Sok cég ugrik neki a Facebooknak konkrét közösségi média stratégia nélkül olyan „könnyed” céllal, hogy több követőt szerezzenek, mint a konkurencia. A legtöbb esetben csak azt másolják, amit a többi Facebook oldal csinál anélkül, hogy megértenék a mögötte húzódó okokat vagy azt, hogy mi is a valódi, vágyott végcél – írja a Top Dog Social Media.

Ez azért is veszélyes, mert néhány ilyen ártalmatlannak tűnő tevékenység az eredetileg várttal teljesen ellenkező eredményt hozhat, és amikor ez történik, általában a Facebookot hibáztatják.

A következő listán azok a tevékenységek szerepelnek, amelyeket sok Facebook oldal helytelenül kezel, gyakran egy-két hiba kombinálásával és ezzel negatív következmények egész sorát kiváltva.

status-update-fails

1. Linkek posztolása a szöveges állapotfrissítés részeként

A szöveges státuszfrissítéseket sokáig nem kedvelték, mivel nem tartalmaznak vizuális elemeket… aztán felfedezték, hogy nagyobb elérést tudnak felmutatni, mint a többi állapotfrissítés.

Ezután annak reményében, hogy túljárnak az EdgeRank eszén és fel tudják pörgetni az elérésüket, néhány oldal elkezdett mindent szöveges posztként közzétenni, beleértve a linkeket is. Ez látszik az alábbi példában:

01-Links-as-text-Update

Ez egy nagy hiba: először is, a tény, hogy a szöveges állapotfrissítések nagyobb elérést kaptak a múltban, nem azt jelentette, hogy több elköteleződést is váltanak ki, illetve több kattintás születik azokon a linkeken.

Továbbá a Facebook nemrég bejelentette, hogy lefokozza majd az oldalak szöveges posztjainak elérést. Így aztán még kevesebb ok adódik arra, hogy ilyeneket tegyen közzé bárki is.

A szöveges állapotfrissítéseket csak akkor érdemes használni, ha kommentelünk a közönségnek vagy kérdéseket teszünk fel a rajongóknak.

2. Linkek posztolása a kép leírásában

Egy ideig a linkek nem voltak vizuálisan vonzóak, ezért az oldalak, hogy több figyelmet kapjanak, egy képet posztoltak, majd a szöveges leírásban helyeztek el linket hozzá.

2013 szeptemberében azonban a Facebook változtatott a linkek megjelenítésén, amelyek azóta nagyobb képekkel futnak.

Sok oldal azonban a régi módszert alkalmazza még most is, ami egy fontos következménnyel jár – két csoportra osztja a célközönséged elköteleződését:

  • azok az emberek, akiket a kép vonzott be: kattintanak a képre, de ignorálják a linket
  • azok, akik teljes elköteleződést mutatnak a tartalom iránt: egy bizonyos ponton rákattintanak a linkre

Ezzel sok forgalomtól eshetsz el, olyan közönségtől, amely egyébként meglátogatta volna a céloldaladat.

Például a következő képen látható, hogy csak 41 felhasználó kattintott a linkre, míg 350 a képre. Ez azt jelenti, hogy 309 potenciális látogatót veszített az oldal!

02-Links-as-photo-update

3. Bármely előnézeti kép elfogadása, amelyet a Facebook kiválaszt

Tudtad, hogy megválaszthatod a linked saját előnézeti képét?

Amikor egy link publikálásra kerül, a Facebook keres egy kiemelt képen a céloldalon, ami megfelel a platform optimális dimenzióinak és ha többet talál, megadja a lehetőséget Neked, hogy kiválaszd az általad preferáltat a két kis nyíl használatával, amelyek az alábbi képen is láthatók:

03-Accepting-Facebook-Link-Image

Néha a Facebook nem működik megfelelően és nem talál kiemelt lépet – vagy egyet sem. Ez esetben a Facebook debugger eszközét kell használnod a probléma megoldására.

Ezen kívül magad is feltölthetsz képet az „Upload Image” (Kép feltöltése) linkre kattintással a megjelenített kép alatt. Ez különösen hasznos akkor, ha szeretnél egy „call-to-action” gombot vagy üzenetet is bevetni a Facebook felhasználók irányában.

4. Posztolás akkor, amikor mindenki más is posztol

Mindenki tudja, hogy ahhoz, hogy a lehető legtöbb emberhez jusson el a tartalmad, fontos akkor posztolni, amikor a legtöbb követőd online van, igaz?

