Azon gondolkozol, mi az, ami működik a Facebook oldaladon és mi az, ami nem? Vagy már pont, hogy eleged van az összes Facebook taktikából, amiről olvasol? Nem számít, milyen régóta van Facebook oldalad, nem árt átismételni az alapokat. A Social Media Examiner cikke 6 tippet szolgáltat, amelyek hatékonyabb adminná tesznek és még profibbá az oldaladat.

1. Ellenőrizd a falra posztolási preferenciákat!

Menj az Oldal szerkesztése fülre az Admin paneledben, majd válaszd a Beállítások módosítása opciót! Itt tudsz új adminokat is megadni, vagy meglévőeket módosítani.

jb-edit-settings

Ezután a Közzétételi lehetőségek pontnál döntheted el, akarod-e, hogy bárki posztolhasson az oldaladon vagy csak az adminok számára szeretnéd megtartani ezt a lehetőséget.

jb-posting-ability

Előfordulhat, hogy jó szabadságot adni a felhasználóknak, így az ügyfeleid azt is láthatják, miként birkózol meg a kritikával, de néhány üzlet számára egyszerűbb, ha az emberek privát üzenetben tudják felvenni velük a kapcsolatot, adott ügyekben. Így a spamelés is elkerülhető.

jb-posting-ability-edit

2. Használd az Elemzéseket, hogy lásd, mi működik az oldalad számára!

Két alaptípusa van a Facebook adminoknak: azok, akik megérzés alapján posztolnak mondván, hogy tudják, mi motiválja az elköteleződést; és azok, akik belenéznek a Facebook Elemzésekbe és mindent tudnak arról, hogy mi az, ami valóban elköteleződést hajt.

Ha Te is így teszel, tudni fogod, hogyan add meg a rajongóidnak azt, amit akarnak. Ha például látod, hogy a képeket tartalmazó posztok jobb elérést és elköteleződést mutatnak, mint a pusztán szövegesek, próbáld ki, hogy eltávolítod a képeket. Lássuk, mi történik!

Mivel a Facebook mindig alakít valamit az EdgeRank rendszerén, úgy tűnhet, hogy épp mire rájössz a titkos formulára, valami megint eltér. Ha rendszeresen ránézel az Elemzésekre, jó eséllyel a megfelelő ösvényen maradhatsz függetlenül attól, miként változik a Facebook algoritmusa.

jb-facebook-insights

3. Oszd ki az admin szerepeket!

A Facebookon 5-féle adminisztrátori szerepkör adott: kezelő, tartalomkészítő, moderátor, hirdető, elemző. Mindegyik más képességekkel rendelkezik – és csak a kezelőknek van jogosultsága a többi admin szerepkör megváltoztatásához. A Facebook alapértelmezett beállítása szerint minden admin kezelőként jelenik meg.

jb-admin-roles

Annyi adminja lehet az oldaladnak, amennyit akarsz. Menj az Oldal szerkesztése fülre az idővonaladon, majd kattints az Adminisztrátori szerepkörök tabra! Görgess le és válaszd a További adminisztrátor hozzáadása opciót!

Megjegyzés: Ahhoz, hogy valakit az oldalad adminjává tegyél, lájkolnia kell az oldaladat.

Hogy elkerüld a kollégák közti konfliktusokat és még mielőtt kiosztod a Facebook oldalad admin szerepeit, érdemes pár céges irányelvet lefektetni. Néhány megfontolandó tipp:

  • Tarts negyedévente Facebook tréninget!
  • Határozd meg az oldalad hangnemét!
  • Legyen egy megosztható dokumentumod (pl. Google doksi), amelyben összefoglalod a cég közösségi média szabályzatát!
  • Legyen minél kevesebb adminod a kezelhetőség érdekében!
  • Az adminok között maradjon nyitott a kommunikáció! Ha nem tudod, kérdezz!

jb-admin-roles-2

4. Válogasd meg a kiemelt kedveléseidet!

Ha más üzleti oldalakat lájkolsz, az segíthet a kapcsolatépítésben, de előfordulhat, hogy nem akarod, hogy a látogatóid is lássanak egyet-kettőt. Szerencsére beállíthatod, hogy az általad kedvelt oldalak közül melyik jelenjen meg az idővonaladon.

A lájkok közül ötöt jelenít meg egyszerre és az az öt random váltakozik a látogatód számára, amikor az oldal frissül – amennyiben nem élsz a szerkesztőségi lehetőséggel.

Miért is akarnál így tenni? Esetleg azokat az oldalakat akarod itt megjeleníteni, amelyek relevánsak az üzleted számára. Vagy azokat, amelyek egyszer relevánsak lesznek az olvasóidnak. (Ha ötnél többet választasz, véletlen sorrendben váltakoznak majd.)

A kiemelt kedvelések kiválasztásához menj az Admin paneledbe, válaszd az Oldal szerkesztése, majd a Beállítások módosítása opciót! Kattints a Továbbiakra és válaszd a Kiemelt kategóriát! Itt tudod szerkeszteni a kiemelt kedveléseket.

jb-featured-likes

5. Mentsd el könyvjelzőként a fontos Facebook irányelveket!

És ismételj gyakran, hogy mindig tudd, mi változott legutóbb! A Facebook gyakran változtat a szabályzatán és ha csak nem követed a cég blogját vagy tekinted meg a hivatalos irányelveit, bonyolult lehet lépést tartani azzal, mi engedélyezett és mi tilos.

jb-page-guidelines

6. Használd a Facebookot oldalként és ne a saját nevedben!

Ha adminja vagy egy oldalnak, feltehetőleg csak elmész az üzleti oldalra és amikor kommentet írsz vagy posztolsz, úgy viselkedsz, mint maga a vállalkozás. Ám azt tudtad, hogy megváltoztathatod a profilodat, hogy oldalként legyél fent Facebookon és ne csak mint személyes profil, amely adminként jár el egy oldalon?

Miért akarnád ezt? Ha például B2B vállalkozásod van vagy egy ilyennek dolgozol, jó ötlet így partnerséget építeni más üzletekkel, amelyekkel egy iparágba tartoztok (és amelyek ugyanakkor nem konkurensek).

Menj a Beállítások ikonra a profilod jobb felső sarkában: itt látni fogsz egy „Facebook használata mint” lehetőséget azon oldalak listájával, ahol admin vagy. Ha kiválasztasz egyet, nem csak posztolhatsz és kommentet írhatsz oldalként, de a hírfolyamod is azoknak az üzleteknek az állapotfrissítéseit fogja tartalmazni, amelyeket az oldalad követ, a barátaid és a személyes profilod által lájkolt oldalak bejegyzései helyett.

jb-use-facebook-as

Reméljük, hasznosnak találod ezeket a tippeket és a segítségükkel fel tudod pezsdíteni a Facebook jelenlétedet!