A közösségi média marketing világában a Facebook fontos kapoccsá vált sok üzlet stratégiájában az elmúlt években. És bár sok oldal admin tud navigálni az oldala funkciói között és használni azokat, időről időre felbukkannak rejtett drágakövek a radaron. A Business2Community, hogy segítsen a márkád Facebook oldalának hatékonyságát növelni, összeállított egy hasznos Facebook funkciókat tartalmazó listát.
Oldalkezelő alkalmazás
Közösségi média menedzserként az a dolgod, hogy lépést tarts a közösségi média órájának járásával, bármerre is legyél. Mobilról kezelni a márkád oldalát azonban frusztráló lehet. A Facebook „Page Manager” alkalmazásának segítségével azonban:
- megnézheted a legfrissebb Elemzéseket,
- posztolhatsz státuszfrissítéseket, fotókat és az oldalad nevében reagálhatsz a hozzászólásokra,
- időzíthetsz bejegyzéseket,
- elmenthetsz egy parancsikont az oldaladhoz a telefonod kezdőképernyőjén.
A Facebook oldalkezelő alkalmazását megtalálod az App Store-ban és a Google Playen.
Bejegyzés beágyazása
Volt már olyan, hogy egy Facebook posztot akartál szerepeltetni a blogbejegyzésedben? A Facebook most már lehetővé teszi a posztok beágyazását. Ehhez a kiválasztott bejegyzéshez kell menned, majd a lefelé mutató kis szürke nyílra kattintani annak jobb felső sarkában. Itt válaszd a „Bejegyzés beágyazása” opciót, másold ki a beágyazási kódot és illeszd be a weboldalad forráskódjába! Ezután az olvasóid lájkolhatnak, megoszthatnak és még az oldaladat is lájkolhatják anélkül, hogy el kellene menniük Facebookra.
Bejegyzés ütemezése
Harmadik feles tartalomkezelő eszközök, mint amilyen a HootSuite vagy a Buffer, használata helyett időzítsd a posztjaidat közvetlenül a Facebook oldaladon keresztül! A bejegyzés írásakor ehhez az óra ikonra kell kattintanod a bal alsó sarokban. Itt választhatod ki az időpontot és adhatod meg az órát és a percet, amikor azt szeretnéd, hogy publikálásra kerüljön.
Figyelendő oldalak
Gondolkoztál már azon, hogyan áll a saját Facebook oldalad a legközelebbi versenytársaiddal szemben? A „Pages to Watch”, azaz Figyelendő oldalak funkcióval követheted, miként növekszik 5 versenytársad lájkainak száma egy hét alatt és összevetheted a saját statisztikáddal. Az oldalak kiválasztásához csak menj az admin panelodba és kattints az „5 oldal hozzáadása” gombra! Sajnos egyelőre csak a lájkok mutatóját lehet követni, de remélhetőleg továbbiakkal is bővül majd a szolgáltatás.
Amikor a rajongóid elérhetőek
Lehet, hogy neked vannak a legjobb tartalmaid a világon, de ha a rossz időpontban promotálsz, nem leszel hatékony. Az „Amikor a rajongóid elérhetőek” funkció megjelenése előtt a kereskedőknek saját tesztjeikre vagy harmadik feles eszközökre, például a LikeAlyzer méréseire kellett hagyatkozniuk, hogy kitalálják, melyek az optimális posztolási időpontok. A Facebook most már megmutatja neked mely napon és mely időpontban érted el a legtöbb forgalmat, mikor nézett be hozzád a legtöbb rajongó. Ennek kiderítéséhez menj az oldalad elemzéseibe és kattints a Bejegyzések fülre!
Csillagos értékelések
Az évek múlásával a közösségi hálók elsődleges információforrássá váltak és olyan platformokká, ahova tanácsért fordulsz. Közben pedig népszerűek lettek az olyan oldalak is, mint a Yelp és a Google+ és szinte szokásává vált az új terméket vagy szolgáltatást keresőknek, hogy leellenőrzik az online értékeléseket. Az új csillagos értékelési rendszerrel a Facebook felhasználók harmadik fél bevonása nélkül kaphatják meg azokat az információkat, amelyeket keresnek. Ha az oldaladon még nem látható a csillagos értékelés, csak egy címet kell megadnod a névjegyeden.
Fénykép helyének módosítása
A közösségi hálók egyre inkább vizuális platformmá változnak, hogy kielégítsék a fogyasztók képétvágyát. Ám amikor Facebookon posztolsz egy képet, előfordul, hogy nem úgy jelenik meg, mint szeretnéd. Ha túl nagy vagy túl kicsi, a Facebook levághat belőle vagy rosszul pozícionálhatja. Amennyiben ez megtörténik, a kép megosztása után csak kattints a poszt szürke, lefelé mutató nyilacskájára és válaszd a „Fénykép helyének módosítása” opciót! Innen elérheted, hogy pontosan úgy nézzen ki, ahogy tervezted.