Hihetetlen, de máris itt a december és az ünnepek is a nyakunkon vannak. Miközben minden kétséget kizáróan éppen azzal vagy elfoglalva, hogy előre beosztod az idődet a családoddal és a barátaiddal, tökéletes az alkalom arra is, hogy megtervezd a közösségi média tevékenységeidet a következő hetekre. A tervezés azért fontos, hogy megbizonyosodhass arról, minden szépen felsorakozik gond nélkül akkor is, amikor éppen szünetet tartasz az ünnepek idején, illetve, hogy fenntarthasd az aktivitást és a közönségeddel való elköteleződést ez idő alatt is – írja a Business2Community.

social-media-for-the-holidays2

1. Tervezd meg a tartalomnaptáradat!

Ez egy nyilvánvaló lépés, de mindenképpen érdemes megemlíteni. Bizonyosodj meg arról, hogy nem csak a decemberi tartalomnaptárad áll készen a publikálásra (ami már egyébként is megvan), de a januári is! Ha egy csapattal dolgozol együtt a tartalomkészítést illetően vagy jóváhagyásokat kell kérned a menedzsmenttől, az ügyfelektől, jogi felektől vagy bárki mástól, nem valószínű, hogy a hónap végén elérhetőek lesznek, hogy teljesítsék a kéréseidet. Ezért legyen előkészítve a januári naptárad és jó előre kérd a jóváhagyást a megfelelő emberektől, még mielőtt kivennék a szabadságukat!

2. Szánj pár extra percet az ünnepi tartalmaid átgondolására!

Ha a karácsonynak vagy az újévnek bármi köze van az üzletedhez, márkádhoz vagy a közönségedhez, ami pedig valószínű, akkor érdemes eltölteni egy kis időt annak átgondolásával, hogyan készítesz speciális tartalmakat ezekre a napokra. Természetesen megőrizheted az egyszerűséget és kívánhatsz mindenkinek biztonságos és boldog ünnepeket, de meg is ragadhatod ezeket a napokat mint kreatív lehetőségeket a tartalmaid számára!

3. Találd ki, hogyan fogsz monitorozni!

Könnyű lenne megfeledkezni a közösségi média közösségeidről az ünnepek alatt, de a valóságban tényleg meg kellene próbálnod szemmel tartani az összes tevékenységet, ami ilyenkor, az év egyik legforgalmasabb időszakában történhet. Csak egyszerűen készíts egy menetrendet: bejelentkezés, gyors monitorozás és moderálás, majd mehetsz is vissza az ünneplőkhöz és a megérdemelt pihenéshez!

4. Reflektálj az évre, amit lassan magunk mögött hagyunk!

Rengeteget lehet tanulni abból, ha áttekintjük múltbeli teljesítményünket, óriási sikereinket és drámai ballépéseinket. Szánj egy kis időt az ünnepi őrület indulása előtt arra, hogy átgondold, miként mentek a dolgaid az üzleted életében 2013-ban a közösségi médiában! Talán azonosítani tudsz néhány segítőkész trendet, megerősítheted magadban, mi az, amit elkerülni és mi az, amit megismételni érdemes, új, még fel nem fedezett ötletekkel állhatsz elő, és így tovább. Ha időt szentelsz a visszatekintésre, az kétségkívül feltáró erejű lesz és nagy előnyhöz juttat majd.

5. Tűzz ki célokat a következő évre!

Az újév napja egy friss kezdetet jelent, egy lehetőséget, alkalmas időt a lezárásra és módokat arra, hogy építkezz a múltbeli sikereidre – ugyanez igaz az üzletek esetében is, amelyek közül soknál a pénzügyi év tükrözi a naptári évet. A személyes fogadalmaknál az üzletieknek jóval átgondoltabbnak kell lennie és inkább afféle stratégiának, ezáltal több időt is igényel az áttekintésük. Ezért, ha még nem találtad ki a közösségi média és tartalommarketing céljaidat 2014-re, itt a tökéletes alkalom, hogy elkezdd!

6. Szánj egy kis időt magadra!

Ha távol tartod magadat a közösségi médiától, az felélesztő, energizáló hatású lehet és megment a család és a barátok poénjaitól is, amelyben egészségtelen megszállottságoddal viccelnek a Twitter és a Pinterest folytonos szemmel tartása miatt. Ne felejts el egy kis időt magadra is szánni és nem stresszelni a közösségi média és a tartalommarketing miatt! Megérdemled! Ünneplünk és szükséged van arra, hogy minőségi, értékes időt tölts együtt azokkal az emberekkel, akik tényleg fontosak neked.

Neked milyen tippjeid és trükkjeid vannak az ünnepi előkészületekhez?