Mivel egyre több online kereskedő igyekszik jó mobil vásárlási élményt nyújtani, 2014-ben várhatóan megnő az újratervezett oldalak száma. Közben pedig valószínűleg figyelembe fogják venni a legnépszerűbb dizájntrendeket, amelyek jelenleg hatással vannak a szórakoztató és publikáló felületekre, valamint a mobil alkalmazásokra.

1. Reszponzív dizájn

Bár a mobil lesz az elsődleges hajtóerő az e-kereskedelemben is, ez nem azt jelenti, hogy cserbenhagyják az asztali felhasználókat. Helyette ott van a reszponzív dizájn, amely máris aktuális trend és tovább fog nőni a népszerűsége, hiszen az online kereskedők igazán jó vásárlási élményt biztosíthatnak így függetlenül attól, milyen eszközt használ a vevő.

011414-solved-by-flexbox-570x242

Sok dizájner használja a „CSS Flexible Box Layout Module”-t, amelyhez három linket is adunk segítségül:

2. „Ujjbarát” felületek

A mobilra fókuszálás végett egyre több lesz az „ujjbarát” felületekből is 2014-ben, hiszen a tableteken és az okostelefonokon így jöhet létre az interakció, vagy esetleg „stylus” tollal. Mindez kétféle hatást is gyakorol az e-kereskedelemre.

Először is várhatóan kevesebb tartalom „slider” lesz. Ezek mostanáig igen népszerűek voltak, mert a kereskedők itt sok információt tudtak megjeleníteni relatíve kis térben, de elég kis gombok használatával, amelyek viszont már nehezen kezelhetőek okostelefonon.

Másrészt pedig nagyobb navigációs gombok és linkek várhatóak, amelyek szintén megkönnyíthetik a vásárlóknak az oldal böngészését és a linkek aktiválását.

3. „Flat” (lapos) dizájn

A „flat” dizájnt felismerheted a Windows 8 felületében, az Apple iOS 7 rendszerében és még egy tucatnyi más, népszerű weboldalon. Az esztétikai élmény lényege az árnyékok eltüntetése és az erős színekre, valamint érdekes betűtípusokra való fókuszálás.

Ennek a trendnek több előnye is van. Gyakran vezet egyszerűbb felhasználói felülethez, amelyet valamivel könnyebb reszponzívvá tenni. Illetve úgy alkalmaz grafikákat, hogy kisebb fájlméretekkel lehet dolgozni, ez pedig gyorsabb oldalbetöltést ígér – így megkülönböztető jegye lehet az egyes platformoknak.

Az olyan oldalak, mint a Canopy, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy az Amazonon elérhető termékeket megtalálják és megosszák, jó példát ad a „flat” dizájnra, amely bevethető e-kereskedelmi oldalaknál.

011414-canopy-570x376

4. Több tartalom egy oldalon

2014-ben a dizájnerek és fejlesztők várhatóan több tartalmat pakolnak majd egyedi oldalakra, legalább két módszerrel.

Gyors megtekintések formájában, amelyek révén a vevők további termékinformációhoz juthatnak anélkül, hogy elhagynák a termékkategória oldalát, ami különösen megkönnyíti a mobil felhasználók dolgát. Így ugyanis nem kell további oldalakat betölteni, ha többet akarnak megtudni a termékekről.

Emellett talán „hosszabbak” lesznek az oldalak, akár végtelen görgetési beállítással, mint a Tumblr vagy a Pinterest esetében.

5. Érdekes betűtípusok

Az online topográfia robbanásszerű fejlődésen ment keresztül az utóbbi években és ez a trend nem fog lassulni 2014-ben sem.

Egyedi, a márkák profiljához illő, azokat támogató fontok megjelenését tapasztalhatjuk majd az online áruházakban is. Már létező példákat láthatunk a Free People, a Design by Humans, az Afends vagy a Yellow Bird Project felületein.

011414-free-people-570x326

6. Nagy grafikák

Ez talán ellentmondásosnak tűnhet a mobil internethasználat kontextusában, de a nagy grafikák valójában relatívak a képernyőméretre nézve, és jó oldalfejlesztéssel megoldhatóak úgy, hogy az megfelelő legyen a felhasználó eszköze szempontjából.

Az ilyen nagy grafikák, amelyek termékekhez vezetnek, jól illeszkednek az „ujjbarát” felhasználói felületekhez is, ami egy újabb ok arra, miért is folytatja a trend a növekedést.

Példaként szolgálhat a Born, a Hagger és a Tommy Bahama oldala.

7. Videó és egyéb gazdag tartalmak

A mobil videófogyasztás megállíthatatlan, tavaly több, mint duplájára nőtt, így egyértelmű, hogy az emberek nem bánják, ha videókat néznek tableteken vagy okostelefonokon.

Ebben a kontextusban a videó kiváló médiumot szolgáltat az online kereskedőknek hasznos tartalmak és részletes termékinformációk biztosítására. Nézd meg más kereskedők példáját, akik bár bevetnek videókat és más „rich” médiatartalmat például a termékleírásaikban!