezést kötött különböző híroldalakkal, cégekkel és közszereplőkkel. A magazin szerint a megállapodások szereplői között találhatjuk a CNN-t, a The New York Timest, a Mashable-t és a The Huffington Postot, a médiaszereplők közül pedig olyan figurák jártak igencsak jól, mint Gordon Ramsay, Kevin Hart vagy a spiritualitásban utazó Deepak Chopra.
A megállapodások összege változó – összesen 17 lépi át közülük az egymillió dollárt, ezek között találhatjuk a BuzzFeedet, ami 3,05 milliót kap Facebook Live-kontentjeiért, a The New York Timest, mely 3,03 milliót kaszál és a CNN, mely pedig 2,5 millió dollárt zsebel be.
Justin Osofsky, a Facebook nemzetközi közreműködésekért és médiakapcsolatokért felelős vezérigazgatója elmondta, hogy partnereik kiválasztásakor eddigi videóik nézettségét figyelték, és azt, hogy mennyire könnyen tudnak színes programokat gyártani.
Forrás: Adweek