Előfordul veled is, hogy újra és újra szembejön veled ugyanaz a poszt a Facebook hírfolyamban és azon gondolkozol, Te hogyan tudnád hasonlóan virálissá tenni a tartalmaidat? Kim Garst összeszedte, mik a közösek ezekben a bejegyzésekben, így naprakész tanulságokkal szolgál számodra, hogy a legjobb esélyekkel indulhass a virális versenyben!

1. Aktuális eseményekre reagálnak

Ez nem jelenti azt, hogy tragikus történéseket is felhasználhatsz a terméked eladásának érdekében! Sajnos volt néhány márka, amely ezt a taktikát követve bukott meg.

A feladat itt az, hogy összekösd a márkádat egy kurrens eseménnyel és bármi történjék, arról a márkádat juttasd eszébe az embereknek! Például a királyi bébi születésekor több, mint 500 márka posztolt valamilyen formában a témával kapcsolatban.

lego

2. Kötődni lehet a bejegyzésekhez

Láttál már olyan posztot Facebookon, amire rögtön azt mondtad magadban: „Igen, pontosan tudom, hogy miről beszél!”? Ezt jelenti az, hogy kötődni lehet egy poszthoz.

Bármikor kombinálod a humort egy ötlettel vagy egy élménnyel, amely ezt váltja ki az emberekből, nyert ügyed van.

creative-mind

3. Érzelmeket váltanak ki

A márkád vagy terméked adott érzelemmel való asszociálása, például a szeretettel, nagyszerű módja a viralitás-faktor felpörgetésének. Ezt megteheted egy fotón, egy videón vagy akár egy egyszerű szöveges poszton keresztül; a fő összetevő az, hogy az emberek szimplán érezzenek valamit, amikor meglátják a bejegyzésedet.

converse

4. Elköteleződésre ösztönöznek

Azok a posztok, amelyek elköteleződésre sarkallnak, kétségtelenül virális karrierre vannak ítélve. A kérdezés vagy egy feladat teljesítésének kérése az emberektől mindig hozhat lájkokat és kommenteket a rajongóidtól.

Ismerjük a „viralitás egyenlet” egyik összetevőjét is, nevezetesen azt, hogy az emberek imádják, ha ők az elsők, akik „megtalálták” a posztot. Ha tetszik nekik és például energiát fektettek bele azzal, hogy egy pillanatra megálltak és megnézték, esetleg reagáltak is rá, nagyobb valószínűséggel fogják megosztani is az ismerőseikkel.

find-a-word

5. Humorral hódítanak

Nem kell vicckirálynak lenned ahhoz, hogy tudj létrehozni vagy megosztani humoros tartalmat. Vegyük az alábbi példát: egy rajongó beküldte a Subway szendvicspapírba csomagolt babája képét. A cégnek még csak meg sem kellett csinálnia a képet, pusztán annyi volt a dolga, hogy megossza.

Ez a fotó ráadásul rendkívül aranyos, ami szintén sokat segít.

subway

6. Inspirálnak

Ez hasonló a 3-as ponthoz, amennyiben egy jó idézet szintén erős érzelmeket válthat ki. Egy egyszerű idézet és egy kép hosszú utat járhat be ösztönözve és motiválva az embereket, amellyel növekszik a megosztások aránya is.

disney

7. Szuper díjakat ígérnek!

Habár természetesen nem minden versennyel, nyereményjátékkal és promócióval kapcsolatos poszt lesz virális, vannak rá példák. Általánosságban pedig elmondhatjuk, hogy minél egyedibb a díj, annál nagyobb esélye van rá!

Nézd meg az alábbi példát: a Skittles játékában többek között egy Skittle automatát lehetett nyerni és a versenyről szóló poszt több, mint 12 ezer lájkot kapott.

skittles

 

A helyzet az, hogy nincsen „titkos összetevő” annak garantálására, hogy a Facebook posztjaid virálisak lesznek. Ugyanakkor a fenti stratégiák beépítése a bejegyzéseidbe a legjobb esélyt biztosítja neked arra, hogy a tartalmad a lehető legnagyobb közönség elé kerüljön!

Volt már olyan posztod, ami virális lett? Mit gondolsz, mi tette olyan népszerűvé?