Kihasználja az üzleted a Facebook alkalmazások erejét? Azon gondolkozol, más cégek hogyan tudják jobban kiszolgálni a vevőiket applikációk segítségével? Olvass tovább és kiderítheted! – írja a Social Media Examiner.

Miért a Facebook alkalmazások?

Sok okkal tudunk szolgálni arra, miért kell átgondolnod a Facebook applikációk használatát. Egyrészt lehetővé teszik a kommunikációt a vásárlóid és a vevőszolgálatod között,  ezek segítségével feliratkozhatnak a hírleveledre és megkaphatják a legfrissebb híreidet, valamint különleges ajándékokban részesítheted őket.

Ezzel elérheted, hogy elmélyüljön a kapcsolatod a fogyasztókkal és márkahűséget kovácsolj! Ebben a cikkben feltárjuk 6 módját a Facebook alkalmazások sikeres használatának, amelyekkel építheted a márkád hírnevét és elérheted a vevőszolgálati céljaidat!

tools-pose

1. Tájékoztasd a vevőidet!

Az email továbbra is egy nagyon népszerű marketing eszköz és a hírlevél kiküldése email formájában a legjobb csatorna arra, hogy mindig ellásd az érdeklődő felhasználókat az üzleted friss híreivel.

Használj egy hírlevél feliratkozási alkalmazást, hogy összegyűjtsd az email címeket és maradjon egy módszered arra, hogy kommunikálhass a vásárlóiddal akkor is, ha már nincsenek Facebookon! Még arra is kérheted az embereket, hogy lájkolják az oldaladat, hogy felfedhessék a hírlevél feliratkozási űrlapot!

Írj olyan státuszfrissítéseket, amelyekben felcsigázod a felhasználókat a hírlevél tartalmát illetően és irányítsd a rajongóidat az alkalmazáshoz, ahol feliratkozhatnak a teljes hírlevélre!

A népszerű Wanderlust fesztivál, amely évente több eseményt is szervez Észak-Amerikában, szintén egy ilyen nem csicsás, kifejezetten informatív hírlevél alkalmazást használ, hogy kapcsolatban maradjon a rajongókkal és elmondja nekik, mi mikor és hol történik.

jb-wanderlust

2. Tedd elérhetővé a vevőszolgálatot!

Minél egyszerűbbé teszed az emberek számára, hogy elérhessenek, annál jobb! Használj egy „Lépj velünk kapcsolatba!” alkalmazást, hogy a rajongók információhoz juthassanak a céged különböző részlegein dolgozó képviselőkkel.

Ezt a típusú alkalmazást belinkelheted, amikor valaki egy státuszfrissítésedhez kommentel vagy információt kér, így saját Facebook „tulajdonodon” belül tartod őket.

Ugyanakkor ne hagyd, hogy puszta technikai fórummá változzon az idővonalad, tereld a beszélgetést egy másik csatornára, ha szükséges! Használj ügyfélszolgálati alkalmazást, hogy tehermentesítsd az idővonaladat a nem feltétlen odavaló témáktól!

Az AOL is pont így csinálja:

jb-aol

3. Tedd egyszerűvé az időpont egyeztetéseket és foglalásokat!

A kisebb üzletek tulajdonosainak, akik sok mindennel foglalkoznak egyszerre,  mindenképpen használniuk kell egy applikációt, amelyet használva az ügyfelek/vásárlók időpontot kérhetnek és foglalásokat intézhetnek Facebookon.

Kérhetsz nevet, telefonszámot és időpontot, ami az ügyfélnek megfelel és hívd fel őket, hogy megerősítsék a folyamatot! Ez az alkalmazás ideális mindenki számára, aki szolgáltatásban utazik, legyen szó étteremről, fodrászatról, takarítószolgálatról, és így tovább.

Létezik olyan szofisztikált foglalási rendszer is, amely valóban intézi a foglalást a vásárlóid számára, mint az OpenTable. A The Piano Bar is arra használja az alkalmazását, hogy azon keresztül intézzék az asztalfoglalásokat a vendégek, valamint egy interaktív térképet is beillesztettek, amely megmutatja, hogyan juthatnak el az étteremhez.

jb-piano-bar

4. Hirdesd a különleges eseményeket és alkalmakat!

Vannak bizonyos időszakok egy évben, amikor a márkák és üzletek a közelgő ünnepek miatt nagyobb bevételre akarnak szert tenni. Amerikában például ilyen a Halloween, a Hálaadás ünnepe, de példaként hozhatjuk a Karácsonyt vagy az Újévet is, amelyeket világszerte ünnepelnek. És akkor még nem említettük a Valentin Napot, Húsvétot, Anyák napját…

Az évszakhoz kötődő alkalmazásokban lehetnek versenyek, kvízek, kuponok és bármi, amit szeretnél.

A California Avocado Commission is ilyen évszakfüggő applikációkat használ, hogy elköteleződésre ösztönözze a rajongóit. A legutóbbi „What’s New” (Mi újság?) nevű alkalmazásuk egy július 4-i receptversenyhez lett kötve, ahol számos hasznos forrásra lelhetnek az avokádó szerelmesei.

jb-california-avacado

5. Díjazd a rajongókat!

Lepd meg valamivel a hűséges rajongóidat és vásárlóidat, hogy hozzáférhessenek a különleges akciókhoz egy „Exkluzív Facebook” applikáción keresztül!

Ideális esetben a rajongóid hozzá fognak szokni, hogy időnként megnézzék az oldalad és lássák, milyen ajánlataid vannak számukra. Ha e-kereskedelemben utazol, az alkalmazásban elhelyezhetsz linkeket is, amelyek a weboldaladra vezetnek, ahol vásárolni tudnak.

A Hotels.com egy „Msytery Discount Coupon” (Misztikus Kedvezményes Kupon) ajánlattal jelentkezett, amelyet a márka rajongói a Facebook oldalról érhetnek el. Amikor először használod a Hotels.com alkalmazást, hozzáférést kérnek a Facebook profilodhoz és ezután indulhat meg az ajánlatok keresése a térségedben.

jb-hotels-com-1

 

jb-hotels-com-2

6. Gyűjtsd össze a vásárlók visszajelzéseit!

Használj olyan alkalmazást, amellyel a vevőid visszajelzésekkel szolgálhatnak neked arról, mit tapasztaltak az üzleteddel kapcsolatban! Így értékes betekintést kapsz abba, a már meglévő vásárlóid mit kedvelnek benned és a termékeidben és mit szeretnének látni a jövőben. Itt javaslatokat is tehetnek arra vonatkozóan, mit tehetnél másképp.

A Mutiny Kites papírsárkányokat gyártó cég is arra használ egy ilyen applikációt, hogy megtudja, elégedettek-e a vevők a termékeikkel. Ugyanitt listázzák is az ajánlásokat, így segíteni tudják a döntési folyamatot a leendő vásárlók számára.

jb-mutiny-kites

A ShortStack arra használ hasonló alkalmazást, hogy bővítse rajongó bázisát, miközben visszajelzéseket fogad el vásárlóitól. A véleményük megírása előtt ugyanis lájkolniuk kell az oldalt.

jb-shortstack-testimonial-2

Te jössz!

Gondold át, ezen applikációk közül melyik illik a legjobban hozzád! Ha el akarsz kezdeni használni Facebook alkalmazásokat, nézz körbe ingyen elérhető alkalmazásaink között, vagy kérj tőlünk ajánlatot egyedi megoldásra!