Hacsak eddig nem egy lakatlan szigeten éltél, valószínűleg hallottál már minden idők legtöbbször megosztott szelfijéről, amit Ellen DeGeneres készített az Oscar gála éjszakáján. A Twitteren posztolt fotó sikere sok marketinges fejében szöget ütött: üzletek vajon el tudnák érni szelfikkel ennek akár egy töredékét is? És ha igen, hogyan? Kim Garst 6 zseniális módszer gyűjtött össze, amelyen révén beépítheted ezeket a 21.századi önarcképeket a marketing stratégiádba.

ellen-508x324

1. Verseny: kérd a rajongóidat és a követőidet, hogy készítsenek szelfit a termékeiddel!

Érd el, hogy ne csak Facebookon posztolják vagy a verseny specifikus hashtagjével Twitteren vagy Instagramon, hanem osszák meg a barátaikkal is, hogy növeld az elérésedet!

hyundai

2. Verseny: kérd a rajongóidat és a követőidet, hogy készítsenek szelfit az üzletedben!

Ez az ötlet ugyanarra épül, mint az 1-es, ez azonban azok számára ideális, akiknek fizikai értelemben is van lerakatuk. Az ott készült legjobb szelfi győz! Ezzel biztos keltesz egy kis pezsgést az üzleted körül.

3. Hozz létre egy szelfi alkalmazást, amely releváns az üzleted számára!

Néhány üzletágban egy “illeszd be magadat a szelfibe” alkalmazás szórakoztató és profitábilis eszközt jelenthet, ha valaki nagyobb figyelemre vágyik online. Az elmúlt nagyjából egy évben robbanásszerűen megnőtt az ilyen szelfi applikációk száma, ha azonban fejlesztetsz egy olyat, amely specifikusan, a Te közönséged számára releváns, azzal még nagyobb sikered lehet!

selfie-325x324

4. Ajánlj fel kedvezményt egy szelfiért cserébe!

Mennyit ér neked, ha kiemelten foglalkoznak veled? 5%? 10%? Több? Ajánlj fel kedvezményt a vásárlóidnak vagy az ügyfeleidnek a faladra posztolt szelfikért cserébe vagy azokért, amelyeket a releváns hashtaggel posztolnak Twitteren vagy Instagramon!

Arra is ösztönözheted őket, hogy a termékeddel együtt készítsenek fotót, vagy az üzletedben, esetleg úgy, hogy a logód is feltűnjön rajta!

5. Indíts szelfi kampányt egy jó ügyért!

Ha szeretnéd többet hallani a nevedet a közbeszédben egy jó üggyel kapcsolatban, miközben az elérésedet is növelnéd, indíts egy szelfi kampányt!

Vegyük példaként a New York-i Közkönyvtár 2013-as szelfi kampányát! A költségvetésük megnyirbálása után tudták, hogy valami kreatívban kell gondolkodniuk azért, hogy a szolgáltatásaik körül pezsgést keltsenek.

Felállítottak fotófülkéket két helyszínen is és arra bátorították a látogatókat, hogy az elkészült képet tweeteljék is. Ezeket aztán automatikusan posztolták Flickrre, amellyel továbbnövelték az elérésüket.

selfie2-523x324

6. Tedd közzé egy rajongód szelfijét!

Kérd meg a rajongóidat vagy a követőidet, hogy készítsenek szelfit a termékeddel, majd válaszd ki „A hét rajongói szelfijét”! Olyasmi ez, mint egy verseny, de a „nyeremény” egyszerűen annyi, hogy a többi rajongó irigykedhet majd és felfigyelhet a győztesre.

selfie-324x324

A szelfik egyelőre nem tűnnek el, különösen nem a közösségi médiában, ezért miért ne használnád ki a népszerűségüket a marketing stratégiádba való beépítésükkel?