Nos, ez nem feltétlenül igaz, valójában a versenytársaid elérése is hatással lehet az elérésedre.

Az optimális posztolási időkeret megtalálásához a legtöbb oldal megnézi az Elemzésekben az erre vonatkozó statisztikákat és csakis az ott lévő grafikonra fókuszálnak. Ez azonban csak azt mutatja, mikor vannak online a rajongóid és nem azt, hogy mikor fogják látni a legnagyobb valószínűséggel a tartalmadat a hírfolyamukban – vagy mikor fognak elköteleződésre lépni vele.

04-Post-times

Ha egy időben sok oldal posztol, a versenyzők mennyisége miatt a felhasználók hírfolyamában a Facebook szűrheti a tartalmadat az organikus elérés csökkentésével még akkor is, ha technikailag több rajongód van online.

A legjobb módja az optimális publikálási időpont megtalálásának a múltbeli bejegyzések eredményeinek követése, és ezzel együtt a trendek azonosításának megkísérlése. Nézd meg, mely időpontok hozták a legjobb elérést és elköteleződést!

Ne ignoráld persze az Elemzések grafikonját sem, de fontos, hogy nem érdemes egyetlen információs forrásként csak arra támaszkodni!

És természetesen, posztolj a nap különböző időpontjaiban!

5. Nem használsz targetált bejegyzéseket

Kaptál már meghívást egy eseményre egy másik országban élő ismerősödtől? Sok oldal hasonló megközelítést követ és mindent publikál mindenkinek.

Ez nem feltétlenül idegesíti a követőket, ugyanakkor vannak kockázatai: mivel bizonyos felhasználóknál kicsi az esély arra, hogy elköteleződnek a poszttal, a Facebook ezt az oldalad irányában érdektelenségnek fogja érzékelni és kevesebb tartalmat mutat majd tőled.

Az elérésed csökkenthet és végül a felhasználók nem fognak többé olyan tartalmat kapni, ami érdekes lehetne számukra.

A tartalmad célzása a megfelelő demográfiai csoportokra limitálni fogja ezen posztok elérését, de bizonyosan magasabb elköteleződést fog mutatni, ami cserében javít majd az adott közönségszegmens elérésén is.

05-Targeted-Posts

6. Nem posztolsz munkaidő után

A világ nem áll meg a hétköznapokon 5 óra után, miért tennék a tartalmaid? Különösen, mivel a legtöbb felhasználó munkaidő után és közlekedés közben van fent Facebookon.

És mégis vannak még cégek, amelyek nem időzítik a tartalmaikat. Néhányan pedig az ilyen eszközök költségeire hivatkozva nem élnek vele.

No, de milyen eszközök? A Facebooknak megvan a sajátja, ami ingyenesen elérhető!

06-Scheduled-Posts

Ez az opció minden oldal számára adott függetlenül a közönségük méretétől. Lehetővé teszi a posztok időzítését és szerkesztését a Tevékenységnaplóban… teljesen ingyen!

A tartalmak időzítése különösen fontos a 4. pontban részletezett optimális posztolási időkeret végiggondolása szempontjából.

7. Nem releváns tartalmak használata az elköteleződés érdekében

Sok oldal vet be vicces képeket, hogy több követőre tegyen szert. Tudják, hogy az emberek hajlamosabbak elköteleződést mutatni bizonyos típusú posztokkal és generálni egy virális elérést, amely végül a közönségük bővüléséhez fog vezetni.

Igaz, hogy a közösségi médiában közvetített üzeneteidnek nem csak a termékedről vagy a cégedről kell szólniuk. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a macskás posztokra kell fókuszálnod… kivéve persze, ha állatkereskedésed van.

Ez különösen 2013 decembere óta vált fontossá, amikor a Facebook bejelentette, hogy csökkentik az úgynevezett „mém” képek „pontjait”, azaz kevesebbet fognak mutatni ezekből.

A tartalmaid az oldaladon az adott üzlettel és iparággal kell, hogy kapcsolatban álljanak. A vicces képek posztolása rendben van egészen addig, míg valamennyire relevánsak.

Milyen egyéb tevékenységekkel találkoztál már Facebokon, amelyeket nem helyesen végeztek oldalak? Írd meg egy kommentben!